۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۱۲۹۷۵
استاد حوزه علمیه در اجتماع عفاف و حجاب تهران:

مسؤولان فرهنگی از سوی مجلس مورد سؤال قرار گیرند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی ضمن انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در جامعه، صدا و سیما و ادارات دولتی، بر توجه تمام مسؤولان نسبت به مصوبه عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد و از مسؤولان رسانه ملی خواست تا نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند.
تجمع دفاع از حجاب و عفاف در تهران تجمع دفاع از حجاب و عفاف در تهران

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد گنجی، استاد حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی عصر شنبه بیست و یکم تیرماه در اجتماع مردم متدین و انقلابی جهت احیای فرهنگ عفاف و حجاب در پارک ملت ضمن تشکر از برخی اقدامات صدا و سیما، با طرح این سؤال که صدا و سیما چند برنامه مؤثر پیرامون عفاف و حجاب پخش کرده است، گفت: قرار بود صدا و سیما دانشگاه معارف اسلامی باشد اما برخی برنامه‌های آن قلب مردم متدین را به درد می‌آورد.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب حجاب بازیگران زن صدا و سیما، افزود: این وضعیت به‌گونه‌ای است که حتی رسانه ملی در جشنواره‌ها اینها را نشان نمی‌دهد و مسؤولان هم با همین وضعیت از آنها تقدیر می‌کنند، برخی بازیگران در مراسم‌های خارج از کشور فسق‌های علنی انجام می‌دهند و عکس‌های آنچنانی می‌گیرند که از رسانه هم پخش می‌شود و کمترین مجازات مانند ممنوع التصویر شدن برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام گنجی اظهار داشت: برخی مدیران صدا و سیما، به‌جای این‌که با متظاهرین به فسق برخورد لازم را انجام دهند، برخی چهره‌های شاخص، متدین، دلسوز و انقلابی را به دلیل کوچک‌ترین انتقاد ممنوع التصویر می‌کنند.

استاد حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی از ظاهر شدن برخی مجریان زن صدا و سیما با آرایش جلوی دوربین و پخش موسیقی‌هایی به‌ویژه در برنامه‌های کودک که در شأن صدا و سیما نیست انتقاد کرد و گفت: این مسائل قلب مردم متدین را  می‌سوزاند.

وی با بیان این‌که در فیلم‌ها و سریال‌های صدا و سیما، خانم‌های محجبه بدبخت و گرفتار و غیر چادری‌ها تحصیل کرده و موفق نشان داده می‌شوند، ادامه داد: فرهنگ تجمل گرایی و اشرافی گری در سریال‌ها و تبلیغات صدا و سیما وجود دارد، خانه‌های آنچنانی را در تبلیغات نشان می‌دهند که بیشتر مردم این زندگی‌ها را ندارند.

حجت‌الاسلام گنجی ضمن تشکر از برنامه‌های دینی صدا و سیما، از نگاه‌ مناسبتی به دین در ماه محرم ماه رمضان انتقاد کرد و گفت: در غیر از این مناسبت‌ها، برنامه‌های دینی کم و در نیمه‌های شب از شبکه‌های کم بیننده پخش می‌شود.

استاد حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی با بیان این‌که برخی مدیران صدا و سیما حاشیه امنی را برای خود درست کرده‌اند، اظهار داشت: چرا رسانه ملی از منتقدین خود در حوره علمیه دعوت نمی‌کند؟.

وی با انتقاد از اجرای شوی لباس در تهران، خاطرنشان کرد: چرا باید در کشور و حکومت اسلامی که ثمره خون پربهای صدها هزار شهید است، ازسوی برخی مسؤولان فرهنگی شوی لباس برگزار شود، خانم‌ها پرچم جمهوری اسلامی را به شکل مانتو بپوشند، سپس بگویند جلوی مردها نمایش بدهید؟.

حجت‌الاسلام گنجی با اشاره به این‌که چرا ازسوی برخی مسؤولان فرهنگی جلساتی برپا شود و زن آوازه خوان شروع به خواندن کند، سپس بگوید من مفسده‌ای در این نمی‌بینم، گفت: این عین مفسده است، شما مسؤول فرهنگی هستی، ملاک مفسده داشتن یا نداشتن عموم ملت هستند، اگر وزارت ارشاد می‌خواهد مصلح باشد، باید نخست خودش صالح باشد.

استاد حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌دلیل ارسال نامه به رییس جمهور جهت مسأله عفاف و حجاب، گفت: مسؤولان فرهنگی باید ازسوی مجلس مورد سؤال قرارگیرند.

وی گفت: چرا روابط غلط دختر و پسر به‌صورت علنی جلوی چشم مسؤولان دانشگاه اتفاق می‌افتد و کسی خم به ابرو نمی‌آورد؟ چرا هرمقدار که ارتقاء علمی اتفاق می‌افتد، بینش اعتقادی کمتر اتفاق می‌افتد؟

حجت‌الاسلام گنجی از وضعیت حجاب برخی از کارمندان زن دولت انتقاد کرد و خطاب به مسؤولان، گفت: شما باید اسلام ناب را در جامعه گسترش دهید، از تمام مسؤولان تقاضا و خواهش می‌کنیم نسبت به مصوبه عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه کنند و مسؤولان رسانه ملی نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی از نیروی انتظامی نیز خواست تا طبق دستور صریح رییس قوه قضاییه، مدبرانه با کسانی که عفت عمومی را جریحه دار می‌کنند، برخورد کند./956/پ202/ج

ارسال نظرات