۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۱۹۴۸۰۷

اخبار کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نشست فصلی اساتید مدارس علمیه خواهران استان البرز، برگزاری نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان، برگزاری نشست رابطین خبری مدارس علمیه استان البرز، برگزاری کارگاه روش مهارت‌های تدریس در حوزه علمیه خواهران استان قزوین، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران است.
حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری نشست فصلی اساتید مدارس علمیه خواهران استان البرز، برگزاری نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان، برگزاری نشست رابطین خبری مدارس علمیه استان البرز، برگزاری کارگاه روش مهارت‌های تدریس در حوزه علمیه خواهران استان قزوین، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران در روز یکشنبه 22دی 1392 است.
ادامه اخبار این حوزه به شرح زیر است:
برگزاری نشست فصلی اساتید مدارس علمیه خواهران استان البرز
نخستین نشست فصلی اساتید مدارس علمیه خواهران استان البرز برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید‌مهدی حسینی معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران در این نشست با اشاره به وظایف حوزه های علمیه در جامعه تصریح کرد: دینی سازی جامعه، وظیفه حوزه‌های علمیه است.
وی افزود: حوزه‌های علمیه نیاز مبرم به مدیران، مشاوران و اساتیدی دارد که در بخش‌های مختلف بتوانند از دین دفاع کنند.
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: همانطور که کشور نیاز به حراست از مرزهای ارضی دارد، مرزهای فکری مسلمانان و تشیع نیز نیاز به مدافع دارد و دفاع از این مرزها وظیفه حوزه است.
وی اظهار داشت: حوزه باید کسی را تربیت کند که جسور و مدافع حریم دین باشد و مسائل جامعه را رصد کند.
حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر ابزار بودن مدرک در حوزه‌های علمیه از راه‌اندازی مقطع سطح چهار در استان‌های قم، اصفهان و تهران در آینده نزدیک خبر داد.
برگزاری نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان
نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
مرتضی عرب‌خالص مدیر حوزه علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان در این نشست با اشاره به راه‌اندازی مدرسه علمیه خواهران در اکثر شهرهای این استان اظهار داشت: به زودی فعالیت مدرسه علمیه خواهران خاش آغاز خواهد شد.
وی آمادگی حوزه‌های علمیه خواهران را برای حضور بانوان طلبه در مدارس زیر مجموعه آموزش و پرورش اعلام کرد.
برگزاری نشست رابطین خبری مدارس علمیه استان البرز
نشست رابطین خبری مدارس علمیه استان البرز با حضور معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.
سید‌مهدی حسینی در این نشست با اشاره به اهداف برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: نشست‌ها و همایش‌هایی که برای هدف خاصی شکل می‌گیرد توجیهی است که باید عوامل اجرایی توجیه و با هم هماهنگ شوند.
وی افزود: این آموزش‌ها جهت فعال‌تر شدن حوزه پژوهش باید استمرار داشته باشد در غیر این صورت ابتر می‌ماند.
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: دوره‌های عملی و مهارتی می‌تواند مکمل مناسبی برای نشست‌ها باشد.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: نشست‌ها با توجه به ظرفیت خود موثر است اما باید همه اساتید در بخش‌های مربوط به رشته فعالیت خود، کار پژوهشی انجام دهند.
برگزاری کارگاه روش مهارت‌های تدریس در حوزه علمیه خواهران استان قزوین
کارگاه روش مهارت‌های تدریس به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قزوین در محل این مدیریت برگزار شد.
حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با اشاره به برگزاری کارگاه مهارت‌های تدریس در این استان تصریح کرد: این کارگاه دو روزه با تدریس حجت‌الاسلام سید محمدرضا موسوی‌نسب استاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و حضور 17 نفر از مدرسین مدارس علمیه خواهران این استان برگزار شد.
وی افزود: در این کارگاه در مورد یادگیری، تعلیم و تربیت، الگوهای آموزشی، ویژگی‌های تدریس و مدرس، انگیزه‌، عوامل یادگیری، هدف‌های آموزشی، روش‌های مطالعه، ویژگی‌های ارتباط مؤثر و طرح درس بحث و تبادل نظر شد.
