۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۹۹۷۷۲
با هدف تامین مقطعی نیازهای فرهنگی دینی؛

طرح رابطان فرهنگی در روستاهای فاقد روحانی قم اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه از اجرای طرح رابطان فرهنگی به منظور تامین نیازهای فرهنگی دینی روستاهای فاقد روحانی خبر داد.
حجت الاسلام نبوي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی با اشاره به اهداف معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: نهادینه‌سازی امر تبلیغ در بین تمام طلاب، روحانیون،‌ به ویژه محققان شاغل در بدنه نظام، تدوین استراتژی‌ها و برنامه‌های کلان تبلیغات دینی، تولید علم و نهضت نرم‌افزاری در زمینه ابداع و تدوین روش‌های نوین تبلیغ از جمله اهداف این معاونت است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های کاربردی به نیروهای حوزوی برای حضور کارشناسانه تبلیغی، اعزام مبلغان بلند مدت و کوتاه مدت برای داخل و خارج از کشور و مدیریت نیروهای موجود فعال در عرصه تبلیغ و حمایت سازمانی از آنها از جمله اهداف معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه عنوان داشت: این معاونت مبلغان را در زمینه فرقه‌ها و ادیان و اعزام آنها به منظور اعزام به مناطق آسیب‌خیز آموزش داده است.

وی با اشاره به رابطان فرهنگی گفت: بر اساس این طرح افراد شایسته از بین معلمان دینی یا جوانان متدین و مذهبی دارای اطلاعات مناطق محروم و فاقد روحانی شناسایی و در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

نبوی ادامه داد: این افراد سپس به عنوان مسئول فرهنگی معرفی می‌شوند تا زیر نظر روحانی هجرت که در روستاها و مجموعه‌های مجاور حضور دارد، مساجد متروک را احیا کرده و با برگزاری جلسات قرائت قرآن،‌ تصحیح قرائت نماز و برگزاری جلسات دعا،‌ به تقویت روحیه مذهبی مردم بپردازند.

وی عنوان داشت:‌ در این طرح نیروهای جذب شده پس از گذراندن آموزش‌های لازم در زمینه‌های توان تدریس قرآن و تصحیح قرائت نماز، پاسخگویی به شبهات فرقه‌ای منطقه، ‌خواندن ادعیه، فراگیری احکام مبتلا به و خواندن نماز میت در آزمون شرکت کرده و پس از موفقیت در آزمون مجوز فعالیت فرهنگی زیر نظر روحانی هجرت منطقه را دریافت می‌کنند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه یادآور شد: تامین مقطعی نیازهای فرهنگی دینی روستاهای فاقد روحانی، ایجاد ارتباط با روستاهای خارج از دسترس نهادهای فرهنگی و جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت فرهنگی آنها، نظارت و اقدام علیه فعالیت‌های فرهنگی مذاهب انحرافی و تهاجم فرهنگی آنها و انسجام و مدیریت شبکه‌ای بر وضعیت فرهنگی کشور از اهداف طرح است.

وی تصریح کرد:‌ نیروهای فعال فرهنگی روستاها، معلمان متدین و متخلق به اخلاق اسلامی، افراد صالح،‌ مومن و با انگیزه ساکن در روستاها و شهرها و مداحان و ملاهای محلی که واجد شرایط باشند، در این طرح پذیرش می‌شوند./997/د102/ن

ارسال نظرات