۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۰۳۱۷۴
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه؛

همایش ملی تجلیل از سازمان‌ها، مؤسسات و فعالان حوزوی راهیان نور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ‌ همایش ملی تجلیل از سازمان‌ها، مؤسسات و فعالان حوزوی راهیان نور با حضور مدیر حوزه‌های علمیه و جمعی از شخصیت‌های سیاسی و نظامی کشور برگزار شد.

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ملی تجلیل از سازمان‌ها، مؤسسات و فعالان حوزوی راهیان نور امروز با حضور مدیر حوزه‌های علمیه و جمعی از شخصیت‌های سیاسی و نظامی کشور در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این همایش،‌ آیت‌الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فر نائب رییس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام شیری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی حضور داشتند.

آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه در این مراسم طی سخنانی با بیان این که راهیان نور باید به رهنمودها و هشدارهای رهبری توجه کرده و آنرا سرلوحه کار خود قرار دهد، اظهار کرد: همه باید به دستورات رهبری گوش کنند و از خود تفسیر جداگانه‌ای در مقابل سخنان رهبری نیاورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با تأکید بر این‌که زیرساخت‌های لازم برای مقابله با تهدیدها و جنگ نرم دشمن باید فراهم شود، گفت: یکی از راهکارهای مبارزه با جنگ نرم دشمن راهیان نور و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی رییس سازمان نشر و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس نیز در این مراسم با بیان این‌که نباید دوران دفاع مقدس فراموش شود، ابراز کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس در تربیت و پرورش نسل آینده بسیار تأثیرگذار است و نقش روحانیت در بیان ارزش‌ها بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی بر ضرروت شکوفایی استعدادهای نسل جوان تأکید کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس توانستیم استعدادها را شکوفا کنیم و رهبری تأکید داشتند که توجه شود این استعدادها چگونه شکوفا شد و به منصه ظهور رسید.

حجت‌الاسلام ماندگاری عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا از دیگر سخنرانان این مرسم بود،‌وی ثمره ایثار و شهادت به همراه عزم ملی را اتمام حجت خواند و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت نسبت به کسانی که می‌گویند نمی توانیم و نمی‌شود، اتمام حجت است.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که با فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان سبک زندگی اسلامی را محقق کرد، گفت: مدیریت دینی و جهادی سبب موفقیت در جنگ شد و لازم نیست از استاندارهای غربی در این باره استفاده کرد.

حجت‌الاسلام ملکدار معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان این‌که امسال 10 هزار روحانی همراه با خانواده‌ها از مناطق جنگی دیدن کرده‌اند، ابراز کرد: برای نخستین بار است که این تعداد روحانی از مناطق جنگی بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در مناطق جنگی، گفت: امسال بیش از 4 هزار روحانی مبلغ در کاروان‌های راهیان نور مشغول فعالیت و تبلیغ دین بودند.

حجت الاسلام رضوانی نسب هم در این مراسم گفت: در سال 92 و 93، 12 هزار مبلغ به سرزمین‌های راهیان نور اعزام شدند که 4 هزار نفر  مربوط به ایام نوروز بود و 3 هزار و 200 نفر در برنامه راویان روحانی مشغول به کار شدند.

مسؤول ستاد راهیان نور حوزه  بیان کرد: در بحث راهیان نور دانش آموزی نیاز به 15 هزار مبلغ داریم.

گفتنی است در این مراسم از دست اندرکاران سازمان‌ها، مؤسسات و فعالان حوزوی راهیان نور با اهدای لوح تقدیری، تجلیل شد.

لازم به ذکر است در این مراسم سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه با اهدا لوحی از تلاش‌ها و خدمات آیت الله حسینی بوشهری تجلیل کرد./927/پ202/ن

ارسال نظرات