۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۱۰۴۸۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

تبعیت از مرجعیت دینی عامل پیروزی مردم عراق خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران به استقبال گسترده مردم عراق پس از اعلام فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی برای مقابله با گروه های تروریستی اشاره کرد و گفت: با حکم مرجعیت دینی و وحدت مردم عراق، بساط گروه های جنایتکار تکفیری در آینده نزدیک جمع شده و نقشه های شوم آنان تبدیل به نابودی خواهد شد.
آيت الله سيستاني

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با اشاره به تحولات عراق، گفت: موضوع نا امنی و مشکلات تهاجم سلفی های تکفیری به شهرهای شمالی عراق از موضوعات حساس دنیای اسلام شده است.

 

وی با بیان این که اقدامات ضد انسانی گروه تروریستی داعش  دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد، افزود: بسیاری از عقلاء و کارشناسان سیاسی و نخبگان دلسوز و بیدار دنیای غیر اسلام نیز بشدت از اقدامات این جریان تکفیری نگران هستند.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که گروه های تکفیری ورای اصول انسانی، اخلاقی و وجدانی اولیه انسان رفتار می کنند، تصریح کرد: این چیزی است که نگرانی های سران کفر و استکبار و حامیان اولیه آنها را نیز در برداشته است.

 

استاد حوزه علمیه، ادامه داد: با حکم مرجعیت و سرکوبی ارتش عراق بساط گروه های جنایتکار تکفیری در آینده نزدیک انشاالله جمع شده و نقشه های شوم آنان تبدیل به نابودی خواهد شد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که آمریکایی ها اعلان کردند برای نابودی داعش و از بین بردن این گروه تروریستی ناوگان خود را به سمت عراق حرکت خواهند، گفت: این در حالی است آمریکایی ها عامل و حامی اصلی این گروه تروریستی هستند و چون در جریان جنگ سوریه بدنام شده و حامی تروریست معرفی شدند، الآن می خواهند نشان دهند مخالف تروریست هستند.

 

امام جمعه چمستان، ادامه داد: آمریکایی ها می دانند اگر کاری نکنند بازی را این جا هم که میدان رسمی آنها بوده و هست می بازند و ابتکار عمل را می خواهند از ایران اسلامی بگیرند.

 

وی با بیان این که منافع نفتی آمریکایی ها به شدت در خطر قرار دارد، بیان داشت: آتشی که آمریکا در سوریه و عراق روشن کرده است به زودی دامنگیر آنها نیز خواهد شد، چون داعش یک گروه با عقاید انحرافی و با خوی وحشیگری است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: گروه های تکفیری بلای جان حکومت های سر سپرده منطقه حافظ منافع شان خواهند شد و علاوه بر آن که تهدیدی مستقیم برای خودشان هستند.

 

وی با بیان این که اجتماع و اتحاد امت اسلامی در برابر دشمنان واجب و الزامی است، خاطرنشان کرد: امروز طاغوت بزرگ و ایادی استکباری این اتحاد را هدف قرار دادند و با هزینه های سنگین و تلفات بسیار زیاد در تلاش هستند تا مانع از گسترش اسلام ناب در جهان شوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ایادی استکبار جهانی بهترین راه و شیوه را در این دیدند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند بدون آن که ریالی هزینه کرده و یا کشته ای بدهند، گفت: استکبار جهانی با این طرز تفکر گروه های تکفیری القاعده، طالبان، داعش و ده ها گروه وهابی و تروریستی را با نام مجاهد مسلمان پدید آوردند  که همگان باید مراقب باشند.

 

امام جمعه چمستان قرآن را محور وحدت امت اسلامی دانست و با تأکید بر این که همه مسلمانان جهان باید در محور قرآن و پیامبر گرامی اسلام به دنبال وحدت باشند، بیان داشت: امروز استکبار و استعمار آتش تفرقه و اختلاف را در برخی کشورهای اسلامی روشن کردند که تنها امت اسلامی در این آتش کینه توزی دشمنان می سوزند.

 

وی با تأکید براین که امت اسلامی باید دستان شیطانی دشمنان را از سرزمین های اسلامی قطع کنند، افزود: وحدت و برادری تنها راه پیروزی مسلمانان جهان در برابر کفر و ظلم بیگانگان است./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات