۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۹۳۳۴۴
خطیب جمعه کاشان:

حماسه 9 دی افتخار مردم در حمایت از ارزش‌های عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان، حماسه 9 دی سال 88 را نمادی از حضور آگاهانه و حضور به موقع مردم در صحنه و نشانه بصیرت مردم ایران اسلامی دانست.
مصلي بقيه الله الاعظم كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار، امام جمعه موقت کاشان، در خطبه های این هفته نماز کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) این شهرستان، گفت: حضور به موقع، آگاهانه و حماسه ساز مردم ایران اسلامی، در راهپیمایی 9 دی سال 88 به تبعیت از امام حسین(ع) و تأثیرگذار بود.

 وی حماسه 9 دی را دارای سه ویژگی  مهم بیعت مجدد با رهبری، حضور به موقع مردم در صحنه و ارتباط عاشقانه ملت ایران با امام حسین(ع) دانست و افزود: بی‌حرمتی فتنه گران به امام حسین(ع) باعث شد تا خون ملت به جوش آمده و با تمام وجود به میدان آمده و حماسه بزرگ 9 دی سال 88 را را رقم برنند.

 امام جمعه موقت کاشان بیعت مجدد ولایت و مقام معظم رهبری را یکی دیگر از ویژگی های حماسه 9 دی دانست و افزود: آنچه باعث شد تا فتنه سال 88 سرکوب شود، رهنمودهای خردمندانه رهبر انقلاب بود.

 وی با اشاره به این که امروز نیز مستحکم ترین سنگر و بلندترین خاکریز و دژ انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان اسلام و نظام اسلامی، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است، تأکید کرد: باید تلاش کنیم پرچمی‌که به دست امام و رهب معظم انقلاب در جمهوری اسلامی برافراشته شده است، از آن حفاظت کنیم تا به دست صاحب اصلی آن برسد.

  امام جمعه موقت کاشان رهبر انقلاب را سپهسالار و پرچمدار انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: در یک قطعه از این کره زمین به نام جمهوری اسلامی پرچمی بر افراشته شده است که به پای آن خون هزاران شهید ریخته شده است و امروز دشمن برای به زمین انداختن این پرچم دست به هر توطئه ای می زند.

 حجت الاسلام اسلامی تبار، افزود: اگر پرچمی که در جمهوری اسلامی برافراشته شده است توسط دشمن به زمین زده شود، تمامی مسائلی که در حادثه کربلا برای امام حسین(ع) و یارانش اتفاق افتاد تکرار خواهد شد.

 وی یاد آور شد: در حادثه کربلا تا زمانی که پرچمدار کربلا قمر بنی هاشم هدف قرارداد نشده بود و پرچم اسلام برافراشته بود دشمن از لشکر امام حسین (ع) در هراس بود، اما وقتی پرچمدار کربلا افتاد، کمر امام حسین(ع) نیز شکست.

 امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: امروز نیز رهبر انقلاب به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی، به مانند عموی خود قمر بنی هاشم در برابر تیرهای سهمگین تهمت دشمن قرار گرفته است و تیرهای دشمن را با جان و دل خریده است و پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته نگه داشته است.

 حجت الاسلام اسلامی تبار، حضور مردم در صحنه را عامل مهمی در شکست فتنه گران اعلام کرد و گفت: حضور در صحنه های انقلاب تکلیفی است که باید آگاهانه و هوشیارانه باشد.

 امام جمعه موقت کاشان همچنین با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی در تحولات منطقه به ویژه مذاکرات ژنو دو و مذاکرات هسته ای اظهار داشت: تمامی نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی برای حل بحران سوریه و توافقنامه هسته ای است.

 حجت الاسلام اسلامی تبار، افزود: ترس آمریکا و اسرائیل از جمهوری اسلامی ایران باعث شده است تا این کشور اخلال در روند مذاکرات را در دستور کار خود قرار داشته باشد.

وی یاد آور شد: تیم هسته ای ایران باید سعی کند در تمامی مراحل مذاکرات از عزت و اقتدار و منافع ملت ایران دفاع کند و یک گام به عقب برنگردد.

 امام جمعه موقت کاشان در ادامه با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) گفت: گسترش مسائل اخلاقی و معرفتی در جامعه و بصیریت بین مردم به عنوان دو سیره و دو محور اصلی شخصیت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در هدایت مردم بود.

 حجت الاسلام اسلامی تبار، همچنین با تبریک ولادت حضرت مسیح به پیروان این پیامبر عظیم الشأن و مسلمانان از پیروان این امام به دلیل عدم برگزاری جشن های ولادت حضرت مسیح به دلیل همزمانی ولادت حضرت مسیح و شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) تقدیر و تجلیل نمود./939/پ202/س

ارسال نظرات