۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۰۸۳۰۰
محمود عباس در مراسم اعلام دولت ملی فلسطین؛

فلسطین هیچ گاه به اسرائیل باج نخواهد داد

خبرگزاری رسا ـ دوازدهم خرداد، شهر رام‌الله در کرانه باختری رود اردن، مقر سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطینی شاهد تحولی بزرگ در وحدت ملی فلسطینی‌ها و اعلام تشکیل دولتِ برآمده از وفاق فتح و حماس بود.
محمود عباس و عبدالله

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از رادیو فردا، پس از سال‌ها اختلافات داخلی فلسطینی، روز دوشنبه دوازدهم خرداد، شهر رام‌الله در کرانه باختری رود اردن، مقر سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطینی شاهد تحولی بزرگ در وحدت ملی فلسطینی‌ها و اعلام تشکیل دولتِ برآمده از وفاق فتح و حماس بود.

محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی، در این روز به هنگام ادای سوگند کابینه دولت وحدت ملی فلسطینی در رام‌الله، گفت: امروز، با تشکیل دولت وفاق ملی، ما پایان دودستگی فلسطینی‌ها را اعلام می‌کنیم؛ نفاقی که به منابع ملی ما ضربه زیادی زده ‌بود.

سامی ابوزُهری، سخنگوی حماس نیز، بیان داشت: ما به دولت وفاق ملی درود می‌گوییم، دولتی که تمام فلسطینی‌ها را نمایندگی می‌کند.

تشکیل این دولت در حالی صورت می‌گیرد که نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی جامعه جهانی را فرا خوانده‌است که این دولت را به رسمیت نشناسند، ولی رهبران فلسطینی تأکید کرده‌اند که دست همکاری خود را به سوی کشورهای جهان دراز می‌کنند و خواهان به ‌رسمیت شناختن این دولت هستند.

فتح و حماس اعلام کرده‌اند که معرفی دولت جدید آن ها به منزله گشودن فصلی نوین در تاریخ مبارزات فلسطینی‌ها در راه تحقق استقلال کشور فلسطین، مبتنی بر وفاق و همدلی جناح‌های مختلف فلسطینی است.

گفتنی است، فتح و حماس ماه گذشته توافقنامه آشتی را در غزه امضا کردند و در هفته‌های گذشته، در حال تلاش برای تشکیل دولت جدید بوده‌اند.

محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی، خاطرنشان کرد: تشکیل یک هیأت برای پیگیری امور اسرا کافی است، ولی برای پذیرش خواسته حماس در آینده نیز ابراز آمادگی اصولی می کنم.

قرار است که دولت حماس به نخست‌ وزیری اسماعیل هنیه، پس از هشت سال، به‌ زودی کناره‌گیری خود را اعلام دارد و تشکیلات فلسطینی اداره امور نوار غزه را نیز در دست بگیرد، ولی نیروهای مسلح حماس به موجودیت خود ادامه خواهند داد.

محمود عباس، گفت: اسرائیل تهدید کرده ‌است که دولت جدید فلسطینی را «تحریم»، اموال آن را بلوکه و همکاری‌های امنیتی با آن را قطع خواهد کرد.

وی افزود: فلسطینی‌ها برای وفاق خود اهمیتی بزرگ قائل هستند و به «باج‌خواهی» دولت اسرائیل تن در نخواهند داد./993/1409/ح

ارسال نظرات