۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۱۴۳۵۹
معاون اول قوه قضاییه در راهپیمایی روز قدس در قم:

رژیم کودک کش اسرائیل باید به عنوان جنایت علیه بشریت محاکمه شود/ معادله قدرت به نفع جریان مقاومت در منطقه تغییر کرده است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر این که رژیم کودک کش اسرائیل باید به عنوان جنایت جنگی علیه بشریت محاکمه و مواخذه شود، گفت: امروز ما نشانه های روشنی داریم که معادله قدرت به نفع جریان مقاومت و بر علیه صهیونیست ها و آمریکا تغییر کرده است.
 معاون اول قوه قضاييه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه در اجتماع بزرگ راهپیمایان در شهر مقدس قم در حرم کریمه اهل بیت(ع) برائت از دشمنان خدا و حمایت از مظلوم را جلوه ای از دلدادگی به حضرت حق دانست.
 
وی افزود: اعلام برائت و تنفر از دشمنان دین و قرآن جلوه دیگری از بندگی ذات حضرت حق است، این مساله در اساس باورهای دینی ما وجود دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصور این که مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم در نظام اسلامی یک تاکتیک و روش باشد را نادرست خواند و گفت: این مساله ریشه در باورهای دینی و اعتقادی نظام ما دارد و همواره بوده و خواهد بود.
 
 سازمان ملل سازمان دول مستکبر است
وی روز قدس را روز اعلان موضع برای دشمنی با دشمنان خدا و حمایت از انسان های مظلوم، تحت ستم و مستضعفان فلسطین دانست و گفت: بدیهی ترین حقوق انسانی مردم فلسطین مورد هجوم ستمگران قرار گرفته است، مردمی که ستم بسیار دیده اند و پناهی برای خود در عالم نمی بینند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی سازمان ملل متحد را سازمان دول مستکبر نامید و گفت: حضرت امام با اعلام روز قدس دل همه مسلمانان با هر سلیقه و اختلاف دیدگاه را به هم نزدیک کردند، این روز جلوه وحدت امت اسلامی است تا دشمن مشترک را ببینند.
 
دو فصل مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی
وی ایجاد وحدت، انسجام و ضدیت با سلطه و استکبار را راهبرد نظام در روز جهانی قدس دانست و افزود: مبارزه با رژیم کودک کش و جائر صهیونیستی دو فصل قبل و بعد از انقلاب دارد، تا قبل از انقلاب نگاه فلسطینی ها به دولت های عربی و سازمان ها بود، اما امروز نگاه به دست توانای مجاهدین است و ابتکار عمل به دست گروه های مبارز و مجاهد افتاده است.
 
معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر این که مبارزان فلسطین روحیه مبارزه و مجاهدت را از امام امت یاد گرفتند، گفت: بعد از انقلاب اسلامی بود که رزمندگان جنوب لبنان رژیم غاصب اسرائیل را از خاک خود بیرون کردند.
 
وی جنگ های 33، 22 و هشت روزه را نتیجه مقاومت دانست و یادآورشد: در جنگ 33 روزه این موفقیت ناباورانه در مقابل چشم های خیره شده در جهان اتفاق افتاد و نیرویی که به مراتب از نظر نظامی در مرتبه پایین تری از دشمن قرار داشت، با اراده و مقاومت ایستادند و به هدف رسیدند، فلسطینی ها نیز با اتکال به همین روحیه و باور و بدون نگاه به کشورهای خود فروخته عربی رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: این ایستادگی جواب داده است، امروز با گذشت سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی پیام های حمایت مردم مسلمان ایران و دیگر مسلمانان جهان آثار و برکات بسیاری بر این مجاهده و مبارزه گذارده است.
 
تمام مناطق صهیونیست نشین در تیررس موشک های مقاومت است
معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: امروز تمام مناطق اسرائیل در تیررس مجاهدین در سرزمین غزه قرار دارد و هیچ نقطه ای در سرزمین های اشغالی نیست که از موشک ها در امان باشد.
 
وی افزود: امروز با گذشت 18 روز از ستمی که بر مردم غزه می رود، فعالیت های اقتصادی برای اولین بار در تاریخ اسرائیل تعطیل شده، کشورها و شرکت های مختلف پروازهای هواپیمایی خود را به سرزمین های اشغالی ممنوع و متوقف کرده اند، این وضعیت سابقه ندارد.
 
معاون اول قوه قضاییه با بیان این که دستگاه اطلاعاتی اسرائیل با آن حجم گسترده نتوانسته توان مقاومت را پیش بینی کند، یادآورشد: با گذشت 18 روز از تجاوز به منطقه محاصره شده غزه، همچنان رژیم صهیونیستی در سایه سکوت سازمان های جهانی به کودک کشی و ویران کردن خانه ها و بیمارستان ها ادامه می دهد.
 
وی بیان کرد: اسرائیلی ها تلفات خود را سانسور می کنند، اما واقعیات و اخبار پشت پرده نشان می دهد که ضربه های جدی به ارتش اسرائیل وارد شده است، نیمی از جمعیت اسرائیل در پناهگاه ها زندگی می کنند، این در تاریخ اسرائیل بی سابقه است.
 
