۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۰۲۰۵۴
سرپرست کمیته امداد امام خمینی:

160 هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد فراهم شده است

خبرگزاری رسا ـ‌ سرپرست کمیته امداد امام خمینی با بیان این‌که باور به ظرفیت‌های کمیته امداد پایین است،‌ گفت: سال گذشته بیش از 160 هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش ایجاد شده است.
حسين انواري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز در دیدار با آیت‌الله امینی با اشاره به این‌که امسال از سوی رهبری به سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، گفت: کمیته امداد بر این است که اقتصاد خانواده‌های تحت پوشش خود را مستحکم کند.

وی با اشاره به توفیقات کمیته امداد در مسأله اقتصاد در سال‌های گذشته،‌ ابراز کرد:‌ یکی از برنامه‌های کمیته امداد شکوفا کردن استعدادهای اقتصادی خانواده های تحت پوشش است.

انواری با بیان این‌که در سال گذشته بیش از 160 هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش ایجاد شده است،‌ اظهار کرد: در ‏این زمینه یک‌ هزار و 500 میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه بانکی مورد استفاده قرار گرفت.‏

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد:‌ در سال‌‏ جاری جشن خود کفایی اقتصادی 120 هزار خانواده تحت پوشش را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان این‌که در صدد هستیم تا خانواده‌های خود کفا به وضعیت قبلی بر نگردند،‌ افزود:‌ در این زمینه صحبت‌هایی با دولت در مورد یارانه‌ها انجام شده و معتقد هستیم که پرداخت پول به خانواده‌های تحت پوشش اثر بخشی لازم را ندارد چون ممکن است صرف نیازهای غیر ضروری شود.

انواری از اعلام آمادگی کمیته امداد برای مدیریت یارانه‌ خانواده‌های تحت پوشش خبر داد و گفت:‌ در چنین صورتی می‌توان مشکلات این خانواده‌ها را حل کرد و با پرداخت وام قرض الحسنه و گرفتن یارانه‌ها در ازای اقساط آن به آنها کمک کرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این‌که در حال حاضر مستمری‌ها به صورت یکسان توزیع می‌شود و رقم آن هم از سوی دولت ‏تعیین شده است، ابراز کرد:‌ این مسأله عادلانه نیست چون مناطق محروم‌تر نیاز بیشتری به دارند و این گونه مستمری پرداخت کردن مشکلات آنها را حل نمی‌کند.

وی با اشاره به این‌که باور به ظرفیت‌های کمیته امداد پایین است،‌ افزود: به دولت پیشنهاد کرده‌ایم در صورت تأمین منابع مالی در ‏سال‌ جاری برای 500 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم.

انواری با بیان این‌که در ‏حوزه جمع‌آوری زکات حدود یک ‌هزار نفر از روحانیان در حال همکاری با کمیته امداد هستند،‌ اظهار کرد: دولت نیز می‌تواند معادل این پرداخت‌ها در جهت آبادانی و عمران روستاها تلاش‌های بیشتری انجام دهد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: هزار مرکز در مساجد برای کمک به نیازمندان تأسیس شده است./927/پ202/ع

ارسال نظرات