۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۹۹۹۰۷
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه:

همکاری حوزه و هنرمندان ارزشی به ترویج معارف دینی در جهان کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه بر ضرورت همکاری حوزویان با هنرمندان ارزشی تأکید کرد و گفت: با چنین همکاری‌هایی آموزه‌های دینی و معارف اهل بیت(ع) بهتر و بیشتر به جهانیان خواهد رسید.
حجت الاسلام نبوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه دوشنبه شب در پنجمین نشست کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع حوزه و هنر که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با بیان این‌که کرسی‌های آزاد اندیشی راهکاری برای تولید فکر و توسعه امور است، گفت: اگر این گفتمان‌ ترویج شود نقش زیادی در توسعه کارها و ایجاد انگیزه در میان طلاب حوزه ایفا خواهد کرد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه ادامه داد: نشست‌های آزاد اندیشی در راستای توسعه فعالیت‌های حوزوی است.

حجت‌الاسلام نبوی اهمیت هنر در عرصه دینی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: خوشبختانه حوزه‌های علمیه به مقوله هنر در چند سال گذشته اهمیت داده و بدین وسیله آموزه‌های دینی را به مردم منتقل می‌کنند.

وی با بیان این‌که در عرصه هنر نیازمند کارهای جدی تر و بیشتری از سوی حوزه هستیم، افزود: هرچند فعالیت‌های هنری در حوزه به تازگی شروع شده اما باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کرد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت هنر خواستار ورود جدی‌تر و بهتر حوزویان به این مقوله شد و گفت: کارهای سطحی و کم دقت در هنر خسارت‌هایی را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام نبوی با بیان این‌که حوزویان در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته هنر در حال تحصیل هستند، افزود: صد مبلغ حوزوی در فضای مجازی در حال تبلیغ و تبیین معارف اهل بیت(ع) و پاسخ به شبهات دینی هستند.

حجت‌الاسلام نبوی بر ضرورت همکاری حوزویان با هنرمندان ارزشی تأکید کرد و گفت: با چنین همکاری‌هایی آموزه‌های دینی و معارف اهل بیت(ع) بهتر و بیشتر به مردم جهان خواهد رسید.

وی نقش منبر و خطابه را در تبلیغ دین مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: هنر وسیله‌ای برای انتقال پیام است و فن خطابه و منبر تأثیرگذار نیز نوعی هنر است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را منبر خواند و گفت: منبرهای روشنگرانه علما، فتنه سال 88 را از بین برد و توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی ارتباط با هنرمندان را امری ضروری دانست و گفت: حوزه باید به سوی قشر هنرمند برود و با کسانی که امور دینی را در هنر دنبال و در راستای نشر ارزش‌های دینی فعالیت می کنند ارتباط برقرار کند تا هنر به ابزار دین تبدیل شود.
 
حجت الاسلام نبوی در پایان ابراز داشت: برای این که بتوانیم در عرصه هنر حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با برنامه‌ریزی و مدبرانه وارد این عرصه شویم./927/پ202/ع

ارسال نظرات