۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۲۰۵۹۴۸
نظر سنجی یک سازمان بین المللی آمریکایی؛

ایران امن ترین مکان برای یهودیان است

خبرگزاری رسا ـ میان رژیم صهیونیستی با یهودیان تفاوت جدی وجود داشته و این دو گروه از یک دیگر جدا هستند، حتی خود یهودیان از مخالفان سر سخت رژیم صهیونیستی هستند، همان گونه که مسلمانان مخالفان اصلی گروه های تروریستی همانند القاعده می باشند.
يهوديان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از صدای آمریکا، نتایج یک تحقیق بین المللی سازمان غیر دولتی «اتحادیه ضد افترا» نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران کمترین حساسیت را نسبت به یهودیان در میان کشورهای خاورمیانه دارد.

 

در نظر سنجی اتحادیه ضد افترا، مستقر در آمریکا، شاخص حساسیت نسبت به یهودیان در بیش از 100 کشور جهان سنجیده شده است.

 

بر اساس نتایج منتشر شده در سایت «اتحادیه ضد افترا» شاخص حساسیت نسبت به یهودیان در کرانه باختری و نوار غزه با 93 درصد بالاتر از سایر مناطق خاورمیانه است و پس از آن عراق با 92 درصد و یمن با 88 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

ترکیه با شاخص یهودی ستیزی 69 درصد، عربستان با 74 درصد و امارات متحده عربی با 80 درصد در رتبه های بالاتری هستند.

 

جمهوری اسلامی ایران حتی در حساسیت نسبت به یهودیان از کشورهای مالزی، یونان و ارمنستان در رتبه پایین تری قرار دارد.

 

اتحادیه ضد افترا می گوید، نظر سنجی ها در فاصله زمانی ژوئیه 2013 تا فوریه 2014 صورت گرفته است.

 

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به آزادی و حق شهروندی اقلیت های مذهبی مانند یهودیان و مسیحیان تأکید داشته و از ارائه هیچ گونه خدمات شهروندی به آن ها دریغ نمی کند.

 

این در حالی است، کشورهای غربی به ویژه آمریکا بدون هیچ دلیل و منطقی بارها جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق اقلیت های مذهبی متهم کرده اند.

 

شایان ذکر است، همان گونه که مقام های ایران اسلامی تأکید می کنند، میان رژیم صهیونیستی با یهودیان تفاوت جدی وجود داشته و  این دو گروه از یک دیگر جدا هستند، حتی خود یهودیان از مخالفان سر سخت رژیم صهیونیستی هستند، همان گونه که مسلمانان مخالفان اصلی گروه های تروریستی همانند القاعده هستند.

 

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو در سفر به ژاپن خطاب به مقام های این کشور، مدعی شد: همانگونه که شما با خطر از ناحیه کره شمالی روبرو هستید، اسرائیل نیز با مخاطرات ایران مواجه است./993/1409/ح

 

ارسال نظرات