۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۱۲۵۹۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان جنوبی:

وقف مهم ترین راهکار تقویت حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که حل مشکلات جامعه و ترویج اندیشه های علمی از مهم ترین ثمرات وقف در جامعه است، گفت: وقف مهم ترین راهکار برای تقویت حوزه های علمیه در سطح کشور است.
وقف ميراث جاويدان

 حجت‌الاسلام سید محمد باقر اسدی، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که وقف یکی از مهم ترین راهکار برای حل مشکلات جامعه است، گفت: یکی از ثمرات وقف گسترش علم و اندیشه در جامعه است و خیران با انجام وقف برای حوزه های علمیه که متولی امور دنیوی و اخروی مردم هستند می توانند ضمن تقویت حوزه های علمیه خدمت برجسته ای به اسلام و اهل بیت داشته باشند.

 

 وی با بیان این که مردم باید باور داشته باشند که دنیا محل گذر است و به زکات، موقوفات و مسائل فرهنگی در کنار مسائل اقتصادی باید توجه بیشتری داشته باشند، گفت: اگر مردم نسبت به مقوله وقف در جامعه خود توجه بیشتری داشته بشند وقف به عنوان یکی از راه های میانبر توسعه کشورهای اسلامی می تواند روندهای توسعه کشور را در داخل و خارج تسریع بخشد.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر یکی از  مهم ترین متولیان ترویج فرهنگ و اندیشه های دینی در جامعه حوزه های علمیه هستند، گفت: حوزه های علمیه به عنوان مراکز نشر اندیشه های اسلام زمانی در انجام وظیفه و سالت خود موفق خواهند بودند که بتوانند از حمایت های مادی و معنوی مردم بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: اگر تاریخ احداث حوزه های علمیه را در کشور بررسی کنیم متوجه می شویم مهم ترین دستاوردهای علمی و فرهنگی حوزه های علمیه نظیر انقلاب اسلامی ایران زمانی به دست آمد که قشر بازاری و مردم در کنار حوزه های علمیه حضور پرشوری داشتند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر یکی از مهم ترین مشکلات حوزه های علمیه در استان مشکلات ساختاری و مالی است، گفت: خیران با وقف در زمینه حوزه های علمیه می توانند حوزه های علمیه خراسان جنوبی را در افزایش منابع کتابخانه ای و ساخت مکان های جدید برای حوزه های علمیه و ایمن سازی مکان های قدیمی یاری دهند.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که افزایش تعداد طلاب حوزه های علوم دینی ارتباط مستقیمی با وضعیت فرهنگی و دینی یک منطقه دارد، گفت: هرچه تعداد طلاب علوم دینی در یک منطقه بیشتر باشند به طبع وضعیت فرهنگ دینی آن منطقه نیز بهتر خواهد بود بنابراین اگر دراستان تعداد مدارس علمیه با کمک خیران افزایش یابد به طبع آن وضعیت دینی مردم منطقه هم در زمینه دینی بهبود بهتری را تجربه خواهد کرد.

 

حجت الاسلام اسدی با بیان این که بزرگترین خیران در جهان اسلام کسانی هستند که در زمینه نشر معارف دینی و علمی اموال خود را وقف کرده اند، گفت: وقف در زمینه علمی یکی از وقف هایی است که انسان پس از مرگ تا چندین هزار سال از ثمرات آن در دنیا بهره مند می شود بنابراین وقف در زمینه فعالیت های علمی و پژوهشی در مقایسه با سایر وقف ها در جامعه اولویت بیشتری دارد. /968/ت302/ب

ارسال نظرات