آموزش مجازی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد
مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران گفت: آموزش مجازی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران کشور آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران زینب طالبی با بیان اینکه آموزش اساتید در این حوزه‌های علمیه، پیش از این به صورت حضوری انجام می‌شد، افزود: این مساله با مشکلاتی همراه بود.
وی افزود: پس از اعلام فراخوان و ثبت نام متقاضیان در سامانه آموزش مجازی، دوم بهمن به عنوان زمان آغاز نخستین دوره آموزش مجازی اساتید اعلام شده است.
مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در گام نخست، آموزش مجازی به اساتید روانشناسی اختصاص دارد، ادامه داد: 600 نفر از اساتید برای شرکت در این دوره ثبت نام کرده‌اند که در مرحله نخست 180 نفر در چهار گروه کلاسی در آموزش شرکت داده می‌شوند.
وی محتوای این دوره آموزشی را علاوه بر تدریس منبع درسی (کتاب) روانشناسی که در مدارس علمیه خواهران تدریس می‌شود، آموزش روش تدریس این کتاب از سوی نویسنده آن ذکر کرد و گفت: در این دوره، محتوای آموزشی در قالب متن، صوت و فیلم به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود و اساتید موظف به حضور در کلاس‌های آنلاین هستند.
وی تصریح کرد: با اتمام این دوره آموزشی، آزمون پایان دوره برگزار و به حائزین شرایط مجوز تدریس در حوزه‌های علمیه خواهران اعطا می‌شود.
طالبی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزش مجازی اساتید بر اساس نیاز آنان به آموزش ادامه می‌یابد و با اتمام آموزش اساتید درس روانشناسی، این آموزش با شرکت اساتید سایر دروس ادامه خواهد یافت.
مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: پیش از این آموزش حضوری اساتید دروس گروه کلام در مدیریت‌های استانی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شده است.
برگزاری کارگاه تدوین سیاست‌های کلی در مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
کارگاه تدوین اصول، سیاست‌ها و ضوابط کلی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران محمد ابرقویی مدیر دفتر امور اداری و منابع انسانی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در این کارگاه که در اردوگاه نرجس‌خاتون در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد، دکتر باباشاهی به ارائه شیوه تدوین اصول، سیاست‌ها و ضوابط کلی در سازمان‌ها پرداخت.
وی با اشاره به حضور معاونان و مدیران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در این دوره آموزشی تصریح کرد: این کارگاه با توجه به تغییرات حاصله در مراجع بالادستی مرکز و ملزم شدن مرکز به تدوین پیش‌نویس سیاست‌ها،‌ اصول و ضوابط کلی حاکم و ارائه آن به شواری سیاست‌گذاری به منظور طرح و تصویب و تقویت مهارت مدیران عالی و میان سازمان در زمینه تدوین این موارد، برگزار شد.
مدیر دفتر امور اداری و منابع انسانی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در این کارگاه، مباحثی از جمله سلسله مراتب استراتژی، برنامه‌ها و اهداف، حوزه‌های موثر بر شکل‌گیری استراتژی، مدل جامع مدیریت استراتژیک در سازمان‌های غیرانتفاعی، ارزیابی‌های بیرونی و درونی و اجرای استراتژی تدریس شد.
وی افزود: این کارگاه با تاکید مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بر برگزاری کارگاه آموزشی به منظور دانش‌افزایی مدیران و معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و آشنایی با برخی از مفاهیم در تدوین اصول، سیاست‌ها و ضوابط کلی برگزار شد.
برگزاری نشست کرسی آزاد‌اندیشی در مدرسه فاطمیه س نهبندان
نشست کرسی آزاد‌اندیشی با موضوع سبک زندگی از طلبگی تا عبودیت در مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهر نهبندان برگزار شد.
سیده زهرا حسینی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) نهبندان با اشاره به برگزاری نشست کرسی آزاد‌اندیشی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: در این نشست طلاب با طرح شبهات و پرسش‌هایی پیرامون مسئله حجاب و چگونگی هماهنگی بین آداب و ذی طلبگی با شرایط حاکم بر اجتماع به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند‌.
