۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۱۲۰۷۲
ادعای عجیب روزنامه القدس العربی:

فتوای جهاد مراجع شیعه تقلید از سخنان الصرخی بود

خبرگزاری رسا ـ روزنامه القدس العربی با طرح ادعایی عجیب، فتوای جهاد در عراق را تقلید از سخنان الصرخی روحانی فتنه گر این کشور دانست.
سيد محمود الصرخي الحسني روحاني منحرف مدعي مرجعيت در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه القدس العربی در مطلبی که در سایت اینترنتی خود منتشر کرد، با استقبال از فتنه انگیز سید محمود الصرخی روحانی منحرف و مرجع نمای عراق، انتقاد شدید وی از فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی را نوری در تاریکی سیاسی این کشور دانست.

 

القدس العربی نوشت: سخنان سید محمود الحسنی البغدادی معروف به صرخی در انتقاد از فتوای جهاد (حضرت آیت الله)سید علی سیستانی علیه گروه های مسلح سنی که در تلاش برای سرنگونی نوری المالکی هستند، نوری درخشان در تاریکی سیاسی این کشور به شمار می آید. این سخنان تنها نشانه عاقلانه از سوی شیعه عراق برای جلوگیری از کشتار گسترده میان شیعیان و اهل تسنن است.

 

این روزنامه که در لندن منتشر می شود ادامه داد: این سخنان از سوی یک مرجع شیعه، قهرمانانه و نزدیک به امام حسین(ع) محسوب می شود، بر خلاف اکثر کسانی که مدعی تشیع در عراق هستند. وی کلمه حقی بر زبان راند و به وسیله آن در برابر (حضرت آیت الله)سید علی سیستانی مرجع اعلای شیعیان جهان ایستاد. همچنانکه الصرخی به مثابه مانعی در برابر نفوذ دینی و سیاسی گسترده ایران در عراق به شمار می آید.

 

القدس العربی که مخالف سرسخت مقاومت اسلامی است، از درگیری میان نیروهای امنیتی عراق و پیروان الصرخی به عنوان تلافی شکست از داعش از سوی نوری المالکی یاد کرد و اظهار داشت: الصرخی همچنان آرای تندروهای سنی داعش و دیگران درباره وحدت و یکپارچگی شیعیان را به چالش کشید. آرای این مرجع برگرفته از میراث شیعه است و می خواهد چهره روشنی از تشیع را در جهان به نمایش بگذارد.

 

در ادامه این مطلب آمده است: آنچه نوری المالکی را به خشم درآورده تا بالگردها و نیروهای ویژه خود را برای از بین بردن الصرخی واداشت، رسوا ساختن سکوت و حمایت مراجع تقلید شیعه از اشغالگری آمریکا در عراق بود. الصرخی در برابر استفاده مسلمانان از نیروهای خارجی در جنگ علیه برادر مسلمان ایستاد، مساله ای که از سوی فقهای سنی و شیعه مورد تأیید قرار گرفت و فتوای آن از سوی این افراد صادر شد. فتوایی که به تقلید از سخنان ماههای گذشته الصرخی مطرح گردید.

 

این روزنامه از سکوت علمای سنی و شیعه در برابر اشغال عراق به عنوان یکی از بزرگ ترین جنایت های تاریخ معاصر یاد کرد و افزود: الصرخی به عنوان عالم شیعه، همگان را به واقعیت های ساده که طایفه گرایان شیعه و سنی درصدد نادیده گرفتن آنها هستند، یادآوری می کند به گونه ای که انقلاب سوریه را انقلاب مظلومان و نه انقلاب علیه علویان می داند و نفوذ ایران در عراق را عامل به حاشیه رانده شدن اعراب و هویت عربی این کشور و اهل تسنن قلمداد می کند.

 

نویسنده یادداشت این روزنامه که وابستگی سیاسی به وزارت امور خارجه انگلیس دارد، درباره دیدار نوری المالکی با جان کری وزیر خارجه آمریکا می نویسد: در حالی که جان کری از المالکی می خواهد به ظلم علیه اهل تسنن پایان دهد، نخست وزیر عراق بر حقانیت ایران در دفاع از مقدسات سخن گفته و مخالفان را طایفه گرایان خارج از قانون معرفی می کند و قطر و عربستان را متهم می سازد. المالکی دخالت در امور داخلی عراق را حق ایران می داند و از آمریکا می خواهد عراقی ها را بمباران کند./980/ب901/ک

ارسال نظرات