۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۰۹۲۶۰

کتاب محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله برگزیده خدا، به زیور چاپ آراسته شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله برگزیده خدا، تألیف رضا بابایی با تلاش انتشارات دلیل ما راهی بازار نشر شد.
کتاب محمد صلي‌الله‌عليه‌وآله برگزيده خدا،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خدا مؤمنان را نواخت آنگاه که پیامبری را از میان آنان برانگیخت تا آیاتش را بر ایشان بخواند و پاکشان سازد و کتاب و حکمتشان بیاموزد، هر چند از آن پیش در گمراهی آشکاری بودند.

 

کتاب محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله برگزیده خدا، از چهار فصل «از ولادت تا بعثت، از بعثت تا هجرت، از هجرت تا رحلت و مشکات نبوت» تدوین شده است.

 

فصل اول عناوین «حجاز در جاهلیت، خاندان پدری، میلاد و کودکی رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، در خانه حلیمه، مرگ مادر و پیش از بعثت» را در بر گرفته است.

 

در این کتاب درباره اوضاع شهر حجاز در زمان جاهلیت آمده است: «شبه جزیره عربستان در قرن ششم میلادی، غرق ظلم و نادانی بود. تنها قانونی که بر شهرها و قبایل حکم می‌راند، قانون زور و قدرت بود. فرزندکشی که قرآن کریم از آن یاد کرده است، یکی از ده‌ها و صدها ظلم و جنایتی بود که در میان مردم رواج داشت. هیچ اثری از اخلاق و آموزه‌ها و برنامه‌های ادیان ابراهیمی در میان مردم به چشم نمی‌خورد، مگر برخی اسم‌ها و رسم‌های میان‌تهی.»

 

موضوعات فصل دوم عبارت است از: «ستاره‌ای بدرخشید، فرود وحی و سرود بعثت، دعوت آشکار، قریش در بن‌بست، هجرت به حبشه، ماجرای شعب ابی‌طالب، مرگ حامیان بزرگ، یاران جایگزین، سفر به طائف، اسراء و معراج، دعوت قبایل، مقدمات هجرت به یثرب، لیلةالمبیت»

 

مؤلف در بخش ستاره‌ای بدرخشید آورده است: «بعثت محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله به پیامبری، از مهم‌ترین رخدادهای تاریخ بشری و نعمتی بزرگ برای همه آدمیان است. به راستی که چه نعمتی بزر‌گتر از گسستن بندهای نادانی و شرافت‌های دروغین؟ او و رسالتش، نعمت خداوندی است.»

 

مباحث «هجرت، منزل قبا، یثرب، مدینه می‌شود، سال اول هجرت، سال دوم هجرت، جنگ بدر، غزوه‌های بنی قینقاع و سویق، سال سوم هجرت، جنگ احد، سال چهارم هجرت، سال پنجم هجرت، غزوه خندق، غزوه بنی‌قریظه، سال ششم هجرت، صلح حدیبیه و بیعت رضوان، سال هفتم هجرت، سال هشتم هجرت، جنگ موته، فتح مکه، غزوه حنین، سال نهم هجرت، غزوه تبوک، مسجد ضرار، سال دهم هجرت، مباهله، حجةالوداع و ماجرای غدیر، اعزام اسامه به جنگ با رومیان، سفر به جوار حق» در فصل سوم به چشم می‌خورد.

 

نگارنده در رابطه با محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله به روایت قرآن و تاریخ نوشته است: «تاریخ اسلام و قرآن کریم، دو گواه بزرگ بر کرامت‌های اخلاقی و صلابت روحی پیامبر اسلام، محمدمصطفی صلی‌الله علیه‌وآله هستند. گواهی تاریخ بر بزرگی و توفیقات محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله، در همه برگ‌های تاریخ اسلامی پیدا است؛ ولی آشکارترین و رساترین گواهی تاریخ بر پیروزی اخلاقی محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله بر جهان آن روز و سپس در روزگاران پسین، پیروزی عقیدتی او بر شرک و ستمگری است.»

 

در فصل چهارم به مباحثی همچون «سال‌شمار حیات محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله، اصحاب و یاران رسول‌الله‌ صلی‌الله‌علیه وآله، همسران و فرزندان پیامبر صلی‌الله‌علیه وآله، زمامداران هم‌روزگار با پیامبر صلی‌الله‌علیه وآله، سیمای محمد صلی‌الله‌علیه وآله، میراث محمد صلی‌الله‌علیه وآله، به گفتار پیغمبرت راه ‌جوی و حکایت‌هایی از سیره پیامبر صلی‌الله‌علیه وآله» می‌توان اشاره کرد.

 

لازم به ذکر است، کتاب محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله برگزیده خدا، تألیف رضا بابایی با تلاش انتشارات دلیل ما در 304 صفحه و با شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 12000 تومان راهی بازار نشر شده است./992/پ202/ق

ارسال نظرات