۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۰۷۶۱۲

بی اعتمادی به اتحادیه اروپا

خبرگزاری رسا ـ رهبران 28 عضو اتحادیه اروپا روز سه شنبه در بروکسل گرد هم آمدند تا راه های بازگرداندن اعتماد به این اتحادیه را بررسی کنند.
اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ رهبران 28 عضو اتحادیه اروپا روز سه شنبه در بروکسل گرد هم آمدند تا راه های بازگرداندن اعتماد به این اتحادیه را بررسی کنند.


این نشست دو روز پس از انتخابات پارلمانی اروپا برگزار شد که پیروزی منتقدان اروپا را در فرانسه و بریتانیا به دنبال داشته است.

در این نشست هرمان ون رامپوی، رئیس شورای اروپا فهرستی از سیاستهای آتی مقابله با بدبینی نسبت به اتحادیه اروپا را برشمرد و گفت: «اتحادیه اروپا بحران مالی را پشت سر گذاشته و نیازمند دستور کاری مثبت و آینده گرا در زمینه توسعه، رقابت و اشتغال است. ما به اتحادیه ای با عملکرد خوب و پیشرفته تر از نظر اقتصادی و مالی نیاز داریم که وحدت اعضای اتحادیه را حفظ کند.»

رهبران اروپا همچنین درباره رئیس آتی کمیسیون اروپا نیز بحث و گفتگو کردند.


ژان کلود یونکر، در راس حزب مردم اروپا که توانسته 212 کرسی پارلمان اروپا را به دست آورد مطرح ترین نامزد برای تصدی ریاست کمیسیون اروپاست. اما حال و هوای حاکم بر پارلمان اروپا حاکی از آن است که در بین اعضای اتحادیه اروپا توافق قطعی بر سر نخست وزیر سابق لوکزامبورگ و رییس سابق گروه وزرای دارایی اروپا برای ریاست کمیسیون اروپا وجود ندارد.


خبرنگار یورونیوز می گوید: «زمانی که از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواسته شد تا حمایت خود را از نخست وزیر سابق لوکزامبورگ برای مسئولیت اجرایی کمیسیون اروپا ابراز کند چندان که باید از خود اشتیاق نشان نداد. اگر رهبران و پارلمان اروپا طی هفته های آینده نتوانند به توافقی در این زمینه دست یابند روزهای دشواری در انتظار بروکسل خواهد بود، آنهم در زمانی که رای دهندگان از دولت ها می خواهند تا هرچه بیشتر بر ترمیم اقتصاد متمرکز شوند.» /1409/ح

ارسال نظرات