مرکز سازماندهی عملیات علیه غزه و فلسطین
معاون اول قوه قضاییه افزود: امروز واشنگتن، قاهره، لندن و ریاض مرکز سازماندهی هستد که به ضرر غزه و فلسطین باشد و به همین دلیل مقاومت بر ایستادگی پافشاری دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز این رژیم در عرصه های مختلف اخلاقی و انسانی با شکست مواجه شده است، امروز منفورترین رژیم در کره خاکی رژیم غاصب و کودک کش فلسطین است. امروز رژیم صهیونیستی در تنگنای عجیبی قرار گرفته و گرنه حمام خون در غزه معنا نداشت.
 
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: نظام سلطه در جبهه غربی، عربی و صهیونیستی دست به اقدامات پیچیده ای زده تا موضوع مقاومت و ایستادگی را موضوعی فرعی جلوه دهد، اما با توجه به مسائل اخیر در غزه نیاز نیست در تاریخ بگردیم و در صبرا و شتیلا به دنبال کودک کشی اسرائیل باشیم.
 
وی افزود: مثلث شومی که بعد از جنگ جهانی دوم و فروپاشی جماهیر اتحاد شوروی و تک قطبی شدن جهان به عنوان یک راهبرد نظام سلطه تنها جریانی که در مقابل ددمنشی ها و جنایت های خود در عالم می دید، جریان اسلام ناب محمدی بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که پرچمداری این جریان را ایران اسلامی بر عهده دارد، گفت: آنها در مقابل نظام سلطه تنها اسلام متعهد، مقاوم و پایبند به اصول را می دیدند و دشمن برای برخورد با این اسلام ناب و مسلمانان در این جایگاه برنامه ریزی کردند.
 
وی اضافه کرد: یک حلقه این زنجیره امپراطوری رسانه و خبری است که دشمن در اختیار دارد، یک حلقه از آن تاسیس گروه های تروریستی و انداختن آنان به جان مسلمانان است، یک زنجیره تسلیم حکام خود فروخته عرب است، یک زنجیره نیز اهانت به مقدسات مسلمانان و حضرت رسول(ص) است.
 
 نشانه های جدی داریم که داعش یک گروه صهیونیستی است
معاون اول دستگاه قضا گفت: جریان داعش، القاعده و این دست از اقدامات را گرچه به ظاهر دلارهای آل سعود کار را به پیش می برد، اما ما نشانه های جدی داریم که داعش یک گروه صهیونیستی است بدون هیچ تردیدی.
 
وی بیان کرد: جریان فرماندهی داعش آموزش دیده شده در اسرائیل هستند، این گروهک جریانی است با فکر صهیونیست ها و به منظور آن است که محور مقاومت را هدف قرار دهند تا امنیت اسرائیل ها و منافع آمریکایی ها تامین شود.
 
معاون اول قوه قضاییه یادآورشد: ما می پرسیم کدامین مذاهب اسلامی است که اهانت به انبیای الهی را مجاز بشمارد؟ این اندیشه کاملا اسرائیلی است که به دنبال میراث فرهنگی و جعل تاریخ هستند، این جزو مبانی صهیونیستی است.
 
جنس کار داعش صهیونیستی است
وی بیان داشت: کدام مسلمانی است با هر گرایشی که روز قدس و فریاد علیه رژیم غاصب را لازم نداند، اما امروز داعشی ها این کار را حرام کرده اند؛ اینها در سوریه جنایت ها مرتکب شده و کودکان را در مقابل والدین شان سر بریدند، در عراق چه جنایاتی می کنند، اینها همه نشان می دهد که جنس کارشان صهیونیستی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: امروز بیداری برای جهان اسلام یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، با بصیرت ببینند، به ظاهر اختلافات مذهبی را باب کردند، اما پشت صحنه این جریان ساخته و پرداخته اسرائیل است و می خواهند محور مقاومت را هدف قرار دهند.
 
وی اضافه کرد: در عراق و سوریه هم همین است، چرا برخی چهره های روشنفکر که ما متوقعیم هدایت کنند جوامع را، در این مشکلات و مسائلی که دشمن می خواهد امر را مشتبه کند، چیزی نمی گویند. کار منور الفکرها این است که به موقع داد بزنند و بصیرت آفرینی کنند.
 
نماینده خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: کاری که امروز دشمنان می کنند و حرکتی که دارند در جهان اسلام انجام می دهند، علی رغم تمام فتنه گری، امروز شاهد بیداری در جهان اسلام هستیم که محصول ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران و ملل مسلمان در عالم است.
 
نه غزه نه لبنان، آهنگ انقلاب اسلامی نیست
وی افزود: البته دشمن به دنبال توطئه علیه این جریان است و در مصر و دیگر کشورها به دنبال انحراف این مسیر و نابود کردن بیداری اسلامی هستند اما در کشور ما این گونه نیست و دیروز امام بزرگوار و امروز رهبر معظم انقلاب این انقلاب را هدایت می کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان داشت: مردم با بصیرت هستند از هرجا صدایی بلند شد که دشمن پشت آن باشد به آن پشت می کنند، شعار نه غزه نه لبنان آهنگ انقلاب اسلامی نیست، آهنگ انقلاب اسلامی «کونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا» است.
 
