۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۲۰۱۹۶
مدیر حوزه علمیه استان تهران:

حضور مبلغان در مدارس جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی واکسینه می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: با حضور مبلغان دین در مدارس و آماده سازی قلب جوانان از کودکی واکسینه می شود و در جوانی بر اثر حملات فرهنگی دشمن منحرف نمی شوند.
حجت الاسلام و المسلمين کبيريان مدير حوزه علميه استان تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین کبیریان، مدیر حوزه علمیه استان تهران صبح امروز چهارشنبه 19 شهریورماه در همایش آموزشی توجیهی مبلغان و مبلغات مدارس امین و هجرت استان تهران که مجتمع فرهنگی شهید سلیمانی یافت آباد تهران در حال برگزاری است با تاکید بر این‌که خودمان را باید مدیون شهدا بدانیم و مواظب باشیم برای آنها کم نگذاریم گفت: آنها در عرصه جهاد و رویارویی با دشمن خارجی ایستادگی کردند و هرچه داشتند دادند و اکنون نیز روحانیان و مبلغان در جهاد فرهنگی ایستاده اند و می جنگند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان این‌که برای مبلغان افتخار است که در صف مقدم جهاد ایستاده اند تصریح کرد: حوزه علمیه خروجی های مختلفی دارد اما آن خروجی که در دید همگان هست و مورد توجه واقع می شود مبلغان و مبلغات هستند که در جمع مردم هستند و با اقشار مختلف مردم سروکار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان افزود: حساسیت کار تبلیغ بیشتر است به دلیل این‌که قضاوت راجع به روحانیت از اینجا شروع می شود و اگر مبلغان لغزشی داشته باشند مایه شکست کل حوزه و روحانیت است و اگر حرکت شایسته ای داشته باشند مایه آبروی کل نظام و روحانیت است.

وی با اشاره به آیه «الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه» مهمترین کلید موفقیت در تبلیغ را خشیت الهی دانست و اظهار داشت: در برخی عرصه‌ها مبلغین و مبلغات نه تنها مبلغی دریافت نمی‌کنند بلکه از جیب خود هم خرج می‌کنند و این نشانگر خشیت الهی موجود در آنهاست.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر این‌که اگر کار برای خدا باشد احدی غیر از خدا نباید در نظر آدم بیاید ابراز داشت: لازمه تبلیغ این است که حرفی بزنیم که خدا راضی باشد ولو این‌که دیگر اشخاص و احزاب و گروه ها ناراضی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان با بیان این‌که مبلغان بهترین قشری هستند که می توانند قرآن را از مهجوریت در بیاورند خاطرنشان کرد: زمان منبرهای تصنعی و حماسی مدت‌ها است که گذشته و الان جامعه ما تشنه فهم معارف است که منبع اصیل آن قرآن است.

وی افزود: از همه مبلغان درخواست می کنم به قرآن در تبلیغ و منبر توجه کافی داشته باشند و جامعه را عادت به احیای قرآن بدهند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران در ادامه گفت: مبلغان هجرت و به خصوص خانواده های آنان با سختی ها و کمبودهای بسیاری روبرو هستند و خدا اینها را در جهاد آنها حساب می کند

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان با بیان این‌که روایت داریم علمای شیعه ما کسانی هستند که مرزداری می کنند و مانع می شوند از اینکه ابلیس و یارانش بر شیعیان ضعیف سلطه پیدا کنند اظهار داشت: اینجا جهاد فرهنگی مدنظر است و در جبهه مقابل شیطان و عوامل شیطان ایستاده اند، در زمان امام صادق (ع) پیروان شیطان فقط نواصب معرفی شدند اما در زمان ما گروه های مختلفی از پیروان ابلیس وجود دارد که فرق انحرافی همه از شیعیان شیطان هستند و روحانیان الان کارشان سخت تر است چون با گروه ها و وسایل مختلفی باید بجنگند.

