۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۹۶۴۹۳
در قم راه اندازی شد؛

سمپان؛ نخستین سامانه پاسخ‌گویی ادیان و نحله‌های انحرافی

خبرگزاری رسا ـ در همایشی با حضور آیت‌الله حائری شیرازی نخستین سامانه پاسخ‌گویی ادیان و نحله‌ها انحرافی آغاز به کار کرد.
فرق و اديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در همایشی با حضور آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، استاد برجسته حوزه علمیه قم نخستین سامانه پاسخ‌گویی ادیان و نحله‌ها انحرافی آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا طباطبایی، کارشناس ادیان و جنبش‌های نوظهور، در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری با اشاره به آغاز کار نخستین سامانه پاسخ‌گویی ادیان و نحله‌های انحرافی، گفت: این سامانه به سؤالات و شبهات افراد در موضوعات یهودیت، مسیحیت، زرتشت، عرفان‌های نوظهور، بهائیت،‌ وهابیت، سلفی‌گری، تصوف و همانند آن پاسخ می‌دهد.

وی افزود: همچنین این سامانه قابلیت مشاوره و راهنمایی در زمینه مسائل مربوط به ادیان، فرق و جنبش‌ها را به صورت تلفنی دارا بوده و افراد می‌تواند مشاوره و راهنمایی‌های لازم درباره یهودیت، مسیحیت، زردتشت و همانند آن را دریافت کنند.

کارشناس ادیان و جنبش‌های نوظهور با بیان این‌که سامانه پاسخ‌گویی ادیان و نحله‌های انحرافی (سمپان)، به صورت شبانه روزی قابل دسترسی است، بیان داشت: افراد می‌توانند با شماره گیری «3 ـ 02537841280» به این سامانه دسترسی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند از سراسر کشور برای دریافت پاسخ‌های خود در موضوعات یهودیت، مسیحیت، زردتشت، عرفان‌های نوظهور، بهائیت،‌ وهابیت، سلفی‌گری، تصوف و همانند با شماره تلفن بیان شده تماس گرفته و جواب خود را دریافت کنند.

حجت‌الاسلام طباطبایی درباره چگونگی ارتباط مردم با اساتید و دریافت پاسخ پرسش‌هایشان، بیان داشت: پس از تماس مردم با سامانه و انتخاب عدد مناسب مربوط به پرسش‌ها، پرسش‌های مطرح شده به صورت خودکار در سامانه ضبط می‌شود تا اساتید متخصص در موضوع بیان شده در بخش مدیریت پاسخ‌های لازم را به کاربران دهند.

وی ادامه داد: مخاطبان پس از بیان پرسش‌های خود یک کد پیگیری ویژه سؤال دریافت می‌کنند و حداکثر تا 24 ساعت آینده می‌توانند بار دیگر با سامانه تماس گرفته و با وارد کردن کد پیگیری پرسش‌های خود را که به صورت صوت است دریافت کنند.

کارشناس ادیان و جنبش‌های نو ظهور یادآور شد: البته در صورتی که در پاسخ‌ها ابهام وجود داشته و یا افراد نسبت به پاسخ‌های ارائه شده قانع نشوند می‌توانند بار دیگر با انتخاب گزینه‌ای که خود سامانه بیان می‌کند نظر خود را به کارشناسان گفته و پاسخ تکمیلی را دریافت کنند.

وی افزود: این سامانه دارای امکانات پیشرفته متعدد است که از سوی مؤسسه بهداشت معنوی راه اندازی شده است؛ به گونه‌ای که یک بخش از سامانه به مشاوره و راهنمایی اختصاص داده شده است، در بخش اختصاصی مشاوره افراد می‌توانند مشاوره‌های مربوط به چگونه برخورد با افرادی که گرفتار تبلیغات ادیان و فرق انحرافی شدند را دریافت کنند، یعنی به آن‌ها گفته می‌شود که با افرادی که برای نمونه مسیحی یا بهائی شدند چگونه برخورد و رفتار شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به تلفنی بودن سامانه پاسخ‌گویی ادیان و نحله‌های انحرافی (سمپان)، تأکید کرد: در این سامانه برای پاسخ‌ به پرسش‌های ارائه شده از اساتید توانمند و کارشناسان متخصص در هر موضوع استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: سامانه پاسخ‌گویی ادیان و نحله‌های انحرافی (سمپان) به صورت تلفن ‌گویا است که در آینده نیز سایت اینترنتی آن به نشانی « sampan.ir»  آغاز به کار می‌کند.

کارشناس ادیان و جنبش‌های نو ظهور با بیان این‌که پرسش‌ها ارائه شده با توجه به سن و تحصیلات افراد است، اظهار داشت: افرادی که با سامانه تماس می‌گیرند باید سن و تحصیلات خود را نیز بیان کنند، یعنی نخست سن و تحصیلات خود را بیان کرده و سپس پس از مکث کوتاه «2 ثانیه» پرسش خود را بیان می‌کنند.

وی افزود: این سامانه مربوط به حوزه علمیه بوده از کارهای تخصصی حوزه‌ علمیه به شمار می‌آید؛ البته علاقه‌مندان حوزوی می‌توانند در بخش ارتقاء سخت افزایی و یا دیگر بخش‌ها با این سامانه همکاری داشته باشند که باید برای اعلام آمادگی نسبت به این کار با بخش مشاوره و راهنمایی سامانه در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام طباطبایی با تأکید بر این‌که افراد به صورت جهادی در این سامانه همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 نفر از کارشناسان با این سامانه همکاری دارند ولی می‌تواند با توجه به ظرفیت سامانه تعداد این افراد را به پنجاه نفر افزایش داد؛ البته افرادی که می‌خواهند با سامانه همکاری داشته باشند باید حتما حوزوی بوده و در بخش محتوای سامانه در زمینه موضوعات ادیان و فرق و مذاهب و مکاتب انحرافی تخصص داشته باشند./993/پ202/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیرعلی شفیقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
ماهی نماد مسیحیت اولیه‌ست؛ یعنی باید برای مسیحیت صلیب گذاشت. اسلام هم نبود: هلال و ستاره.
0
0