۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۱۱۸۶۹
خطیب جمعه نجف:

جریان الصرخی وابسته به دستگاه اطلاعاتی صدام است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، جریان سید الصرخی، روحانی منحرف و مرجع نمای عراقی را ساخته و پرداخته دستگاه اطلاعاتی دیکتاتوری صدام توصیف کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به درگیری مسلحانه و خونین رخ داده در شهر مقدس کربلا گفت: درگیری های رخ داده روزهای گذشته در کربلا و برخی شهرهای عراق، از سوی یک جریان منحرف و گمراه صورت گرفت.

 

وی از سید الصرخی به عنوان فردی منحرف یاد کرد و افزود: ماهیت این جریان برای همگان آشکار شده و همه فهمیدند که این جریان ساخته دستگاه اطلاعات صدام است.

 

حجت الاسلام قبانچی از مجاهدان شرکت کننده در جنگ علیه داعش تقدیر کرد و ادامه داد: داعش یک ابر سیاهی بود که به برکت امام زمان(عج) به ابر تابستانی و زودگذر مبدل شد. فتوای حضرت آیت الله سیستانی سبب به تحرک آمدن دل های مردم شد به گونه ای که هم اکنون 3 میلیون نیروی داوطلب در عراق وجود دارد.

 

خطیب جمعه نجف با تأکید بر اینکه جهانیان باید بدانند که شیعیان بازیچه دست داعش نیستند، تصریح کرد: برخی خبرها از عدم حمایت کامل دولت از نیروهای مردمی شنیده می شود، بنابراین دولت باید به سرعت این مشکل را حل و فصل کند.

 

وی مواضع نیروهای مردمی را قهرمانانه خواند و اظهار داشت: از همه گروه های جهادی به ویژه بدر، اهل الحق و حزب الله به دلیل ایستادگی در برابر تروریسم و جنگ با داعش سپاسگذاریم. نیروهای داعش دیوانه و احمقانی هستند که به همه محرمات تجاوز می کنند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی با اشاره به تشکیل خلافت از سوی داعش، تأکید کرد: علمای اهل تسنن از اولین کسانی بودند که بیعت با ابوبکر البغدادی را رد و اعلام خلافت را محکوم کردند.

 

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، تشکیل فوری دولت جدید را خواستار شد و گفت: گروه های سیاسی باید اختلافات را کنار گذاشته و مصالح کشور و ملت را در اولویت قرار دهند.

 

وی در واکنش به استقلال طلبی کُردها خاطر نشان ساخت: تقسیم عراق به نفع هیچ کس نیست، همگان باید به قانون پایبنده مانده و نظام سیاسی را از این وضع نجات دهند. هم دولت مرکزی و هم اقلیم کردستان در این مشکل و اختلاف مسؤول هستند./980/ب902/د

ارسال نظرات