وی افزود: در ادامه این نشست مرضیه قنبری استاد اخلاق و عالیه قاسمی معاون پژوهش این مدرسه علمیه به پاسخگویی به مسائل مطرح شده پرداختند.
برگزاری نشست منبع‌شناسی در مدرسه حضرت معصومه‌ س دماوند
نشست پژوهشی با موضوع منبع‌شناسی در مدرسه علمیه حضرت معصومه‌(س) دماوند برگزار شد.
غلامرضا قربانلو استاد حوزه در این نشست با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم‌(ص) تصریح کرد: پیامبر اسلام می‌فرمایند: بعد از من، امتم 73 فرقه می‌شوند که تنها یک فرقه قابل نجات است.
وی ادامه داد: المذاهب‌الاسلامیه الخمسه اثر سید محمود هاشمی، فرق و الشیعه مرحوم نوبختی، المقالات و الفرق نوشته سعید‌ابن عبدالله اشعری قمی، الزیت اثر مرحوم ابوحاتم راضی و الشجره باب شیطان نوشته ابو‌تمام از جمله منابع اصلی فرقه‌های کلامی است که هر محققی که سعی دارد در راستای فرقه‌ها تحقیق کند باید به این منابع مراجعه می‌کند.
استاد حوزه به معرفی چهار کتاب از منابع عرفان‌های کاذب پرداخت و اظهار داشت: کتاب آفتاب و سایه‌ها، کتاب نقد و بررسی جنبش‌های نوظهور معنوی اثر محمد تقی فعالی، درآمدی بر عرفان حقیقی و عرفان کاذب اثر احمد‌حسین شریفی و کتاب جریان‌شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور اثر حمیدرضا مظاهری سیف از جمله منابع مورد مطالعه در عرفان‌های کاذب است.
برگزاری نشست علمی پژوهشی در مدرسه عصمتیه بابل
نشست علمی پژوهشی در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار شد.
حجت‌الاسلام پوراکبر مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان مازندران در این نشست با اشاره به افتخارات دین اسلام در دنیا تصریح کرد: اسلام و شیعه افتخاری بی‌نظیر در جهان دارد و 500 سال پرچمدار علم در جهان بود همه عالم از سر سفره دانشمندان شیعه ارتزاق کرده‌اند.
وی افزود‌: امروز جنگ قلم ما‌فوق همه جنگ‌ها است و اسلحه‌ها از کار افتاده است که همه عزت امروز با قلمداران است‌.
وی ادامه داد: وضع کتاب‌های مذهبی ما بحرانی است و ما باید عادت کنیم به منابع اصلی مراجعه کنیم و نوشته‌هایمان مستند و مطابق با منابع اولیه باشد‌.
برگزاری نشست پژوهشی در مدرسه معصومیه س دماوند
نشست پژوهشی با موضوع اهمیت پژوهش در مدرسه علمیه معصومیه(س) دماوند برگزار شد.
دکتر هوشمند استاد دانشگاه در این نشست در مورد ایجاد انگیزه بین طلاب در زمینه‌های تحقیق و مطالعه به ایراد سخن پرداخت.
وی ضمن برشماری ویژگی‌های انسان علمی افزود: انسان علمی‌، انسانی معتقد است که تغییرات را جزو نظام هستی می‌داند.
وی ادامه داد: تغییرات، حاصل تلاش‌های انسان‌های فکور و اندیشمند است که از گذشته درس می‌گیرد، در حال زندگی می‌کند و به آینده هم نظر دارد.
این استاد دانشگاه گفت: پژوهش و پژوهشگری با سؤالات آغاز می‌شود و ما به عنوان پژوهشگر وظیفه داریم نسبت به پیرامون خود بی‌‌تفاوت نباشیم.
برگزاری نشست سبک زندگی اسلامی در مرکز تخصصی امام جعفر‌صادق ع شاهرود
نشست پژوهشی با موضوع سبک زندگی اسلامی در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی امام جعفر‌صادق(ع) شاهرود برگزار شد.
