۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۱۶۷۴۵
رویوران در همایش غزه، پاره تن اسلام مطرح کرد؛

عربستان؛ اصلی ترین حامی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه

خبرگزاری رسا ـ رویوران گفت: بنا به اذعان نتانیاهو عربستان در حمله رژیم صهیونیستی به غزه همواره در کنار اسرائیل بوده است.
حسين رويوران کارشناس مسائل خاورميانه با موضوع فلسطين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش غزه پاره تن اسلام، شامگاه گذشته، بیست و ششم مردادماه، با حضور چهره های همچون ابو شریف، رییس دفتر مقاومت فلسطین در ایران و حسین رویوران، کارشناس مسائل بین الملل غرب آسیا در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.

رییس دفتر مقاومت فلسطین در ایران با حضور در این همایش حملات رژیم جنایت کار صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد و اظهارداشت: اسرائیل نمی تواند بالندگی هیچ کشوری را ببیند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست های خود را در تعارض با جمهوری اسلامی می دید.

وی با اشاره به پیام امام خمینی(ره) درباره رژیم پوشالی اسرائیل که فرمودند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) با این شعار فصل جدیدی در مبارزه با رژیم اشغالگر آغاز کرده و بدون شک منشأ همه جنبش ها و بیداری های اسلامی است.

نماینده مقاومت فلسطین درباره برگزاری باشکوه روز قدس در ایران اسلامی گفت: مشکلات مردم غزه غم بسیاری را برای مردم ایران به همراه داشته و این اندوه با فریادهای مردم در روز قدس به روشنی قابل مشاهده است.

در ادامه این همایش حسین رویوران کارشناس بین المللی خاورمیانه و استاد علوم سیاسی به تأثیر هایی که جنگ غزه در پی داشته اشاره کرد و افزود: اسرائیل در ارزیابی خود دچار اشتباه و با حمله به باریکه غزه افزون بر این که نتوانست مقاومت و حماس را نابود کند، سبب تحکیم و همبستگی ملت فلسطین شد تا جایی که ما شاهد تظاهرات گسترده در کرانه باختری و دیگر نقاط جهان بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی هستیم.

رویوران با اشاره به نگاه غرب و آمریکا درباره خاورمیانه اظهارداشت: پس از موج بیداری اسلامی، غرب در پی مدیریت دنیا بود و عربستان در اجرای این مدیریت نقش بسیاری ایفا کرد.

وی در ادامه به نقش عربستان در جنگ غزه اشاره کرد و افزود: به گفته نتانیاهو، اسرائیل در این جنگ هرگز تنها نبود و عربستان و برخی دولت های عربی اسلامی همواره در کنار اسرائیل بوده اند.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان به نقش رسانه ها در رسوایی عاملان جنایات غزه پرداخت و بیان داشت: رسانه ها با روشن گری توانستند افکار عمومی را بیدار و به سبب این مسأله دولت های عربی که مهم‎ترین آن ها عربستان است سکوت خود را شکسته و به دور از محکوم کردن اسرائیل با مردم غزه همراهی کنند./9462/پ202/ب2

ارسال نظرات