۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۱۷۶۷۰

بزرگداشت سه علامه تبریزی در هفته گرامیداشت تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته گرامیداشت تبریز، مجلس بزرگداشت علامه امینی(صاحب الغدیر)، علامه طباطبایی(صاحب تفسیرالمیزان) و علامه جعفری( فیلسوف شرق) برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام احمد حميدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، دبیر ستاد برگزاری هفته نکوداشت تبریز امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح ویژه برنامه های هفته تبریز پرداخت و اظهار داشت: برنامه های این هفته از 22 تا 27 شهریور با 60 عنوان برنامه اصلی با حضور میهمانان داخلی و خارجی در تبریز برگزار می شود.


وی با باین این‌که افتتاحیه برنامه ها با حضور شهرداران و سفیرا کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، آلمان، لهستان، تاتارستان، فلسطین، آذربایجان و تاجیکستان همراه خواهد بود، گفت: مراسم افتتاحیه در پارک ائل گلی و مراسم اختتامیه در مقبره الشعرا برگزار می شود.


معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز با بیان این‌که جشنواره تابستانی، مسابقه عکس از زیبایی های تبریز، میثاق با شهدا، همایش دوچرخه سواری، رالی تاکسی ها از نقاط تاریخی شهر، پخش برنامه شهریمیز با محوریت هفته نکوداشت تبریز اجرایی می شود، گفت: همزمان با هفته گرامیداشت تبریز از مقام شامخ علما و علامه‌های حوزوی این شهر تجلیل خواهد شد.


وی با بیان این‌که همایش بین‌المللی «فرهنگ غدیر، الگوی مدیریت جهادی» با محوریت بزرگداشت سه علامه امینی(صاحب الغدیر)، طباطبایی(صاحب تفسیرالمیزان) و جعفری( فیلسوف شرق) برگزار خواهد شد، افزود: این همایش در 18 محور تخصصی از جمله فرهنگ غدیر و منابع انسانی اسلامی، مدیریت اسلامی، ارتباطات اسلامی، تئوری‌های هویت انسانی، مبنای مدیریت اسلامی، راهکارهای تحقق مدیریت جهادی درجامعه اسلامی، مدیریت جهادی در سیره امام علی(ع) و مؤلفه‌های مدیریت جهادی برپا می‌شود.


حجت الاسلام حمیدی با بیان این‌که در این همایش اساتید، پژوهشگران و صاحب‌نظرانی از کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، ترکیه، آذربایجان و مالزی حضور خواهند داشت، گفت: همزمان با هفته نکوداشت تبریز همایش « تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» توسط کمیته حوزه‌های علمیه مستقر برگزار خواهد شد.


وی محل برگزاری این همایش را بازار مظفریه تبریز اعلام کرد و افزود: بازار مظفریه تبریز با بیش از 250 سال سابقه در اعتلای فرهنگ عزاداری، نقش اساسی در تبیین نهضت عاشورا در منطقه آذربایجان داشته است. قصد داریم تمام ظرفیت‌های فکری و فرهنگی شهر تبریز را در مدت برگزاری نکوداشت مطرح کنیم.


حجت الاسلام حمیدی همایش خوشنویسی نستعلیق، فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار، جشنواره بین‌المللی کاریکاتور، جشنواره عکاسی زیبایی های تبریز، نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، عکس و اسناد تبریز قدیم و مشاغل تبریز را از جمله جشنواره‌ها و برنامه‌های نکوداشت تبریز عنوان کرد.


معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز متذکر شد: برخی از اختصاص هزینه های میلیاردی برای برگزاری  هفته نکوداشت خبر می دهند که صراحتا اعلام می کنم که تنها 300 میلیون تومان از طرف شهرداری کلانشهر تبریز در این برنامه ها هزینه شده و  بقیه هزینه ها  از طریق سازمان ها و نهاد های دیگر  تامین می شود.


وی در پایان یادآور شد: همزمان با هفته نکوداشت تبریز، وقف نامه ربع رشیدی که مشتمل بر اثبات نخستین قانون مدیریت شهری و مدیریت بیمه در 700 سال گذشته است، در این هفته باز نشر خواهد شد. این وقف نامه در 50 سال گذشته مورد غفلت واقع شده که با بازنشر در این هفته در دسترس محققین قرار خواهد گرفت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات