۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۱۴۳۴۸

حضور مراجع تقلید و علما در راهپیمایی روز قدس/ تقدیر از حماسه آفرینی ملت

خبرگزاری رسا ـ مراجع تقلید، علما، شخصیت ها و اساتید و فضلای حوزه همگام با دیگر اقشار مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافتند و جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را محکوم کردند.
حضور مراجع تقليد و علما در راهپيمايي روز قدس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماری از مراجع تقلید و علما در شهر مقدس قم در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافتند و همراه با دیگر اقشار مردم جنایات صهیونیست ها را محکوم و حمایت خود از فلسطین و مردم غزه را اعلام کردند.

 

بر اساس این گزارش در شهر مقدس قم حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

 

این دو مرجع تقلید در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت وگوی کوتاه با خبرنگاران جنایات صهیونیست را محکوم و تنها راه نجات فلسطین را وحدت امت اسلام و مقاومت ذکر کردند.

 

 مراجع تقلید و علما از مردم روزه دار ایران اسلامی که با وجود گرمی هوا در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند، تقدیر کردند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در گفت وگوی کوتاه خود با خبرنگاران، رژیم منحوس اسرائیل و حامیان آن را رسواتر از هر زمان دیگری خواند.

 

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی نیز ضمن محکوم کردن این جنایات ددمنشانه، خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی و فراخواندن سفرای کشورهای اسلامی از سرزمین های اشغالی شد.

 

آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، آیت الله ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه، آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار، آیت الله هادوی تهران از جمله شخصیت های برجسته حوزوی بودند که در راهپیمایی روز قدس حضور داشتند.

 

علما، شخصیت های برجسته حوزوی، اعضای جامعه مدرسین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، اساتید، فضلا و مسؤولان حوزوی نیز حضور چشمگیری در راهپیمایی روز قدس داشتند.

 

علمای حوزه علمیه قم در گفت وگوهایی که با خبرنگاران داشتند، حمایت از فلسطین را جزو آرمان های همیشگی انقلاب اسلامی دانستند و مقاومت را تنها راه نجات فلسطین ارزیابی کردند.


آیت‌الله امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، راهپیمایی روز قدس را مرهمی بر زخم‌های مظلومان فلسطینی دانست. آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه علمیه نیز با بیان این که ملت ایران ثابت کرد فلسطین و غزه تنها نیست، روز جهانی قدس را روز مانور جهان اسلام عیله جنایت‌های صهیونیست‌ها و حامیان آنها ارزیابی کرد.

 

آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و نایب رییس جامعه مدرسین نیز تاکید کرد: مردم در روز قدس بار دیگر انزجار خود را از رژیم صهیونیستی نشان دادند. آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار نیز از همجنس بودن گروه های تکفیری با صهیونیست ها سخن گفت و افزود: گروهک تروریستی داعش مولود اسرائیل است و برای این‌ به وجود آمده که کشورهای اسلامی را از بین ببرند.

 

در شهرهای دیگر کشورمان نیز علما، نمایندگان ولی فقیه و شخصیت های حوزوی در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کردند و رهایی قدس شریف را فریاد زدند. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات