۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۱۶۰۱۸

دوره آموزشی نقد «عرفان‎های کاذب و وهابیت» ویژه طلاب مرندی

خبرگزاری رسا ـ طلاب حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) شهرستان مرند در دوره آموزشی نقد «عرفان‎های کاذب و وهابیت» شرکت می کنند.
عرفان نوظهور عرفان کاذب

حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که طلاب حوزه علمیه این شهر در فصل تابستان در دوره های مختلف آموزشی، تهذیبی و اخلاقی شرکت می کنند، اظهار داشت: دوره آموزشی با عنوان نقد «عرفان‎های کاذب و وهابیت» ویژه طلاب و مبلغان مرند در حال برگزاری است.

 

وی با بیان این‌که دوره آموزشی در محل حوزه علمیه این شهرستان از 18 مرداد آغاز و تا 23 مرداد، به ‌مدت 6 روز در دو نوبت صبح و عصر ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: شرکت کنندگان با مبانی نظری و تبلیغی عرفان های کاذب و نوظهور و روش های تبلیغ زیرزمینی آنان همچنین راهکارهای مقابله با فرق ضاله آشنا می شوند.

 

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان این‌که دوره آموزشی «عرفان‎های کاذب و نقد وهابیت» با همکاری مشترک معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی واحد فرق و ادیان، حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند برگزار می‌شود، افزود: در این دوره آموزشی مبلغان طرح هجرت بلندمدت، مستقر و ائمه جماعات نهادها و ادارات شهرستان مرند نیز شرکت دارند.

 

امام جمعه مرند نقد فرق انحرافی و وهابی، شیوه‌های نوین تبلیغ، آموزش‎های کاربردی تبلیغ، آشنایی با ادیان و فرق را از جمله مباحث محوری این دوره آموزشی 6 روزه عنوان کرد و گفت: در پایان به شرکت‌کنندگان و حائزان شرایط، گواهی پایان دوره آموزشی اعطا می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که مخاطب شناسی و زمان‌شناسی دو اصل مهم در تبلیغ معارف اسلامی به شمار می روند، افزود: فرقه هایی چون وهابیت و بهائیت که ساخته و پرداخته استعمار و استکبار هستند با هدف ترویج اسلام آمریکایی در منطقه ترویج می یابند.

 

حجت الاسلام نعمت زاده گروهک تروریستی داعش را حاصل آموزش های افراطی فرقه وهابیت و تکفیری دانست و افزود: مقابله با چنین انحرافاتی رسالت مهم روحانیت در عصر حاضر است، اگر نتوانیم اسلام ناب محمدی را ترویج دهیم، چنین فرقه های مجال فعالیت خواهند داشت.

 

امام جمعه مرند خواستار مقابله با جریان های فکری انحرافی در برخی از نقاط کشور به ویژه آذربایجان شد و گفت: متأسفانه بی توجهی به جریان هایی که به صورت آهسته و چراغ‌ خاموش در محافل مذهبی استان در حال رواج است، آثرا جبران ناپذیری در آینده به دنبال خواهد داشت./935/ت302/ب4

ارسال نظرات