۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۰۷۷۰۳
پاسخ این سؤال بزودی کتاب می‌شود؛

آیا خبر واحد در غیرفقه هم اعتبار دارد؟

خبرگزاری رسا ـ «اعتبار معرفت‌شناختی خبر واحد در علوم انسانی» نوشته حجت‌الاسلام عبدالله محمدی از سوی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر می‌شود.
حجت الاسلام محمدي

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالله محمدی عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: در کتاب «اعتبار معرفت‌شناختی خبر واحد در علوم انسانی» به این مساله پرداخته‌ام که آیا «خبر واحد»، تنها در حوزه فقه معتبر است و یا در حوزه‌های غیر فقه نیز همچون در بین اصولیان و اهل کلام نیز اعتبار دارد؟

 

وی افزود: با دلایل بسیار در این کتاب نشان داده‌ام که «خبر واحد» در حوزه غیرفقه هم اعتبار دارد و می‌تواند در جریان اسلامی‌سازی علوم انسانی کارآیی بسیاری داشته باشد.

 

محمدی همچنین با اشاره به دیگر تالیفات در نوبت انتشارش گفت:‌ پایان‌نامه دوره دکتری من نیز با عنوان «ارزش معرفت‌شناختی دلیلی نقلی» به‌زودی از سوی سازمان انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در قم منتشر می‌شود و در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. استاد راهنما و مشاور من در پایان‌نامه به ترتیب حجت‌الاسلام محمد حسین‌زاده و محمد لگنهاوزن بوده‌اند. این رساله نخستین پژوهش درباره معرفت‌شناسی دلیل نقلی در ایران است.

 

این عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در پایان گفت: آخرین کتاب منتشر‌شده من «پایه‌های فکری جنگ نرم» نام داشت که در پاییز سال گذشته (1392) از سوی انتشارات کانون اندیشه جوان روانه کتابفروشی‌ها شد.

 

حجت‌الاسلام عبدالله محمدی دارای مدرک دکتری فلسفه و کلام اسلامی از دانشگاه باقرالعلوم (ع) است. وی هم‌اکنون عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران است و در مراکزی چون حوزه علمیه قم، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به تدریس اشتغال دارد.

 

«امیرمومنان: از مجموعه چهل چراغ حکمت»، «نصر، سنت و تجدد» و «چرا دعایم مستجاب نمی‌شود؟» از کتاب‌های منتشرشده محمدی است. /916/د102/ع

ارسال نظرات