۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۱۶۲۶۲

هشدار آیت الله علم الهدی نسبت به نفوذ دو جریان روشنفکری و تحجر در حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علم‌الهدی نسبت به نفوذ دو جریان روشنفکری و تحجر در حوزه‌های علمیه هشدار داد و گفت: دشمن می‌خواهد با استفاده از این دو مهاجم خاستگاه انقلاب را که همان حوزه های علمیه هستند مورد هدف قرار دهد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز بیست و دوم مرداد در مراسم افتتاحیه مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اظهار داشت: در فرمایشات امیرالمومنین(ع) نکته‌های راهبردی از ویژگی های وحی ارائه شده است و مولای متقیان سه عامل شناخت را برای انسان ضروری می‌دانند که شامل شناخت مبدا، مقصد و موقعیت می‌شود و در این راستا موقعیت‌شناسی به عنوان یک نکته بزرگ مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در گذشته دین اسلام در چهاردیواری مساجد و حسینیه‌ها محبوس بود، افزود: انقلاب اسلامی ایران این اسلام را از گوشه حسینیه‌ها بیرون آورد و در عرصه بین‌المللی قرار داد و تمام معادلات جهانی را بر هم زد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: درحال حاضر حوزه علمیه و روحانیت به عنوان خاستگاه و ولایت‌گاه انقلاب مورد توجه تمام اندیشه‌ها قرار گرفته است به طوری که دشمن از انجام هر براندازی که با اعمال قدرت باشد مایوس شده و تنها راه تزویر را به روی خودش باز می‌بیند و به همین دلیل 35 سال است که با این جریان تمام برخوردها انجام شده است امابا تمام این دسیسه‌ها نتوانسته‌اند این جریان را متوقف کنند و انقلاب قوی‌تر از گذشته شده است.

 امام جمعه مشهد با بیان اینکه استکبار به دنبال ضربه‌زدن به نظام از طریق حوزه‌های علمیه است، گفت: امروز عظمت حوزه علمیه و روحانیت در ابعاد مختلف و جریان‌‌های متنوع مورد توجه تزاویر شیطانی در دنیا قرار گرفته که ما در گوشه و کنار جهان نمونه‌های آن دیده می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی درادامه نسبت به نفوذ دو جریان روشنفکری و تحجر در حوزه‌های علمیه هشدار داد و گفت: دشمن می‌خواهد با استفاده از این دو، خاستگاه انقلاب را مورد هدف قرار دهد به طوری که در نسل جوان به دنبال ایجاد جریان تحجر نسبت به جریان سنتی بوده است اما در هر دو برنامه ناکام مانده است چون نیروی جوان حوزه دارای یک روح حماسی بوده که جریان دین‌زدا در آن نفوذ و اثر نمی‌کند.

وی با بیان این که در جریان سنتی حوزه نیز عناصری قرار دارند که در پی‌ریزی‌های انقلاب و بنیانگذاری‌‌های این حرکت و با رهنمودهای امام راحل پرورش پیدا کرده‌اند و به دنبال ابقای انقلاب در جامعه شیعه هستند، تصریح کرد:اما در عین حال دشمن با این دولبه تیغ ورود پیدا کرده و اقتضا می‌کند تا جمعی از نیروهای انسان‌ساز و انسان آفرین حوزه با آمادگی در برابر این آفت حاضر شود.

آیت‌الله علم‌الهدی درادامه با انتقاد از روند کند فعالیت های بسیج اساتید دانشگاه ها گفت: این سازمان در حال حاضر تشکیل شده اما تنها به صورت اسمی فعالیت می‌کند و در عرصه‌های عملیاتی با وضعیتی که دانشگاه‌ها هم‌اکنون دارند و تبدیل به جولانگاه جریان‌های انحرافی و قدرت‌یابی سیاسی شده از بسیج اساتید به عنوان پشتیبان نقشی دیده نمی‌شود.

وی با بیان این که مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه سرآغاز فصلی جدید در جریان روحانیت است،گفت: اینکه مجموعه‌ای از بحر عظیم روحانیت بیرون بیایند و تمام پسابه‌های جریات انحرافی را کنار بزنند ضرورت خواستی است که آغاز آن از کنار مزجه شریف امام رضا(ع) اتفاق مبارکی است./934/202/ع

 

 

 

 

ارسال نظرات