۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۲۱۹۰۹

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه را اعلام کرد و اظهار داشت: جشنواره‌های گوناگون، یادواره شهدا، جلسات خاطره‌گویی، غبارروبی مزار شهدا، همایش‌های مختلفی با عنوان شهدا در این مدت در مدارس علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود.
روحانيت و دفاع مقدس روحانيت و دفاع مقدس

حجت‌الاسلام محمود ملکدار، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین حوزویان بوده و هست و خوشبختانه حوزه‌های علمیه نیز در این زمینه همیشه پیش‌گام بوده و خواهند بود.

 

وی با اشاره به آمار بالای شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز بیشتر آمار شهدا به نام روحانیت به ثبت رسیده و این افتخار بزرگی برای حوزه و حوزیان است که چنین جانفشانی‌هایی را در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام ملکدار به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه سراسر کشور اشاره کرد و افزود: حوزه‌های علمیه در طول سال برای گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس همچون برپایی کاروان‌های راهیان نور برنامه‌های مختلفی را تدارک می‌بینند، اماافزون بر این برنامه‌ها در حوزه‌های علمیه سراسر کشور برنامه‌های گوناگونی را تدارک دیده‌ایم که از امروز این برنامه ها آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از امروز برنامه‌های دفاع مقدس به صورت استانی برگزار خواهد شد که هر روز پنج استان برنامه‌های دفاع مقدس را اجرا می‌کند و این برنامه‌ریزی تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور، تصریح کرد: جشنواره‌های گوناگون، یادواره شهدا، جلسات خاطره‌گویی، غبارروبی مزار شهدا، همایش‌های مختلفی با عنوان شهدا در این مدت در مدارس علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: همچنین در حوزه علمیه قم، در روز چهارشنبه دوم مهرماه، نمایشگاه هفته دفاع مقدس با هدف گرامی‌داشت یاد وخاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه فیضیه به مدت یک هفته برپا خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام ملکدار خاطر نشان کرد: همچنین برنامه گرامی‌داشت یادواره شهدای روحانی، شامگاه چهارشنبه دوم مهرماه، پس از نماز مغرب با حضور علما،‌روحانیون، استادان حوزه و طلاب مدارس علمیه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین مسابقات فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور طلاب مدارس علمیه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور، خاطر نشان کرد: گرامی‌داشت دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین و بهترین ایام نظام انقلاب اسلامی است و اگر بخواهیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بایستیم، یکی از راه‌های آن بزرگداشت و زنده‌نگه‌داشتن این ایام با افتخار است./917/302/ع

ارسال نظرات