۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۰۱۳۲۳

شماره جدید نشریه سوره اندیشه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شماره 74-75 نشریه سوره اندیشه از سوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی راهی بازار نشر شد.
شماره 74 و 75سوره انديشه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه هنری، شماره 74-75 نشریه سوره اندیشه با مقاله‌ای از رضا داوری اردکانی و ویژه نامه‌ای درباره بی اخلاقی در جامعه و ضمیمه فرهنگی هنری اسفار راهی بازار نشر شد.  

 

تازه ترین شماره مجله «سوره اندیشه» در فصل های سبک زندگی، نظام اجتماعی، نظریه اجتماعی، تفکر، هنر و ادب و تاریخ با مقالات، یادداشت ها و ترجمه های مختلف بر روی دکه های روزنامه فروشی قرار گرفته است.

 

در این شماره مجله علاقه مندان می توانند آثار و گفتارهایی از رضا داوری اردکانی، محمدرضا بهشتی، منوچهر آتشی، حکمت الله ملاصالحی، علی مرادخانی، محمدجواد صافیان، عبدالله شهبازی، احمد رهدار، محمد علی مرادی، یوسفعلی میرشکاک، مهدی معین زاده، تقی آزاد ارمکی، حسین هوشنگی، ابوالحسن فیاض انوش، حسن فتح زاده، اکبر جباری، مجید اخگر، سید محمد تقی چاوشی مطالعه کنند.

 

در بخش سبک زندگی این شماره نشریه به مقوله اخلاق و بی اخلاقی در جوامع مدرن و جهان سوم پرداخته شده و این موضوع از زوایای مختلف و توسط کارشناسان بررسی شده است.

 

در سخن آغازین بخش نظام اجتماعی نیز آمده است: «اگر ره گم کنیم با عقل باز می یابیم، اما اگر عقل گم کرده باشیم چه؟ بحران های امروز بشر نوعا چنینند. ما نه تنها بی راه می رویم بلکه قوه ی شناخت راه از بی راه را هم نداریم؛».

 

در بخش هنر و ادب مجله سوره اندیشه نسبت فرهنگ با هنر مورد بررسی قرار می گیرد و به این مسئله که امروزه فرهنگ به هنر تقدم یافته و ارزش کار هنری به ارزش فرهنگی آن بسته شده است، پرداخته می شود.

 

در بخش معرفی کتاب ضمیمه فرهنگی هنری اسفار که در پایان مجله گنجانده شده، یادداشت هایی بر کتاب «سکانس کلمات» مرحوم سید حسن حسینی، «در جست و جوی فضاهای گمشده» داریوش شایگان آمده است.

 

همچنین آثار و شخصیت ادبی و علمی عبدالله شهبازی تاریخ نگار و پژوهشگر نیز معرفی شده است.

 

گفتنی است شماره 74-75 نشریه سوره اندیشه در 274 صفحه و 46 صفحه ضمیمه فرهنگی هنری اسفار و با قیمت هشت هزار تومان از سوی حــوزه هنــری سـازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد./998/د102/ق

ارسال نظرات