۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۹۱۲۷۶

ویژگی‌های شهید علی‌محمدی در نگاه همسر

خبرگزاری رسا ـ شهید علی‌محمدی همواره سعی می‌کرد تا منش و کردار امام حسین(ع) را شناخته و در این راه قدم بردارد، همیشه نگران مملکت بود و می‌گفت «ما در کشور دارای افراد هوشیاری هستیم ولی چرا باید وابسته باشیم».
مرحوم مسعود علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منصوره کرمی، همسر شهید دکتر مسعود علی محمدی در ششمین یادواره شهدای دانش که شب گذشته در دانشگاه حضرت معصومه(س) قم برگزار شد، تلاش افرادی همانند شهدای هسته‌ای را سبب پیشرفت کشور دانست و گفت: شهید علی محمدی می‌گفت «پس از انقلاب اسلامی بسیاری از چپی‌ها مشغول فعالیت‌ها بودند، از این‌رو من و دوستانم تصمیم گرفتیم هر کدام وارد یک علم و دانش شویم، تا بتوانیم به کشور خدمت کنیم».

وی ادامه داد: شهید علی محمدی زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد، نخست به جهاد سازندگی رفته و مشغول به فعالیت در روستاهای اطراف شیراز برای آب رسانی شد، پس از مدتی نیز به ستاد انقلاب فرهنگی آمده و در آن جا مشغول به کار شد.

کرمی تلاش و پرکاری را رمز موفقیت شهید علی محمدی خواند و اظهار داشت: اگر شهید علی محمدی تصمیم به انجام کاری می‌گرفت کسی نمی‌توانست جلوی او را بگیرد و تا زمانی که آن کار را به پایان نمی‌رساند دست از کار بر نمی‌داشت.

وی افزود: حتی دوستانشان می‌گفتند «به قدری به مباحث درسی اهمیت می‌داد، تا زمانی که مسائل را یاد نمی‌گرفت غیر ممکن بود کلاس را ترک کند»، تلاش و کوشش برای یادگیری سبب پیشرفت شهید علی محمدی شد.

همسر شهید هسته‌ای پرداخت زکات علم را از صفات خوب شهید علی محمدی خواند و اظهار داشت: این شهید گرانقدر معلم بسیار خوبی بود و از هیچ تلاشی برای کمک به دیگران برای رفع مشکلات دریغ نمی‌کرد.

کرمی با بیان این‌که شهید علی محمدی با نمرات بسیار خوب توانست در ارشد و دکتری فارغ التحصیل شود، یادآور شد: وقتی شهید علی محمدی لیسانس خود را دریافت کرد، برای یک از دانشگاه‌های خارج از کشور پذیرش گرفت، پس از آن نیز در دانشگاه صنعتی شریف قبول شد، من اصرار کردم به خارج از کشور برویم ولی ایشان قبول نکرد و گفت «معمولا کسانی که به خارج از کشور رفتند برنگشتند چه بسا من هم همانند آن‌ها نتوانم برگردم».

وی تصریح کرد: شهید علی محمدی از سال 67 بر روی مباحث هسته‌ای همانند سانتریفیوژها تحقیق و بررسی انجام می‌داد، ایشان در آن زمان به فکر شتاب‌ دهنده‌ها بود، شتاب دهنده نیز وسیله‌ای است که برای ارتقای علمی کشور بسیار مهم بود و دشمن هرگز این ابزار را در اختیار ما قرار نمی‌دهد، بلکه ما باید با علم خود آن را کسب کنیم.

همسر شهید هسته‌ای با بیان این‌‌که شهید علی محمدی به دوستان خود سفارش کرده بودند به جای سوغات برای او از سفرهای خارجی مقالات مربوط به موضوع هسته‌ای را بیاورند، گفت: وقتی دوستان دکتر این مجلات و مقالات را به کشور می‌آورند شهید علی محمدی آن‌ها را تکثیر کرده و در کتابخانه‌ها تقسیم می‌کرد.

وی تأکید کرد: رد پای شهید علی محمدی در جای جای کشور است، ایشان در تربیت بچه‌های المپیاد تلاش می‌کرد، در تألیف کتاب‌های مدارس با آموزش و پرورش همکاری داشت، حتی دوره‌ای را با سپاه همکاری می‌کرد، ایشان در هر جای که احساس می‌کرد مملکت نیاز دارد حضور داشته و تلاش می‌کرد.

کرمی مسؤولیت پذیری را از خصلت‌‌های بارز شهید علی محمدی خواند و اظهار داشت:  ایشان وقتی کاری را قبول می‌کرد دوست داشت به بهترین نحو انجام دهد، بیشتر سعی می‌کرد کارها را در منزل انجام دهد.

وی ادامه داد: دکتر علی محمدی بسیار سعی می‌کرد تا منش و کردار امام حسین(ع) را شناخته و در این راه قدم بردارد، همیشه نگران مملکت بود و می‌گفت «تا چه زمانی باید وابسته باشیم، ما در کشور دارای افراد هوشیاری هستیم ولی چرا باید وابسته باشیم، دانشگاه‌های ما باید مقتدر باشند»، همچنین روزی که همسرم به شهادت رسیده بودند حدود سیصد نفر از دانشجو در منزل ما بودند که همگی گریه می‌کردند.

همسر شهید هسته‌ای با تأکید بر این‌که شهید علی محمدی در کنار مسائل علمی به مسائل اعتقادی اهمیت فراوانی می‌داد، خاطرنشان کرد: دکتر یک روز گفت «یکی از دانشجویان حجابش را کامل رعایت نمی‌کند، دوست ندارم سخنی بگویم که زده شود»، ما در این باره با هم صحبت کردیم، پس از شهادت دکتر مادر همان دختر به منزل ما آمد و گفت «دکتر علی محمدی اگر هیچ کاری نکرده باشد، همان کاری که برای هدایت دختر من انجام داد فکر کنم برای دنیا و آخرت او کافی باشد»./993/پ202/ی

ارسال نظرات