۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۹۵۷۷۵

روسیه مصرّ در خرید نفت از ایران

خبرگزاری رسا ـ ولادیمیر چیژوف: تحریم نفتی نه با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد بلکه به طور یک جانبه توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا اعمال شد.
نفت ايران
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ صدای روسیه در خبری گفت: روسیه به محدودیت ها در تجارت نفت با ایران وابسته نمی باشد.
ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در آستانه اجلاس سران روسیه - اتحادیه اروپا در بروکسل این مطلب را به روزنامه نگاران روسیه گزارش داد. اجلاس سران روز 28 ژانویه برگزار می شود و مسایل ایران در این همایش مورد بحث قرار خواهد گرفت.
چیژوف گفت: اتحادیه اروپا بر خلاف ایالات متحده آمریکا هنوز در مورد گزارش های تعدادی از رسانه ها در مورد امکان خرید نفت توسط روسیه بر اساس معامله پایاپای و در ازای تحویل کالاهای روسیه اظهار نظر نکرده است.
به گفته وی؛ من مطمئن هستم که اگر این مسئله مطرح شود، در این صورت پاسخ واضحی داده خواهد شد که این تحریم نفتی نه با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد بلکه به طور یک جانبه توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا اعمال شد. بنابراین روسیه هرگز به این تحریم وابسته نبوده و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را در هر صورت نقض نکرده است.
/1421/1409/ح
ارسال نظرات