۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۲۰۶۲۴۷

باهاراتیا جاناتا، پیروز انتخابات هند شد

خبرگزاری رسا ـ براساس نتایج اولیه انتخابات سراسری هند که روز جمعه منتشر شد، ائتلاف حزب «باهاراتیا جاناتا» با کسب اکثریت آرا، از حزب حاکم همچنان پیش است.
انتخابات هند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از صدای آمریکا، براساس نتایج اولیه انتخابات سراسری هند که روز جمعه منتشر شد، ائتلاف حزب «باهاراتیا جاناتا» با کسب اکثریت آرا، از حزب حاکم همچنان پیش است.

 

این گزارش می افزاید، در صورت قطعی شدن نتایج، بزرگترین پیروزی آن حزب در 30 سال گذشته خواهد بود که راه را برای انتخاب نخست وزیر جدید هموار خواهد کرد.

 

در صورت کناره گیری حزب حاکم «کنگره» که روز جمعه شکست در انتخابات را پذیرفت، حزب «باهاراتیا جاناتا» پس از گذشت 10 سال، بار دیگر قدرت در آن کشور 1 میلیارد و 200 میلیون نفری را در دست خواهد گرفت.

 

گفتنی است، ائتلاف «بهاراتیا جاناتا» تاکنون موفق به کسب 325 کرسی پارلمان شده است که این تعداد بسیار بیشتر از 272 کرسی لازم برای کسب اکثریت در پارلمان خواهد بود، این حزب خود به تنهایی 273 کرسی را کسب کرده است.

 

انتخابات 5 هفته ای هند روز دوشنبه پایان یافت و کمسیون انتخابات هند اعلام کرد، 66 درصد از 815 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن، در آن شرکت کردند.

 

گفتنی است، مودی، متهم به اقدامات افراطی علیه مسلمانان هند است، زمانی که او در سال 2002 اراده ایالت گجرات هند را بر عهده داشت.

 

در یک درگیری بزرگ بین هندوها و مسلمانان بیش از هزار نفر کشته شدند، ولی دادگاه عالی هند مودی را از اتهام «تحریک به خشونت» تبرئه کرد./993/1409/ح

 

ارسال نظرات