۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۱۲۶۹۶
حجت‌الاسلام رفیعی:

داعشی‌ها مشرکان به تمام معنا هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رفیعی با بیان این‌که اهل‌بیت(ع) در عمل و رفتار مروج توحید بودند، تأکید کرد: داعش، سلفی و وهابیان متحجر هیچ بوی از اسلام نبردند.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه همزمان با دوازدهیمن روز از ماه مبارک رمضان در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) به بیان اسم اعظم الهی پرداخت و گفت: در روایتی آمده «99 اسم اعظم خدا در قرآن بیان شده است».

وی ادامه داد: یکی از بزرگان می‌گفت «اگر فردی اعتقاد قلبی و عمیق به اسم اعظم خدا داشته باشد با تمسک به این اسم‌ها می‌تواند مشکلات را حل کند.

استاد حوزه و دانشگاه توجه و تفکر در اهل‌بیت(ع)، خود، آثار و عظمت الهی را از جمله راه‌های شناخت خدا دانست و بیان داشت: توجه به اسما و صفات الهی از دیگر راه‌های شناخت خدا است.

چهار حکمت الهی که اگر نبود انسان‌ها گرفتار می‌شدند

وی افزود: در سوره حدید نخستین صفت الهی عزیز بودن و پس از آن حکیم بودن بیان شده است، در قرآن نیز 47 بار این ذکرها بیان شده است، عزیز یعنی قدرتمند، مقتدر و دارای عزت که به احدی نیاز نداشته و مرکز استواری است.

حجت‌الاسلام رفیعی اظهار داشت: حکیم بودن نیز به این معنا است که تمام کارهای الهی با حکمت صورت می‌گیرد، در حدیث قدسی آمده «چهار لطف به بندگان کردم که اگر نمی‌کردم نابود می‌شدند، نخست کاری کردم که جنبندگان بر دانه‌ها مسلط شوند، اگر این کار نبود ملوک و پادشاهان تمام آن‌ها را ذخیره می‌کردند».

وی یادآور شد: در ادامه حدیث قدسی آمده «بوی تعفن به بدن دادم، اگر این نبود کسی دیگری را دفن نمی‌کرد، فراموشی را قرار دادم تا افراد مصیبت را فراموش کنند، اگر نبود مردم از بین می‌رفتند، چهارمین حکمت مرگ را گذاشتم تا عالم را انسان نگیرد».

چرا نمی‌توان در ذات الهی تفکر کرد؟

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه مالکیت را از دیگر صفات الهی دانست و اظهار داشت: فرد نباید بگوید خانه،‌ زمین و ملک من، چرا که انسان هیچ ملکیتی به هیچ چیزی ندارد.

وی تصریح کرد: در تاریخ نقل شده است که فردی از امام صادق(ع) می‌پرسدند حقیقت بندگی چیست؟ امام(ع) می‌فرمایند «حقیقت بندگی این است که فرد خود را مالک هیچ چیزی نداند».

استاد حوزه و دانشگاه زنده کردن، میراندند و قادر بودن را از دیگر صفات الهی بیان کرد و اظهار داشت: در روایات نسبت به تفکر نکردن در ذات الهی تأکید شده است، چرا که انسان‌ها محدود بوده و خدا نامحدود است.

وی تأکید کرد: هنوز بشر حقیقت واقعی روح، وحی، خواب و معجزه را درک نکرده است چه برسد به این‌که به حقیقت ذات الهی برسد، ولی باید در اسما و صفات الهی تأمل کرده و از ته دل به آن‌ها اعتقاد داشت.

شیعه موحدترین مذهب اسلام است

حجت‌الاسلام رفیعی ایمان به صفات الهی را سبب توانایی فرد در برابر مشکلات خواند و خاطرنشان کرد: اگر به قادریت خدا توجه کنیم هیچ‌گاه احساس عجز نمی‌کنیم، اگر به حکمت او دقت کنیم هیچ‌گاه به خدا سو ظن نخواهیم داشت.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه سخنانش با بیان این‌که اهل‌بیت(ع) در عمل و رفتار مروج توحید بودند، تأکید کرد: داعش، سلفی و وهابیان متحجر، بی‌دین، خائن و پست که شیعیان را مشرک می‌دانند هیچ بوی از اسلام نبردند.

وی افزود: خوارج نهروان امروز سنگ دلانی هستند که بوی از عواطف اسلامی نبردند، این مشرکان به تمام معنا دیگران را مشرک می‌دانند، در حالی که شیعه موحدترین مذهب اسلام است.

داعشی‌ها مشرکان به تمام معنا هستند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امیدواریم خداوند متعال به آبروی اهل‌بیت(ع) این‌ افراد را ریشه کن کند به جنایات داعشی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این‌ها کودک سه ساله را در برابر والدینش سر می‌برند.

وی ادامه داد: به چه دلیل شیعه را مشرک می‌دانند در حالی که اگر کتاب‌های ما را بخوانند متوجه می‌شوند اعتقاد شیعه در توحید چیست،‌ چرا بدون مطالعه کتاب‌های تشیع زود قضاوت می‌کنند، چرا چهره اسلام را بد نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام رفیعی داعش، وهابیت و سلفی را افرادی خشک مقدس، بی‌مغز، متحجر و گرفتارشدگان در انحرافات فکری خواند و اظهار داشت: این‌ها بوی از فرهنگ اسلام و قرآن نبردند، حتی تفکر این‌ها با تفکر یهودیت و مسیحیت نیز جور در نمی‌آید./993/پ202/س

 

ارسال نظرات