۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۰۳۳۸۷

انفجار در فرودگاه اوکراین

خبرگزاری رسا ـ تنش در منطقه «دونتسک» اوکراین به ویژه با انفجار در فرودگاه «کراماتورسک» افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.
اوکراين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورو نیوز، تنش در منطقه «دونتسک» اوکراین به ویژه با انفجار در فرودگاه «کراماتورسک» افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

 

تاکنون گروهی مسؤولیت این انفجار را که مقامات کی یف آن را اعمال «خرابکارانه» جدایی طلبان هوادار روسیه می دانند، بر عهده نگرفته است.

 

بررسی های اولیه نشان می دهد اصابت راکت موجب انفجار یک هلیکوپتر در این فرودگاه شده است.

 

این درحالی است که ساکنان محلی صدای تیراندازی و چندین انفجار دیگر را نیز شنیده اند.

 

یک مقام امنیتی اوکراین پیش تر علت انفجار این هلی کوپتر نظامی ترابری را تیراندازی یک تک تیرانداز به باک بنزین آن اعلام و گفته بود خلبان در این حادثه مجروح شده است.

 

در همین حال در پی نارضایتی غرب از بی توجهی مسکو به توافقات ژنو، تنش دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا تشدید شده، به گونه ای که ساعاتی پیش پنتاگون ادعا کرد، جنگنده های روسیه با هدف تشدید تنش، طی 24 ساعت گذشته چندین بار حریم هوایی شرق اوکراین را نقض کرده اند.

 

از سوی دیگر جدایی طلبان اسلوویانسک مسؤولیت توقیف اتوبوس حامل ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده گرفته اند.

 

درحالی که برخی منابع خبری از آغاز مرحله دوم عملیات ضد تروریستی ارتش اوکراین در اسلوویانسک خبر داده اند، ساختمان های دولتی همچنان در تصرف نیروهای جدایی طلب طرف دار روسیه است.

 

نیروهای اوکراینی با محاصره این شهر، در جاده های منتهی به آن ایست های بازرسی بر پا کرده اند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات