۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۲۰۳۹۱
نماینده خبرگان رهبری:

شهید مدنی فقیهی با بصیرت و زمان‌شناس بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مدنی فقیه با بصیرت، مدافع ولایت معلم اخلاق، عبد صالح خدا و مردمی بود و همواره مسؤولان را برای خدمت بیشتر رهنمون می کرد.
آيت الله کازروني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در مجلس گرامیداشت سی و سومین سالگرد شهادت آیت الله مدنی که در مسجد مقبره تبریز برگزار شد، اظهار داشت: حیات مادی انسان مملو از آثار و نشانه های الهی است و این حیات نشانگر عظمت خداوند است.


وی با بیان این‌که سرنوشت حیات مادی انسان، مرگ و عدم است، ولی ورای این حیات، یک حیات معنوی وجود دارد که شرط پذیرش این حیات، ایمان است، خاطرنشان کرد: انکار حیات معنوی از سوی برخی افراد کوردل نشان از عدم باور آنان نسبت به حقایقی چون معاد و قیامت است.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مجاهدت انبیا و اولیای الهی در راستای تبیین حیات معنوی بشر بوده است، خاطرنشان کرد: شهادت در راه خدا بهترین نوع مرگ برای انسان محسوب می شود، چراکه انسان نه تنها جاودانه می ماند، بلکه در درگاه الهی نیز روزی می خورد.


حجت الاسلام والملسمین کازرونی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث نبوی که می فرماید؛ پیش هر مدعی ننشینید مگر آنکه شما را از پنج حالت (رذیله) به پنج حالت (فضیله) داخل کند، اظهار داشت: هر کسی که با شهید مدنی مصافحت می نمود از رذیلت های کبر، شک، ریا، میل به دنیا و دشمنی کردن به سمت فضیلت های تواضع، یقین، اخلاص، زهد و خیرخواهی سوق پیدا می کرد.


این استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای شهر تبریز افتخار بزرگی نصیب شده که دارای دو امام جمعه شهید آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله مدنی را در راه اسلام، انقلاب و مکتب تشیع تقدیم کرده اند. مردم آذربایجان و تبریز همواره با غیرت دینی از تمامیت ارضی کشور و اسلام در برابر هجمه های مختلف زمانی و مکانی ایستادگی کرده اند.


حجت الاسلام والمسلمین کازرونی اضافه کرد: مردم تبریز در مقاطع مختلف تاریخی از جمله در نهضت مشروطیت، مبارزات انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، حماسه 9 دی و سایر رویدادها به خوبی اصل ولایت مداری و دفاع از کیان ایران اسلامی را به نمایش گذاشته اند.


نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید مدنی گفت: آن عالم مجاهد همواره با تواضع بی مانند خود همه را شیفته می کرد، شهید مدنی فقیه بابصیرت، مدافع ولایت معلم اخلاق، عبد صالح خدا و مردمی بود و همواره مسؤولان را برای خدمت بیشتر رهنمون می کرد.


وی با بیان این‌که شهید مدنی مورد عنایت خاص اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) بوده است، حضرت سیدالشهدا(ع) خبر شهادت این عالم را به خودش داده بود؛ آیت الله شهید مدنی، از وی به عنوان یکی از یاران صدیق امام خمینی(ره) و فقیهی با بصیرت و زمان شناس بود که شاگردان زیادی را تربیت کرد.


گفتنی است، آیت الله سید اسدالله مدنی در سال 1293 در آذرشهر متولد شد و یکی از مبارزان دوران ستم شاهی بود که پس از انقلاب به عنوان نماینده دورهٔ اول مجلس خبرگان انتخاب شد و روز 21 شهریور سال 1360 حین اقامه نماز جمعه مورد سوءقصد منافقان کوردل قرار گرفت و به شهادت رسید./935/پ202/ب4

ارسال نظرات