سیده مرضیه علوی مشاور دانشکده علوم و معارف اسلامی قم در این نشست به انواع خانواده‌ها اشاره کرد و خاطر‌نشان ساخت‌: خانواده به دسته خانواده‌های بالنده، گسسته و آشفته تقسیم می‌شود.
وی با اشاره به خصوصیات هر یک از این خانواده‌ها تصریح کرد: خانواده‌های بالنده دارای سه ویژگی انتخاب صحیح‌، اهل آموزش و اهل مشاوره هستند.
وی ادامه داد: 40 درصد خانواده‌ای ایرانی خانواده‌های آشفته هستند که زوجین به جای اینکه با هم همسر باشند همسایه‌اند.
مشاور دانشکده علوم و معارف اسلامی قم به انواع تربیت اشاره کرد و افزود: انواع تربیت عبارتند از تربیت جسمانی‌، تربیت جنسی، تربیت روحی روانی، تربیت اجتماعی‌، تربیت اخلاقی‌، تربیت اقتصادی، تربیت هنری، تربیت عاطفی و تربیت دینی.
علوی گفت: نقش زن و مادر در خانواه دارای اهمیت بسزایی است و کارکردهای اساسی خانواده به نقش مادر و حضور او در خانه بر می‌گردد.
برگزاری کارگاه آموزشی مطالعات زنان در مدرسه الزهرا‌ س مسجدسلیمان
کارگاه آموزشی مطالعات زنان با حضور اساتید و مبلغان در مدرسه علمیه الزهرا(س) مسجد سلیمان برگزار شد.
فریبا علاسوند عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده در این نشست در مورد محتوای کتاب دو جلدی زن در اسلام به ایراد سخن پرداخت.
وی در ادامه در مورد تبیین مبانی حقوق و تکالیف زنان در نگرش اسلامی اعم از جایگاه انسانی، جایگاه اندیشه، تفاوت‌های مرد و زن با بررسی تطبیقی میان دیدگاه اسلامی و فمنیستی ارائه بحث کرد.
برگزاری کارگاه تبلیغی در مدرسه فاطمه بنت‌اسد س بسطام
کارگاه تبلیغی، توجیهی با موضوع جذب طلبه در حوزه‌های علمیه در مدرسه فاطمه بنت‌اسد(س) بسطام برگزار شد.
حجت‌الاسلام رضوی امام جمعه بسطام در این کارگاه با اشاره به وجود حوزه‌های علمیه در سراسر کشور تصریح کرد: حوزه‌های علمیه ثمره و برکت انقلاب اسلامی است و باید اثرات خود را در جامعه بیشتر نمایان کند.
وی افزود: باید تلاش شود که جوانان جامعه اسلامی با محیط‌ حوزه‌های علمیه در سراسر کشور بیشتر آشنا شوند.
وی ادامه داد: تلاش در بومی‌سازی حوزه‌های علمیه باعث می‌شود که از مشکلات رفت و آمد و تعطیلی کلاس‌ها کم شود.
حجت‌الاسلام رضوی امام جمعه بسطام در این کارگاه با اشاره به وجود حوزه‌های علمیه در سراسر کشور تصریح کرد: حوزه‌های علمیه ثمره و برکت انقلاب اسلامی است و باید اثرات خود را در جامعه بیشتر نمایان کند.
وی افزود: باید تلاش شود که جوانان جامعه اسلامی با محیط‌ حوزه‌های علمیه در سراسر کشور بیشتر آشنا شوند.
وی ادامه داد: تلاش در بومی‌سازی حوزه‌های علمیه باعث می‌شود که از مشکلات رفت و آمد و تعطیلی کلاس‌ها کم شود.
برگزاری مراسم تقدیر از پژوهشگران فعال در مدرسه فاطمیه س پاکدشت
مراسم تقدیر از تحقیقات پایانی برتر و پژوهشگران فعال در مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت برگزار شد.
