۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۰۵۶۴۶
معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه:

بهره گیری از فضائل حضرت علی تنها راه نجات بشریت از آفت ها است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه کرمانشاه گفت: تنها راه نجات بشریت از آفت ها و معاصی بهره گیری از فضائل حضرت علی(ع) و تمسک جستن به ولایت ایشان است.
بهره گیری از فضائل حضرت علی تنها راه نجات بشریت از آفت ها است

حجت الاسلام مهدی محمدی فرد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه کرمانشاه با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت علی(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، گفت: تنها راه نجات بشریت از آفت ها و معاصی بهره گیری از فضائل حضرت علی(ع) و تمسک جستن به ولایت ایشان است.

 

وی در ادامه با اشاره به روایاتی که از پیامبر اکرم(ص) در مورد حضرت علی (ع) نقل شده است، اظهار کرد: محبت به علی(ع) راه نجات بشریت از آتش جهنم است و نگاه به چهره ایشان عبادت محسوب می شود و به همین دلیل اگر اندکی در این روایات منقول تأمل به خرج دهیم متوجه می شویم که وجود چنین الگوی با عظمتی برای بشریت از جمله الطاف خداوند نسبت به بندگانش به شمار می رود.

 

حجت الاسلام محمدی فر افزود: اگر ما خودمان را شیعه علی تلقی می کنیم نباید تنها آن را محدود به گفتار کنیم و از کردار علی پسندانه غفلت ورزیم، بلکه باید سخنان ایشان را در بخش های مختلف زندگی اجرایی کنیم، به همین دلیل همه اعمال ما چه در زمینه عبادی و چه در زمینه های تربیتی و دستگیری از ایتام و مساکین باید این گونه باشد.

 

وی بیان کرد: امیرالمؤمنان علی(ع) در آوردن تیر را از پایش در حین نماز احساس نکرد و این مسأله اخلاص در عبودیت او را به ما القا می کند و یا اینکه ایشان در جنگ با کفار بارها در حین به درک واصل کردن آنان اوج اخلاص خود را در زمینه بندگی خدا به نمایش می گذاشت.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه کرمانشاه در پایان با ذکر روایتی از ملاقات های مکرر حارث همدانی با حضرت امیر المؤمنان علی(ع) ادامه داد: حارث همدانی را تنها محبت حضرت علی(ع) مکرر به ملاقات کشانده بود که حضرت نیز در جواب این کلام حارث فرمودند به عزت و جلال خدا اگر به گفته ات صادق باشی در چند جا من به دادت می رسم که یکی از آن جاها لحظه احتضار تو است./967/ت303/ب

ارسال نظرات