۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۰۶۳۵۸
با حضور اساتید حوزه و دانشگاه؛

همایش شناخت عرفان های نوظهور در نور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش شناخت عرفان های نوظهور امروز با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در شهرستان نور برگزار شد
نقد عرفان هاي نوظهور و کاذب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، مهدی مسلمی، کارشناس امور ادیان و مذاهب بعد از ظهر امروز در نشست فرهنگی که با موضوع شناخت و برسی عرفان‌های نوظهور در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی نور بررگزار شد، اظهار داشت: دین با اندیشه ارتباط مستقیم دارد و ایجاد شک و تردید در مبانی فکری موجب تکفیر دین می‌شود.

 

وی شبکه‌های اجتماعی و ماهواره را عامل ترویج فرق دانست و افزود: سه میلیارد و 300 میلیون کاربر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داریم و سهم ایران از این آمار 28 میلیون کاربر است که  تاثیرگذاری بسیاری دارد.

 

این کارشناس امور ادیان و مذاهب، ابراز داشت: انسان پس از خستگی ناشی از انقلاب صنعتی برای رهایی از این خستگی، جنبش‌های اجتماعی و فرهنگی ایجاد و راه‌اندازی کردند که برخی از آنها در همان ابتدا به‌دلیل عدم توانایی در جذب مخاطب از بین رفتند و برخی برای ماندن روش‌ها را تغییر داده و به‌دنبال جذب مخاطب هستند.

 

مسلمی، افزود: در گذر تاریخ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت اسلامی در ایران دشمنی‌ها شروع شد و بیشتر فرقه‌هایی که به دنبال ترویج در کشور و بین جوانان ما بوده و هستند رویکرد سیاسی اجتماعی دارند در حالی که رویکرد برخی از فرق تنها فرهنگی است.

 

وی  با اشاره به گسترش فعالیت شبکه‌های مجازی اجتماعی تصریح کرد: در گذشته فقط سه شبکه قابل دریافت بود و امروز 125 شبکه به راحتی دریافت می‌شود و اهداف همه این شبکه‌ها یکسان‌سازی عقیدتی، نگرشی و فرهنگی است.

 

این کارشناس با اشاره به این که برخی وجود دشمن را توهم می‌دانند موضوعی که امام به صراحت آن را رد کردند، بیان داشت: هدف دشمن ایجاد شک و تردید و بی‌اعتمادی به نظام است و در راه ترویج فرق انحرافی خانواده را در مقابل هم قرار می‌دهند به طوری که گاهی فرزند خانواده تنها خود را صاحب نظر می‌داند و والدین را بی‌سواد و بی‌فرهنگ تصور می‌کند.

 

مسلمی ،افزود: افراد به دلیل عدم آگاهی و جهل از پشت پرده این فرق در دام آنان گرفتار می‌شوند و بعد متوجه سوء استفاده مالی و جنسی هم می‌شوند که این امر پس از جذب از سوی افرادی که با خود آرایی و دعوت به مهمانی‌ها و نمایشگاه‌های خانگی صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به وابستگی سران فرق انحرافی به بیگانگان و رژیم صهیونیستی علل جذب افراد را مشکلات خانوادگی، نابسامانی و بی‌احترامی در خانواده، عدم مرزبندی بین زن و مرد در فرق، کنجکاوی، تنوع طلبی، مشکلات مالی، طلاق و هنرمندی سرکردگان آنان در جذب افراد عنوان کرد.

 

مسلمی در پایان با ارائه راهکارهای مقابله و ایمن‌سازی افراد در برابر فرق انحرافی، افزود: تبیین ماهیت انحرافی فرق و جریان‌های منحرف که در قالب گروه‌های نوظهور تجلی پیدا می‌کند را بهترین نوع ایمن‌سازی افراد ذکر کرد/1314/پ202/ب

ارسال نظرات