زهرا وفایی‌نژاد مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت با اشاره به مراسم تقدیر از تحقیقات پایانی برتر و پژوهشگران فعال در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام لزومی امام جمعه و موسس این مدرسه برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم از 9 نفر از طلاب دارای تحقیقات پایانی برتر، چهار نفر از برگزیدگان فراخوان مقاله کوثر محمدی(ص) و یکی از طلاب برگزیده مسابقه کتابخوانی مراقبه‌های عاشورایی با اهدای هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد.
برگزاری دوره آموزشی، پژوهشگری نوین در موسسه آموزش عالی حوزوی نرجس س زاهدان
دوره آموزشی پژوهشگری نوین و نرم‌افزارهای پژوهشی در موسسه آموزش عالی حوزوی نرجس(س) زاهدان برگزار شد.
مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی نرجس (س) زاهدان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پژوهشگری نوین در این موسسه تصریح کرد: این دوره با هدف بهره‌گیری از فناوری‌های نوین پژوهشی و نهادینه کردن شعار هر طلبه یک پژوهشگر با تدریس حجت‌الاسلام غلامرضا رضوی دوست استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد.
وی افزود: در این دوره در مورد استفاده از روش‌های نوین تحقیق و پژوهش، معرفی نرم‌‌افزارهای علمی و پژوهشی و روش استفاده از این نرم‌افزارها بحث و تبادل نظر شد.
برگزاری کارگاه مقاله‌نویسی و موضوع یابی در مدرسه فاطمیه س پاکدشت
کارگاه مقاله‌نویسی و موضوع‌یابی به همت مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت برگزار شد.
زهرا وفایی‌نژاد مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت با اشاره به برگزاری کارگاه مقاله‌نویسی و موضوع‌یابی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این کارگاه با حضور فرزانه نیکوبرش استاد حوزه و دانشگاه و داور تحقیقات پایانی برای طلاب پایه پنجم برگزار شد.
وی افزود: شیوه نگارش طرحنامه، ساختاربندی تحقیق و ارکان آن، انتخاب موضوع، چگونگی جمع‌آوری مطالب از نرم‌افزارهای نور و طرح مساله از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.
برگزاری دوره آموزشی روش تحقیق پایانی در مدرسه زینبیه س ایرانشهر
دوره آموزشی توان‌افزایی روش تحقیق پایانی در مدرسه علمیه زینبیه(س) ایرانشهر برگزار شد.
حاجیه شورابی مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) ایرانشهر با اشاره به برگزاری دوره توان‌افزایی روش تحقیق پایانی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این دوره با حضور طلاب پایه چهارم و پنجم این مدرسه و معاونان پژوهشی مدارس علمیه شهرهای دلگان، بزمان و سراوان با هدف تفهیم آیین‌نامه پژوهشی جدید برگزار شد.
وی افزود: روش یادداشت‌برداری از قرآن و منابع حدیثی، رعایت نکات لازم در تدوین تحقیقات پایانی، نحوه مطلب‌برداری از سایت‌های اینترنتی و نرم‌افزارها از جمله مباحث عنوان شده در این دوره بود.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه فاطمیه س پاکدشت
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت جلسه دفاع از تحقیقات پایانی چهار نفر از طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
وفایی‌نژاد مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت با اشاره به برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی طلاب این مدرسه علمیه تصریح کرد: این جلسه با حضور حوریه خدایی به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه از تحقیقات پایانی فاطمه ترابی گودرزی با موضوع وقف در اسلام و ایران و آثار و راهکارهای گسترش آن‌، مژگان عباسی با موضوع بررسی دوستی و دوست‌یابی از دیدگاه آیات و روایات، سکینه جهانگیر با موضوع شفاعت و پاسخ شیعه به شبهات وهابیت و راضیه شریفی با موضوع شرک در اخلاق و تفسیر با راهنمایی ملیحه حاجیان دفاع شد.
برگزاری کارگاه پژوهشگری نوین در موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین ع یزد
کارگاه پژوهشگری نوین و آموزش پژوهش مجازی در موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد برگزار شد.
منصوره شاکری مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد با اشاره به برگزاری کارگاه پژوهشگری نوین در این موسسه تصریح کرد: این کارگاه در راستای تحقق پژوهشگری نوین به عنوان شعار محوری هفته پزوهش سال 1392 برگزار شد.
