۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۰۷۷۴۳

رئوس سیاست خارجی ایالات متحده رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ اوباما با بیان اینکه هنوز راه زیادی تا رسیدن به یک توافق جامع بر سر برنامه هستی ای ایران باقی است تاکید کرد که شانس زیادی برای پایان این بحران وجود دارد.
اوباما

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه رئوس سیاست خارجی ایالات متحده را تببین کرد.

 اوباما با بیان اینکه هنوز راه زیادی تا رسیدن به یک توافق جامع بر سر برنامه هستی ای ایران باقی است تاکید کرد که شانس زیادی برای پایان این بحران وجود دارد.


وی همچنین از اختصاص پنج میلیارد دلار برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

رییس جمهور ایالات متحده همچنین آموزش نیروهای امنیتی یمن برای مقابله با القاعده، حمایت از نیروهای چند ملیتی برای حفظ صلح در سومالی، همکاری با اروپا برای آموزش نیروهای امنیتی در لیبی و نیز کمک به فرانسه جهت انجام عملیات در مالی را از جمله مهمترین اهداف ایالات متحده برای مقابله با تروریسم اعلام کرد.


 اوباما وضعیت سیاسی میان اوکراین و روسیه را به دوران قدرت نمایی شوروی در شرق اروپا تشبیه کرد و گفت: «اما جنگ سرد تمام شده. این هفته میلیون ها نفر از مردم اوکراین رای دادند، من دیروز با رییس جمهور آینده اوکراین صحبت کردم. نمی دانیم شرایط به چه سو پیش خواهد رفت، اما چالش های زیادی پیش رو است. /1409/ح

ارسال نظرات