۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۹۳۷۲۷
همزمان با ۲۸ صفر؛

رییس جمهور از مرکز نگهداری معلولان نارمک بازدید کرد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ۲۸ صفر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز نگهداری معلولان در منطقه نارمک بازدید کردند.
بازديد از مجتمع خدمات توانبخشي کودکان معلول نارمک
به گزارش خبرگزاری رسا، دقایقی پیش حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور کشورمان به همراه علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همایون هاشمی رییس سازمان بهزیستی کشور از مرکز نگهداری معلولان ذهنی در منطقه نارمک بازدید کردند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع و عیادت از کودکان معلول ذهنی، با پرسنل و مددیاران مجتمع خدمات توانبخشی نارمک گفتگو و در جریان چگونگی انجام فعالیت‌ها و مشکلات آنان قرار گرفت

رییس‌جمهور با بیان اینکه همه ما از دولت گرفته تا خیرین و آحاد ملت باید به این مراکز توجه داشته باشیم، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم به این کودکان رسیدگی کنیم. دولت در حدّ توان و وظیفه خود عمل می‌کند، اما این کافی نیست و لازم است تا خیرین جامعه و حتی آحاد مردم به این مراکز توجه داشته باشند، چرا که ما در قبال این فرزندان کشور مسئولیت داریم

دکتر روحانی خطاب به مددیاران و پرستاران این مجتمع با بیان اینکه شاید نگهداری این کودکان برای برخی از خانواده‌ها دشوار باشد، گفت: شما در حقیقت با تلاش‌های خود نه تنها به خانواده‌های این کودکان، بلکه به جامعه کمک می کنید و نوع‌دوستی خود را نشان می‌دهید.

رئیس جمهور افزود: شما در دنیا بار سنگینی بر دوش دارید، اما بدانید اجر شما نزد خداوند بسیار بالا است؛ چرا که هر کس در این دنیا کار سخت با نیت خیرخواهانه برای خدمت به مردم انجام دهد، مطمئنا مشمول رحمت و عنایت خداوند خواهد بود. شما مسئولیت این کار بزرگ را بر عهده گرفته‌اید و بنده در برابر شما به خاطر کار بزرگی که انجام می‌دهید تواضع می‌کنم.

مددیاران مجتمع توانبخشی کودکان معلول نارمک نیز با تقدیر از دکتر روحانی به خاطر توجه و حضور در این مرکز، این اقدام رییس جمهور را موجب تقویت روحیه و انگیزه خود برای ادامه تلاش‌ها و ارائه خدمات به کودکان معلول دانستند.

رییس جمهور همچنین پس از این بازدید، در جمع عده‌ای از سالمندان حضور یافت و همراه با آنان به عزاداری سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) پرداخت.

در حال حاضر حدود ۲۰۰ کودک معلول ذهنی با وضعیت حاد در سنین ۷ تا ۱۴ سال بر اساس شدت معلولیت در ۴ بخش مجزا در این مرکز نگهداری می‌شوند. در این مرکز ۱۵۰ نفر اعم از پرسنل اداری، پرستار و مددیار حضور دارند که هر ۱۲ کودک توسط یک مددیار مراقبت می‌شود.

پس از بازدید رییس جمهور از این مجتمع، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور، در جلسه‌ای با مسئولان سازمان بهزیستی و مجتمع خدمات توانبخشی کودکان معلول نارمک، روند فعالیت‌ها و مسائل و مشکلات موجود در این مجتمع و اقدامات لازم برای تسهیل در انجام امور و فعالیت‌های توسعه‌ای این مراکز را مورد بررسی قرار دادند.
در حاشیه این مراسم، هاشمی رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مجتمع خدماتی بهزیستی نارمک یک مجموعه کامل و استاندارد ویژه معلولان جسمی و ذهنی است، گفت: بالغ بر 180 معلول ذهنی و جسمی در مجتمع خدماتی بهزیستی نارمک نگهداری می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه چندی پیش ساختمان جدید در مجتمع خدماتی بهزیستی نارمک با حمایت خیرین به بهره‌برداری رسید، گفت: این ساختمان 4 طبقه است که در هر طبقه تعداد قابل توجهی از معلولان ذهنی نگهداری می‌شوند.
رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: مجتمع خدماتی بهزیستی نارمک در سال 1345 توسط گروهی از افراد خیر و نیکوکار تأسیس و جهت نگهداری کودکان معلولان ذهنی وقف شده است و تاکنون با استعانت از خداوند متعال تعدادی بسیاری از عقب‌ماندگان ذهنی و جسمی از خدمات نگهداری و توان‌بخشی این مجتمع بهره‌مند شده‌اند.
رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: کلینیک توانبخشی مجتمع خدمات بهزیستی نارمک با کمک افراد خیر و نیکوکار تجهیز شده است با هدف بهبود وضعیت جسمی و ذهنی کودکان معلول بستری، با کادر متخصص آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتاردرمانی و شنوایی شناسی به تمامی معلولان و مددجویان ضایعات نخاعی تحت پوشش است./9598/د102/ج
ارسال نظرات