وی افزود: این کارگاه موضع جستجو در اینترنت، موضوع‌یابی، فیش‌برداری با تدریس دکتر علی تولایی کارشناس پژوهشی برگزار شد.
برگزاری کارگاه نرم‌افزارهای پژوهشی در موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین ع یزد
کارگاه آشنایی با نرم‌افزارهای علمی،‌ پژوهشی در موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد برگزار شد.
منصوره شاکری مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد با اشاره به برگزاری کارگاه نرم‌افزار‌های علمی پژوهشی در این موسسه تصریح کرد: این نشست با هدف تحقق پژوهشگری نوین به عنوان شعار محوری هفته پزوهش امسال برگزار شد.
وی افزود: این کارگاه در مورد معرفی نرم‌افزارهای علمی مورد نیاز طلاب، زمینه آشنایی با نرم‌افزار نور و نحوه کار با آن با تدریس دکتر علی‌محمد میرجلیلی کارشناس نرم‌افزارهای پژوهشی برگزار شد.
برگزاری نشست بازسازی ساختارخانواده‌های مذهبی در مدرسه کوثر س تهران
نشست تخصصی با موضوع بازسازی ساختار خانواده‌های مذهبی در مدرسه علمیه کوثر(س) تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام داوود کمیجانی، استاد حوزه و دانشگاه در این نشست در مورد ساختار خانواده‌های مذهبی و بازسازی آن از دیدگاه اسلامی به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: ساختار خانواده‌ کارکردهای مهمی در عرصه والدین دارد که مهترین آنها شامل ساماندهی روابط جنسی‌، تقویت روابط عاطفی‌ و همسازی در همسران است.
وی به نقش خانواده در مورد فرزندان اشاره کرد و گفت: ساختار خانواده کارکردهای مهمی برای کودکان دارد که مهم‌ترین آنها تربیت نسل آینده، پناهگاه عاطفی کودکان‌ و ارضا کننده حس مقبولیت است.
حجت‌الاسلام کمیجانی با اشاره به عوامل تخریب و راهکارهای اصلاح تصریح کرد: راهکارهای اصلاح موارد متعددی دارد که اهم این موارد شامل بازگرداندن مسئولیت‌های هر یک از اعضای خانواده به خودشان‌، تلاش جمعی در ایجاد پیوند هویت جایگاه تربیت والدین‌، تقویت ایمان و معنویت جاری در خانواده و تقویت روابط عاطفی اعضای خانواده است.
برگزاری نشست پژوهشگری نوین در مدرسه الزهرا‌ س بافق
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا‌(س) بافق نشست پژوهشگری نوین در این مدرسه علمیه برگزار شد.
فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق در این نشست با اشاره به شعار محوری هفته پژوهش در سال 92 تصریح کرد: امروزه اکثر مراکز علمی پژوهشی استفاده از کتابخانه‌های دیجیتال‌، کتاب‌های الکترونیک و فضای مجازی را به عنوان ابزارهایی بسیار مهم در امر پژوهش، به خدمت گرفته‌اند.
وی افزود: این ابزارها در بسیاری از بخش‌های پژوهش مادی، معنوی و منابع انسانی کمک شایانی به پژوهشگران می‌کند.
وی با اشاره به استفاده از نرم‌افزارهای پژوهشی اظهار داشت: با استفاده از این نرم‌افزارها بخش عظیمی از فعالیت‌های پژوهشی طلاب به سهولت انجام خواهد شد و طلبه از مراجعه حضوری جهت استفاده از منابع حجیم و گسترده بی‌نیاز می‌شود‌.
ابوالحکیمی ادامه داد: در دنیای امروز لازم است با ایجاد فضایی مناسب و پرنشاط برای انجام پژوهشگری نوین و تلاش برای نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از فناوری، در جهت نیل به اهداف کلان پژوهشی بیش از پیش گام برداریم.
لازم به ذکر است در پایان این نشست از محققان و فعالان پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد./9191/پ203/ن
ارسال نظرات