وی با اشاره به این‌که امام صادق (ع) می فرماید کسی که خودش را وقف برای مجاهده در راه دین کند ارزشش یک میلیون برابر بیش از مجاهدین جنگ نظامی با دشمن است خاطرنشان کرد: این ارزش تبلیغ دین را نشان می دهد اما متاسفانه برخی فکر می کنند منبر از پایین ترین کارکردهای روحانیت است در حالی که روایات خلاف این را نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: طبق روایات ائمه وقتی مبلغی کلمه حق را منتشر بکند اجر و پاداش آن را نمی توان محاسبه کرد اما اگر خدایی نکرده بدون مطالعه و یا از تفسیر و سلیقه شخصی خودمان صحبت کنیم و کسی منحرف شود گناهان منحرف شدگان در قیامت وبال گردن ما خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان با بیان این‌که اگر اخلاص نباشد عمل مورد قبول نیست و مبلغان باید انگیزه الهی و اخلاص را در خودشان تقویت کنند تصریح کرد: مبلغ دین نباید بدون مطالعه سخن بگوید و باید همه سخنانش یا مستند به آیه و روایت باشد یا با دلیل و برهان عقلی همراه باشد.

وی با تاکید بر این‌که منبر را نباید دست کم گرفت گفت: نباید به مطالعات قبلی اکتفا کرد در این صورت مبلغ راکد خواهد شد، باید همیشه مطالعات به روز باشد و طلبه در حال تعلم باشد تا راکد و بی ارزش نشود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با تاکید بر این‌که مبلغ باید به زبان مخاطب صحبت کند تصریح کرد: مبلغان و مبلغاتی که در مدارس تبلیغ می‌کنند اگر بتوانند به زبان دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی صحبت کنند هنر آنها است و کسر شان محسوب نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان خاطرنشان کرد: مبلغان از تبلیغ چهره به چهره غافل نشوند، تبلیغ رودررو و مشاوره باید در کنار منبر حتما باشد چون اثر بیشتری دارد.

وی با بیان این‌که دین را آنگونه که هست باید معرفی کرد و از نگاه تک بعدی به دین پرهیز شود اظهار داشت: مردم اگر محاسن دین را بشناسند حتما دین دار می شوند، باید از افراط و تفریط و عملکرد گزینشی در انذار و تبشیر پرهیز کرد و دین را کامل تبلیغ کرد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: اگر مردم ببینند رفتار روحانیان تصنعی نیست و آموزه‌های دین در آنها ملکه شده است عاشق دین خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان با اشاره به این‌که همانگونه پزشک با انواع ویروس ها و میکروب ها روبرو است و افراد را طرد نمی کند روحانی نیز از نظر معنوی اینچنین است گفت: قرار ما این است که روحانیان با انسان های ناجور در ارتباط باشند و آنها را جور کنند لذا نباید افراد را طرد کنیم.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر روحانی در شهر یا شهرستانی محبوب مردم شد در کارش موفق می شود مردم باید ببینند که روحانی قصد عمل دارد و در همه امورشان شرکت می کند.

وی با تاکید بر این‌که تبلیغ تنها علم نیست بلکه هنر است گفت: زمانه زمانه هنر است و باید از هنر استفاده کرد، مبلغان و مبلغات باید در مدارس امین با استفاده از تکنولوژی روز به تبلیغ بپردازند و با زبان دانش آموز و استفاده از هنر تاثیر خود را افزایش دهند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به این‌که در روایات وظیفه علما مقابله با مرجعه ذکر شده است افزود: جوانی که موبایل دستش است و اینترنت دارد و فیلترشکن هم دارد و در منزل هم از ماهواره استفاده می کند کاملا تحت سلطه مرجعه امروزی است و تنها راه مقابله با اینها آماده کردن فکری و علمی جوانان است.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان در پایان گفت: با حضور مبلغان دین در مدارس و آماده سازی قلب جوانان از کودکی واکسینه می شود و در جوانی بر اثر حملات فرهنگی دشمن منحرف نمی شوند./959/پ202/ص

 

ارسال نظرات