۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۹۳۴۶۲

حمایت آمریکا از منافقین

خبرگزاری رسا ـ واشنگتن از دولت عراق خواست اقدامات لازم را برای تامین امنیت پایگاه این تروریست ها در لیبرتی انجام دهد.
پادگان ليبرتي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، خبرگزاری رویترز از اصابت چند راکت به کمپ لیبرتی محل استقرار منافقین در بغداد خبر داده است.


گفتنی است رسانه های متعلق به منافقین از کشته شدن 3 نفر و زخمی شدن چند نفر از اعضای این گروهک تروریستی خبر داده اند. در این پایگاه حدود سه هزار نفر از منافقین مستقر شده اند.


شاهین قبادی، از اعضای منافقین که در پاریس ساکن است در تشریح این ماجرا از اصابت ده ها راکت به ساختمان های این اردوگاه خبر داد. وی همچنین اعلام کرد شمار مجروحان بیش از 50 نفر است و حال چندین تن از مجروحان وخیم است.


مردم عراق به دفعات با برپایی تظاهرات های خیابانی نفرت و انزجار خود از حضور اعضای گروهک تروریستی منافقین را در خاک کشورشان اعلام کرده اند.


منافقین دولت نوری المالکی، نخست وزیر عراق را متهم به انجام حمله کرده و می گویند پیشاپیش برگزاری انتخابات در سال آینده میلادی در عراق، بغداد به دنبال جلب حمایت تهران است.


این در حالی است که مقامات عراقی بارها هرگونه دخالت در حملات علیه منافقین را رد کرده اند.


جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به آن گفت: واشنگتن به قوی ترین شکل این حمله را محکوم می‌کند و با سازمان ملل و مقامات عراقی در این زمینه هماهنگ است. واشنگتن از دولت عراق خواست اقدامات لازم را برای تامین امنیت این تروریست ها در پایگاه لیبرتی انجام دهد./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات