۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۲۳۶۴۲
حجت الاسلام حیدری تبیین کرد؛

راه های نفوذ شیطان در انسان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان این که برای عبودیت و بندگی خدای رحمان باید شیطان شناس و شیطان ستیز باشیم به تبیین راه های نفوذ شیطان در انسان پرداخت.
حجت الاسلام حيدري کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور و کارشناس مذهبی رسانه ملی شب گذشته در حرم مطهر رضوی با بیان این که برای عبودیت و بندگی خدای رحمان باید شیطان شناس و شیطان ستیز باشیم، افزود: هنگامی که فرشته ای از جنس آتش و با سابقه ای بیش از شش هزار سال عبادت خداوند، به دلیل تکبر از درگاه خداوند رانده شد و از مقام عزازیلی به ابلیسی رسید قسم به جلال خداوند یاد کرد که در کمین آدم می نشیند تا به صراط مستقیم نرسد.

 

وی تصریح کرد: منظور از صراط مستقیم امامت و ولایت است که اوج تمنای آن در سوی حمد است و به طور شبانه روزی در اقامه نماز از خداوند طلب می شود.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان این که شیطان خناس و حمله کننده است، افزود: منظور از به کمین نشستن ابلیس این است که اگر روزنه نفوذی برای انحراف انسان از صراط مستقیم پیدا کند، به او حمله می کند.

وی با اشاره به این که انسان از چهار جانب پیش رو، پشت سر، چب و راست مورد تهاجم شیطان است و منظور از این تهاجم، حمله فیزیکی و جغرافیایی نیست، اظهار داشت: غافل ساختن انسان از آخرت، مرگ، قیامت و حساب، بهشت و جهنم همان غفلت از افق ابدیت و آنچه پیش رو دارد، است.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور ادامه داد: منظور از تهاجم پشت سر، دنیاگرایی انسان است؛ حقیقت دنیایی که باید پشت سر گذاشته شود و به دنیای دیگری بروی، را از یاد انسان می برد و او را به دنیاپرستی، ثروت اندوزی، نپرداختن حقوق الهی خمس و زکات و... مشغول می سازد.

وی حمله از سمت راست را ایجاد تردید در دین دانست و افزود: شبهه سازی در عقاید و به تدریج کنارگذاشتن آن ها، جذب عرفان های نوظهور و دین های دروغین از مصادیق آن است که از اصل صراط مستقیم انسان را منحرف می کند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان این که منظور از تهاجم از سمت چپ، لذت از لحظه های حرام است که از مصادیق آن می توان لذت جویی از روابط نامشروع، لقمه های حرام، مجلس های حرام و غیره اشاره کرد و افزود: تحلیل و ترفند شیطان برای پذیرفتن دعوت به مجالس حرام«یک شب هزار شب نمی شود» است که پس از شرکت در مجلس توبه می کنید، اما بسیاری از فریاد اهل جهنم از به تاخیرانداختن توبه است.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور ابراز کرد: شبکه های ماهواره ای که میلیاردها تومان برای ضربه ضردن به شیعه هزینه کرده اند تا اعتقادات، استحکام و روابط خانواده های ما را از بین برند، یک روزنه برای نفوذ شیطان و تهاجم او به انسان است که نباید این راه نفوذ را برای او باز کنیم.

وی با اشاره به این که ریشه بسیاری از بی برکتی ها در زندگی پیروری از شیطان است، تاکید کرد: تهاجم های چهارگانه شیطان را دریابید؛ پیروی از شیطان به منظور شیطان پرستی است که مانع شکرگذاری نعمت و سبب کفران نعمت می شود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی  یادآور شد: فرار از ولایت شیطان به ولایت خداوند اولویت دارد که با تقدم ذکر قلبی «اعوذبالله من الشیطان الرجیم» بر «بسم الله الرحمن الرحیم» می توان به این مهم دست یافت./1308/پ202/ب

ارسال نظرات