۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۲۱۹۹۱
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

عالم انقلابی در برابر ارزش‌های نظام اسلامی متعهد است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که عالم انقلابی در برابر ارزش‌های نظام اسلامی متعهد است، گفت: فعالیت در جنگ نرم و شهید شدن در جبهه فرهنگی از شهادت در میدان جنگ و مبارزه مستقیم کمتر نیست.
حجت الاسلام واعظي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد واعظی، رییس هیأت امنای دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی این دانشگاه اظهار داشت: درس دادن و درس خواندن، حرکت کردن در جبهه فرهنگی است و به عنوان یک فعالیت انقلابی در دانشگاه باقرالعلوم از ارزش خاصی برخوردار است.

 

حجت الاسلام واعظی با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب خاطرنشان کرد: فعالیت در جنگ نرم و شهید شدن در جبهه فرهنگی از شهادت در میدان جنگ و مبارزه مستقیم کمتر نیست.

 

عضو شورای انقلاب اسلامی، با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) خدشه به کلیت و اتقان نظام را ناپسند دانست و تصریح کرد: شهیدان با دغدغه دفاع از نظام اسلامی جان خویش را فدا کردند اما در جنگ فرهنگی و تهاجمی که علیه این جبهه شده است مسؤولان فرهنگی چه کرده‌اند؟ و ما نیز باید این دغدغه را داشته باشیم.

 

رییس هیأت امنای دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان شاخص‌های عالم انقلابی و روشنفکر ابراز داشت: عالم انقلابی نسبت به ارزش‌های نظام اسلامی متعهد است، علم را برای خدمت به دین و ملت می‌خواهد، عالم به مسائل روز است، بی‌تفاوت نیست، در صحنه مبارزه با جهل و ظلم حضور دارد، هدفش دفاع از مرزهای اسلام و تشیع است و در این راه فداکاری می‌کند.

 

حجت الاسلام واعظی، روشنفکر انقلابی را دارای حریت خواند و افزود: محیط کلاس‌های دانشگاه باید محیط مسؤولیت، تعهد و آزاداندیشی باشد تا تضارب افکار و برخورد عالمانه افکار صورت بگیرد.

 

وی ادامه داد: باید به جایی برسیم که همه در چارچوب انقلاب اسلامی به تعالی و رشد بیاندیشند و تولیدات علمی خویش را براساس خلأ علمی کشور ارائه دهند.

 

حجت الاسلام واعظی به پایان‌نامه‌های دانشجویان اشاره و تأکید کرد: پایان نامه مشق دانشجو نیست بلکه باید به عنوان درخشان‌ترین فعالیت علمی و پژوهشی پیگیری شود.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی در پایان با بیان همکاری‌های علمی و فرهنگی درون سازمانی و برون سازمانی این دفتر اضافه کرد: مجموعه دفتر تبلیغات با طراحی قطب‌های علمی و فرهنگی زمینه همکاری مؤسسات مختلف را در این امور پیگیری می‌کند تا کارهای پژوهشی و فرهنگی به صورت مسأله محوری و هم‌افزایی با استفاده از نظرات مختلف نخبگان فرهنگی پیگیری شود که در نهایت رئوس اقدامات و بسته‌های عملی در شورای راهبری قطب‌های علمی و فرهنگی بررسی می‌شود./908/پ202/ی

ارسال نظرات