۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۰۶۶۴۰

نتایج انتخابات شوراهای افغانستان

خبرگزاری رسا ـ انتخابات شوراهای ولایتی افغانستان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ شانزدهم فروردین برگزار شد.
انتخابات افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی این کشور را اعلام کرد.


نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید: نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی این کشور در سایت رسمی این کمیسیون گذاشته شده است.


انتخابات شوراهای ولایتی افغانستان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ شانزدهم فروردین برگزار شد.


بر اساس جدول زمانی انتخابات افغانستان، نتایج انتخابات شوراهای ولایتی باید در تاریخ 27 اردیبهشت اعلام می‌شد اما این نتایج با سه روز تاخیر اعلام شد.


آقای نور می‌گوید آنها برای تامین شفافیت این انتخابات، تمام جدول های نتایج را در سایت کمیسیون پست کردند که این کار زمان گیر بود.


فهرست نهایی نامزدهای انتخابات شوراهای ولایتی 2713 نفر اعلام شد که از این جمله 308 نفر آن زنان بودند. در پایان رقابت برای دستیابی به کرسی‌های شوراهای ولایتی 458 نفر عضو این شوراها شدند که 96 نفرشان زن هستند.


در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان نزدیک به هفت میلیون رای دهنده شرکت کردند.


اکنون نامزدهای انتخابات شوراهای ولایتی 24 ساعت فرصت دارند تا شکایات شان را از نتایج ابتدایی، نزد کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت های انتخاباتی ثبت کنند.


نادر محسنی سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی می‌گوید که رسیدگی به این شکایت ها علنی صورت خواهد گرفت.


اعلام نتایج نهایی انتخابات شوراهایی ولایتی باید به تاریخ هفدهم خرداد صورت گیرد.


آقای نور می‌گوید اگر رسیدگی به شکایت‌ها در زمان معین آن صورت گیرد، اعلام نتایج نهایی بدون تاخیر انجام خواهد شد./1421/1409/ح

ارسال نظرات