وی بیان کرد: مردم صدا و صاحب صدا را می شناسند و اگر آن صدا با انقلاب و ارزش ها همسو نباشد به آن و صاحبش پشت می کنند.
 
شاخصه های دو مکتب انتظار و انظلام
معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر این که امروز در عالم دو مکتب انتظار و انظلام وجود دارد که هر دو شاخصه هایی دارند، گفت: آنهایی که بستر را برای ظلم ظالم فراهم می کنند ملعون هستند، مکتب انظلام دارای رسانه و قدرت و به دنبال القای ظلم پذیری و یاس به جهان اسلام است.
 
وی خاطرنشان کرد: سینمای هالیوود فیلم می سازد تا این مساله را القا کند که شما مسلمانان نمی توانید و باید آقایی جریان سلطه را بپذیرید، اینها می خواهند فرهنگ ظلم پذیری را القا کنند و باید در برابر این جریان هوشیار بود.
 
وی تاکید کرد: مکتب انتظار مکتب توحید، اعتقاد به معاد و دلدادگی به خدا و مکتب اعتقاد به منجی و مهدویت، مکتب مقاومت و دشمن شناسی و دشمن ستیزی و در یک کلمه مکتب امید و ایستادگی در برابر دشمنان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یادآورشد: 35 سال قبل امام بزرگوار ما پرچمی که بلند کردند پرچم امید، انتظار و ما می توانیم برای پیروزی ملت های مسلمان بود. این مساله در عالم به پیش می رود، امروز نظامی مبتنی بر آموخته های عاشورای حسینی و مکتب انتظار می خواهد تمام جوامع آزاد و مستقل باشند و مسلمانان به برکت انقلاب هویت خود را باز یافته اند و می خواهند مسلمان زندگی کنند.
 
وی بیان کرد: امروز این آثار در جای جای کشورهای اسلامی دیده می شود، ایستادگی در راه هدف، عقلانیت و منطق داشتن شاخصه این نظام است.
 
معاون اول قوه قضاییه یادآورشد: امروز ما ساز و کار محوو نابودی اسرائیل را ارائه می دهیم و ساز و کار آن مراجعه به آرای عمومی مردم این سرزمین اشغال شده است.
 
وی سکوت سازمان های جهانی در قبال جنایات رژیم اسرائیل را محکوم کرد و گفت: مگر شما داعیه دار حقوق بشر نیستید، صدای حقوق بشر شما گوش فلک را کرده است، کشتار زنان و کودکان با کدامین قانون، اخلاق و معیار حقوق بشری سازگار است؟ آیا نباید اسرائیل به عنوان جنایت علیه بشریت مورد مؤاخذه و محاکمه قرار گیرد؟ ما می خواهیم در دادگاهی عادلانه این رژیم کودک کش مورد محاکمه قرار گیرد و به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم گردد.
 
آمریکا می خواهند سازشکاران را با عنوان میانه رو جانشین مقاومت کند
وی اضافه کرد: امروز سخت جریان سازش با اسرائیل مورد تنفر و رد و طرد ملت های مسلمان در جهان است، اگر تا دیروز کشورهای خود فروخته ای خط سازش را دنبال می کردند امروز عده ای دیگر خط سازش را دنبال می کنند.
 
معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: با همه کسانی که در سازش می دمند می گوییم آمریکا می خواهد سازشکاران را به عنوان میانه رو جانشین جریان مقاومت کند و جریان سازش را به عنوان جریان برخوردار از عقلانیت جایگزین این جریان کند. امروز بیش از هر زمانی سازشکاری با اسرائیل غاصب محکوم و مطرود است.
 
دبیرکل سازمان ملل نقش سخنگوی صهیونیست ها را انجام می دهد
وی یادآورشد: سکوت سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر بزرگ ترین دلیل بر ناکارآمدی این سازمان ها نیست، دبیرکل سازمان ملل گویا سخنگوی رژیم صهیونیستی است، این برخورد غیر مسؤولانه و ناکارآمدی سازمان های بین المللی بعد از هجده روز ظلم بر مردم غزه چه معنایی دارد؟
 
فلسطینی ها بیش از هر زمانی به آمریکا و نظام سلطه بی اعتمادند
معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: امروز احساس ما این است که مردم فلسطین بیش از هر زمانی به آمریکا و نظام سلطه بی اعتماد هستند و این حق آنها است.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که امروز معادله قدرت به نفع مقاومت رقم خورده است، گفت: امروز تمام نشانه هایی که ما داریم این است که معادله به نفع مقاومت و بر علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا رقم خورده و یقین داریم با این اراده و عزمی که مردم مقاومت دارند به نتیجه خواهند رسید.
 
وی در پایان از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس تقدیر و تصریح کرد: ملت مقاوم ایران، دولت و ملت و رهبری ما با تمام وجود امروز در جای جای میهن اسلامی اعلام حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و تنفر از رژیم کودک کش اسرائیل جنایتکار داشتند. /924/پ200/ج
ارسال نظرات