۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۲۰۲۶۶۱
در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد؛

جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا با حضور شخصیت های سیاسی و حوزوی

خبرگزاری رسا ـ‌ جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.
مراسم جشن بزرگ ميلاد حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) در قم مراسم جشن بزرگ ميلاد حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) در قم مراسم جشن بزرگ ميلاد حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) در قم مراسم جشن بزرگ ميلاد حضرت زهرا(س) و امام خميني(ره) در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) یک شنبه شب با حضور شخصیت های سیاسی و حوزوی با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم آیت‌الله امینی، آیت‌الله مقتدایی، آیت‌الله فاضل لنکرانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بجنوردی،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه، حجت‌الاسلام قدرت الله علیخانی نماینده اصلاح طلب پیشین مجلس، حجت‌الاسلام صالحی خوانساری، حجت‌الاسلام صالحی منش استاندار قم،‌حجت‌الاسلام اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی قم و حجت‌الاسلام سید علی و یاسر خمینی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری در این مراسم طی سخنانی‌ گفت: رمز موفقیت امام خمینی(ره) در کنار شجاعت، بینش و درک بالا این بود که فقط به خدا فکر می‌کرد و برای خدا فریاد می‌زد.

حجت‌الاسلام ناطق نوری با بیان این‌که دشمن 35 سال است که با شدت و ضعف تحریم‌هایی را علیه ما اعمال کره است، افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی همه دنیا علیه ما بودند و این ایستادگی ما به خاطر توجه به خدا بوده است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران، گفت: تحلیل من این است که ما طرف مذاکره نرفتیم آنها دنبال ما آمدند چون به این نتیجه رسیدند که 35 سال فشار آوردیم اما ایران سر جای خود ایستاده و هر جا وارد می‌شویم جای پای آنها هست؛ در برابر ملتی با این پتانسیل نمی‌شود ایستاد.

حجت‌الاسلام موسوی رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دفتر قم نیز در این مراسم با اشاره به این‌که نسل جوان محتاج به افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: ما باید از امام خمینی(ره) برای نسل جوان بیشتر سخن بگوییم و به نسلی که کمتر امام را شناخته اندیشه‌های راستینش را به آنها بشناسانیم.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان این‌که دانشگاه، حوزه، فرهنگ و جامعه نیاز به امام خمینی(ره) دارد، افزود: امروز انواع افکار انحرافی و عرفان‌های کاذب از سوی دشمنان به نسل جوان و جامعه منتقل می‌شود و ترویج عرفان و روش امام خمینی(ره) برای نسل جوان بهترین روش برای مقابله با این توطئه‌ها است.

حجت‌الاسلام صالحی منش استاندار قم نیز در این مراسم گفت: امروز حوزه های علمیه و طلاب غیر ایرانی اندیشمندانه به نشر آثار اسلام و تشیع در سراسر جهان اهتمام دارند.

همچنین در این مراسم مجاهدی پدر شعر آیینی ایران اشعاری را در فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) قرائت کرد.

گفتنی است این مراسم به همت شهرداری قم، استانداری قم، دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برگزار شد.

حضور گسترده مردم از نکته‌های جالب این مراسم بود و برخی از مردم به صورت ایستاده و برخی نیز در خارج از سالن همایش برنامه را دنبال می‌کردند.

زمانی که حجت‌الاسلام ناطق نوری گفت: امروز به خاطر وجود نعمت ولایت و رهبری هوشمندانه و آگاهانه رهبر معظم انقلاب این نظام و کشور روی پای خود ایستاده و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند، برخی از حاضران شعار «خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است» را سر دادند./927/پ202/ج

ارسال نظرات