۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۰۴۶۲۵

با نام اسلام به اسلام ضربه می زنند

خبرگزاری رسا ـ مادر یکی از این دختران: «به ما دروغ گفتند. گفتند صد و بیست و یک دختر را پیدا کرده اند اما مدتی بعد فهمیدیم دروغی بیش نبوده است، و من بر این باورم که هنوز بر پایه همان دروغ ها کار می کنند. تا الآن هیچ کاری انجام نداده اند.»
دختران باحجاب

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ آبوجا، پایتخت نیجریه، روز یکشنبه صحنه اعتراضات خانواده های قربانی آدم ربایی اخیر در این کشور بود.


دو هفته پیش، بیش از دویست دختر، از مدرسه ای در شهر چیبوک استان بونوی نیجریه ربوده شدند. احتمال می رود گروه اسلامگرای افراطی «بوکو حرام» در ربودن این دانش آموزان نقش داشته باشد. خانواده این دختران، دولت را به کم کاری در روند یافتن فرزندانشان متهم کرده اند.


مارتا یاراما، مادر یکی از این دختران در جریان تجمع اعتراضی می گوید: «به ما دروغ گفتند. گفتند صد و بیست و یک دختر را پیدا کرده اند اما مدتی بعد فهمیدیم دروغی بیش نبوده است، و من بر این باورم که هنوز بر پایه همان دروغ ها کار می کنند. تا الآن هیچ کاری انجام نداده اند.»


سرانجام و پس از اعتراضات فراوان به تعلل دولت در واکنش به طولانی شدن روند جستجو، گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه در تلویزیون این کشور حضور پیدا کرد. وی در جریان یک برنامه زنده گفت: «درخواست ما همکاری تمام و کمال سرپرستان و والدین این دختران است، چرا که تا حالا نتوانسته اند نشانه های روشنی از هویت دختران ربوده شده به پلیس بدهند.»


با توجه به گزارش ها مبنی بر جابجایی دختران ربوده شده با چندین نفربر، ناتوانی دولت در یافتن آنها می تواند نشان از این باشد که بخش هایی از شمال شرقی نیجریه از کنترل حکومت مرکزی خارج شده است.


«بوکو حرام» مسئول ایجاد ناآرامی در این منطقه و کشتار صدها تن از سکنه آن است. نام این گروه تندروی اسلامگرا به «تحصیل (غربی) حرام» ترجمه می شود. /1409/ح

ارسال نظرات