۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۰۹۴۳۰

پیکر آیت‌الله فشارکی در حرم کریمه اهل بیت آرام گرفت

خبرگزاری رسا ـ پیکر مرحوم آیت‌الله فشارکی از اساتید حوزه علمیه با اقامه نماز از سوی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در حرم کریمه اهل بیت آرام گرفت.
آيت الله فشارکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیش از ظهر امروز پیکر مرحوم آیت‌الله رحمت‌الله فشارکی از اساتید حوزه علمیه در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت.

بر اساس این گزارش،‌ در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری،‌ حجت‌الاسلام ملکا مسؤول دفتر رهبری در قم،‌ حجت‌الاسلام فرخ فال مدیر حوزه های علمیه استان قم،‌ حجت‌الاسلام ملکدار معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه و جمعی از اساتید حوزه علمیه قم حضور داستند.

پیکر مرحوم آیت‌الله فشارکی صبح امروز با حضور طلاب،‌ علما و اقشار مختلف مردم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم کریمه اهل بیت تشییع شد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید بر پیکر مرحوم آیت‌الله فشارکی نماز میت را اقامه کرد.

پیکر مرحوم آیت‌الله فشارکی در صحن امام رضا(ع) حرم حضرت معصومه(س) و در مقبره شهید آیت‌الله مفتح آرام گرفت.

گفتنی است امشب نیز مراسم بزرگداشت آیت‌الله فشارکی در مسجد امیر المؤمنین(ع) قم واقع در خیابان شهید فاطمی(دور شهر) برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است آیت‌الله فشارکی پس از تحمل رنج بیماری و کسالت روز چهارشنبه 21 خردادماه در سن 87 سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله فشارکی در سال 1304 در کوهپایه اصفهان متولد شد و از 15 سالگی در اصفهان، تهران، قم و مشهد به تحصیل و تدریس علوم حوزوی پرداخت.

مرحوم آیت‌الله فشارکی مؤسس حوزه علمیه سمیرم اصفهان و مورد عنایت فوق العاده مرحوم آیت الله بروجردی بود چرا که در تدریس ادبیات عرب سرآمد بود به گونه ای که به بهترین مطول گوی قم مشهور شده بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله علوی گرگانی و آیات سید احمد خاتمی، حسینی بوشهری، ری شهری، دری نجف آبادی محسنی گرکانی و برخی از بزرگان حوزه علمیه از شاگردان آن مرحوم بودند./927/پ202/ج

ارسال نظرات