۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۹۴۷۴۲
استاد حوزه علمیه:

وحدت تنها راه خاموش کردن فتنه در کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، قرآن کریم را محور وحدت امت اسلامی دانست و با تأکید بر این که همه مسلمانان جهان باید در محور قرآن و پیامبر گرامی اسلام به دنبال وحدت باشند، بیان داشت: امروز استکبار و استعمار آتش تفرقه و اختلاف را در برخی کشورهای اسلامی روشن کردند که تنها امت اسلامی در این آتش کینه توزی دشمنان می سوزند.
وحدت

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با اشاره به این که مردم به ندرت امام حسن عسکری(ع) را ملاقات می کردند تا آمادگی لازم برای غیبت امام عصر(عج) فراهم شود، بیان داشت: این دیدارها برای آن بوده که موضوع غیبت برای آن ها عجیب و غریب نباشد.

 

امام جمعه چمستان با گرامی داشت آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، ادامه داد: چنانچه افرادی که شایستگی همراهی با امام عصر(عج) را داشته باشند زمینه ظهور آن حضرت مهیا می شود.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که با خودسازی درونی انقلاب بزرگ آن بزرگ مرد عصرها شکل خواهد گرفت، ادامه داد: انقلابی با عظمت و وسعت انسان ها و عوامل بزرگ را می طلبد تا قادر بر پیاده کردن سیاست‌های الهی و برنامه‌های عدالت گسترانه او باشند.

 

وی با تأکید بر این که تحول آگاهی و آمادگی جامعه بشری به منظور تحقق حق و حقیقت یکی از عوامل ظهور امام عصر(عج) است، اضافه کرد: پیام صدور انقلاب همین خواهد بود که همه ملت ها بیدار شده و برای نجات از گرفتاری ها گام بردارند.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که تا مردم و جوامع بشری در جهل و نادانی هستند قدرت ظالمان هم در کنارشان خودنمایی می کند، گفت: همگان باید در راستای آماده‌سازی ظهور امام عصر(عج) همت ارزنده ای داشته باشند.

 

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت هفته وحدت، بیان داشت: قرآن کریم فرموده است هرکسی با هر تفکر و سلیقه ای که در جامعه اسلامی زندگی می کنند باید به ریسمان محکم الهی وصل شوند و نه این که همدیگر را در آتش کینه ها بسوزانند.

 

وی با بیان این که این اجتماع و اتحاد امر واجب و الزامی برای همه مسلمانان است، خاطرنشان کرد: امروز طاغوت بزرگ و ایادی استکباری این اتحاد را هدف قرار دادند و با هزینه های سنگین و تلفات بسیار زیاد در تلاش هستند.

 

حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که این افراد به نتیجه ای نرسیده و به مقاصد اندک هم دست نیافتند، بیان داشت: بعضی از همان کشورهای مورد تهاجم و حمله آن ها پس از چند سال مخالفشان شدند و مقابل خواسته های غربی ها و آمریکا ایستادند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که ایادی استکبار جهانی بهترین راه و شیوه را در این دیدند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند بدون آن که ریالی هزینه کرده و یا کشته ای بدهند، گفت: این ایادی استکباری با این طرز تفکر گروه های تکفیرالقاعده، طالبان، داعش و ده ها گروه وهابی و تروریستی را با نام مجاهد مسلمان پدید آوردند  که همگان باید مراقب باشند.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی بستری را برای وحدت امت اسلامی فراهم کرد، خاطرنشان کرد: امروز نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچمدار ترویج وحدت و برادری در سراسر جهان است.

 

حجت الاسلام جباری رهبر معظم انقلاب اسلامی منادی وحدت در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: ایشان همواره در سخنرانی خود بر ضرورت وحدت و همدلی در میان مسلمانان تأکید داشته، چون نگاهی هوشمندانه و خرمندانه به وضعیت امت اسلامی دارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران قرآن را محور وحدت امت اسلامی دانست و با تأکید بر این که همه مسلمانان جهان باید در محور قرآن و پیامبر گرامی اسلام به دنبال وحدت باشند، بیان داشت: امروز استکبار و استعمار آتش تفرقه و اختلاف را در برخی کشورهای اسلامی روشن کردند که تنها امت اسلامی در این آتش کینه توزی دشمنان می سوزند.

 

وی با تأکید براین که امت اسلامی باید دستان شیطانی دشمنان را از سرزمین های اسلامی قطع کنند، افزود: وحدت و برادری تنها را پیروزی مسلمانان جهان در برابر کفر و ظلم بیگانگان است.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که دشمنان شیعه و سنی نمی شناسند، بیان داشت: حمایت از گروه های تکفیری و سلفی از سوی دشمنان اسلام ناب با هدف خدشه دار کردن وحدت میان امت اسلامی دنبال می شود که مسلمانان باید هوشیار باشند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند./950/ت303/س

ارسال نظرات