۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۰۶۲۵۱

روسیه خواستار قطع عملیات نظامی در اوکراین شد

خبرگزاری رسا ـ روسیه خواستار قطع فوری عملیات نظامی مقامات کی یف در جنوب شرقی اوکراین است.
شبه نظاميان طرفدار روسيه در شرق اوکراين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری روسیه، این کشور خواستار قطع فوری عملیات نظامی مقامات کی یف در جنوب شرقی اوکراین است.

 

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه با اعلام این مطلب آمده است: چنین عملیات سرکوب گرانه علیه شهروندان خود حاکی از ریاکاری مقامات کی یف است که به دروغ ادعا می کنند که گویا آماده اجرای اصول بیانیه ژنو و نقشه راه تدوین شده از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا هستند.

 

گفتنی است، اعتراضات گسترده در استان های جنوب شرقی اوکراین از اواخر فوریه جریان دارد.

 

این اعتراضات پاسخ ساکنان منطقه به تغییر قهری حکومت اوکراین و به دنبال آن تلاش پارلمان برای لغو قانون موقعیت حقوقی منطقه ای زبان روسی در این کشور است.

 

استان دونتسک مرکز رویارویی شهروندان هوادار روسیه با مقامات کی یف بوده است، معترضان ساختمان های اداری را به تصرف خود در آورده و نقاط ایست و بازرسی در منطقه برپا کرده اند.

 

روز یکشنبه 11 ماه مه همه پرسی درباره موقعیت حقوقی استان های دونتسک و لوگانسک واقع در جنوب شرقی اوکراین برگزار شد و حدود 90 درصد مردم در این همه پرسی به استقلال از اوکراین رای دادند.

 

مقامات کی یف چندی پیش عملیات ویژه گسترده با جلب ارتش علیه معترضان را آغاز کرده و این معترضان را تروریست می نامد، مسکو مخالفت خود با سرکوب مردم در اوکراین را بارها اعلام کرده است./993/1409/ح

 

ارسال نظرات