۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۰۷۳۱۷

آزادی فعال بحرینی از زندان

خبرگزاری رسا ـ آقای رجب روز شنبه (سوم خرداد - ۲۴ مه) بلافاصله پس از بیرون آمدن از زندان، خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی در بحرین شد.
نبيل رجب، فعال برجسته حقوق‌بشر در بحرين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: نبیل رجب، فعال برجسته حقوق‌بشر در بحرین، پس از تحمل دو سال زندان آزاد شد. اتهام او شرکت در تظاهرات غیرقانونی عنوان شده بود.


آقای رجب روز شنبه (سوم خرداد - 24 مه) بلافاصله پس از بیرون آمدن از زندان، خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی در بحرین شد.


او در سال 2012 به اتهام همراهی و شرکت در تجمع ها علیه رژیم حاکم و بر هم زدن نظم عمومی بازداشت و در دادگاه بدوی به 3 سال زندان محکوم شد اما دادگاه تجدیدنظر حکم او را به دو سال کاهش داد.


در آن زمان، دستگیری او که همزمان با اوج گرفتن اعتراضات ضددولتی در بحرین روی داده بود، موجی از واکنش‌های بین المللی را به همراه داشت.


در دو سالی که نبیل رجب در زندان بود، نهادهای غیردولتی عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر بارها خواستار آزادی او شده بودند.


با وجود این، دادگاه در دسامبر سال گذشته درخواست آزادی پیش از هنگام آقای رجب را که توسط وکلای او و با توجه به سپری شدن سه چهارم دوران حبس طرح شده بود، رد کرد.


نبیل رجب علاوه بر مدیرعاملی مرکز حقوق بشر بحرین، معاونت فدراسیون بین المللی حقوق بشر را هم برعهده دارد.


او پیش از به زندان رفتن هم بارها به علت همراهی با اعتراضات ضد دولتی در بحرین بازداشت شده بود.


آقای رجب در هنگام برگزاری دادگاه گفته بود با او در مدت بازداشت "بدرفتاری" شده به طوری که در زندان انفرادی همراه لاشه حیوانی مرده قرار داده شده و همچنین با وجود برودت هوا لخت و عریان در سلول قرار داده شده است.


از طرف دیگر، بنیان‌گذار مرکز حقوق بشر بحرین که نبیل رجب مدیرعامل آن است هنوز در زندان است.


عبدالهادی الخواجه که به اتهام تلاش برای "براندازی حکومت" به حبس ابد محکوم شده است همچنان در زندان به سر می‌برد.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات