۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۲۱۹۸۶
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه:

طلاب تا پایان سال دارای کارت هوشمند می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور از توزیع 50 هزار کارت شناسایی هوشمند طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال 93 این کارت میان همه طلاب حوزه‌های علمیه کشور توزیع می‌شود.
توزيع کارت هوشمند خدمات آموزشي حوزه علميه قم

حجت الاسلام محمود ملکدار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از توزیع 50 هزار کارت شناسایی هوشمند طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: افزون بر این تا پایان سال 50 هزار کارت شناسایی دیگر در میان طلاب حوزه‌های علمیه توزیع خواهد شد.

 

وی داشتن این کارت شناسایی را برای تمامی طلاب ضروری خواند و اظهار کرد: آن دسته از طلاب که تاکنون موفق به دریافت این کارت نشده و درخواست در این زمینه ارائه نکردند هر چه سریعتر به سامانه اینترنتی معاونت امور طلاب به نشانی www.mortn.ir مراجعه و نسبت به تکمیل این فرم و درخواست شان اقدام کنند.

حجت الاسلام ملکدار، ارائه خدمات علمی، پژوهشی و تحقیقات طلاب را از طریق این کارت ممکن دانست و گفت: این کارت از طریق شبکه شتاب فعال می شود و طلاب می توانند به راحتی خدمات خود را از این طریق دنبال کنند.

وی همچنین تصریح کرد: کارت هوشمند طلاب به صورت الکترونیکی تمدید می‌شود و سایر معاونت‌های حوزه می‌توانند فعالیت‌های خود را از این طریق ارائه دهند.

این مقام مسؤول اظهار داشت: انجام کارهای معافیت تحصیلی، حضور و غیاب، فعالیت های آموزشی همچون حضور در امتحانات و پیگیری نمرات امتحانی از طریق این کارت هوشمند انجام می گیرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، ضریب امنیتی این کارت هوشمند را بسیار بالا دانست و هزینه تهیه آن را اندک عنوان کرد و افزود: هزینه های تهیه و طراحی این کارت نسبت به کارت هوشمند ملی بسیار پایین تر و امنیت آن هم بسیار دقیق و مطمئن است.

وی گفت: این کارت میان تمامی طلاب حوزه های علمیه توزیع می شود و از این پس به جای کارت های معافیت تحصیلی و امتحانات حوزه تنها همین کارت شناسایی توزیع خواهد شد.

 

 

وی در ادامه به امکان ارائه امور خدماتی شهریه و تغذیه طلاب از طریق این کارت هوشمند اشاره کرد و گفت:‌ با طرح‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته، بخش زیادی از مراجع تقلید اعلام آمادگی کرده‌آند تا شهریه طلاب از طریق کارت هوشمند توزیع شود که البته با توجه به کارهای صورت گرفته، زمینه مربوطه فراهم شده تا هر کدام از مراجع در صورت صلاحدید، از این خدمات استفاده کنند.

 

لازم به ذکر است، کارت شناسایی براساس موافقت مدیر حوزه های علمیه و تصویب شورای معاونان برای انجام امور طلاب در بخش های مختلف صادر شده است.

گفتنی است، در صورت نداشتن کارت شناسایی هوشمند، هر طلبه باید حداقل 25 کارت شناسایی را همراه خود داشته باشد؛ از این رو با صدور این کارت تا حدودی این مشکل رفع خواهد شد./917/ت302/ی

ارسال نظرات