۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۲۳۹۴۴

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رساـ اعلام عناوین فیلم ها و زمان اکران نخستین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان، برگزاری دوره توانمند سازی معارف مهدویت در فرهنگ سرای انتظار و برگزاری ششمین جشنواره زوج خوشبخت ایرانی در مشهد از عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 

به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد، نخستین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان مشهد مقدس بر اساس لیست ارسالی ستاد مرکزی جشنواره در تهران فیلم های زیر در زمان های مقرر در جشنواره مشهد از 12 الی 15 مهرماه 1393 اکران می شوند.

 

 

در روز شنبه 12 مهرماه  1393 فیلم "الو الو من جوجوام" به کارگردانی مرضیه برومند از ساعت 9 الی 11، فیلم "فرزند خوانده" به کارگردانی وحید نیکخواه آزاد از ساعت 15 الی 17 و فیلم "گنجشکک اشی مشی" به کارگردانی مشترک وحید نیکخواه آزاد، غلامرضا رمضانی و مسعود کرامتی از ساعت 17:45 تا 19:45 اکران می شوند.

 

در روز یک شنبه 13 مهرماه 1393 فیلم "ننه نقلی" از ساعت 9 الی 11، فیلم "رویای سینما" به کارگردانی علی شاه حاتمی و حمید شاه حاتمی از ساعت 15 الی 17 و فیلم "تتل و راز صندوقچه" به کارگردانی وحید گلستان از ساعت 17:45 تا 19:45 اکران می شوند.

 

در روز دوشنبه 14 مهرماه 1393 فیلم "دیو و دلبر" به کارگردانی وحید نیکخواه آزاد از ساعت 9 الی 11، فیلم "باغ بهشت" به کارگردانی مرتضی محمدیان از ساعت 15 الی 17 و فیلم "وروجک ها" از ساعت 17:45 تا 19:45  اکران می شوند.

 

اما در روز 15 مهرماه 1393 روز پایانی پخش فیلم ها، فیلم "تتل و راز صندوقچه" به کارگردانی وحید گلستان از ساعت 9 الی 11، فیلم "مروارید" به کارگردانی سیروس حسن پور از ساعت 15 الی 17 و فیلم "باغ بهشت" به کارگردانی مرتضی محمدیان از ساعت 17:45 تا 19:45 اکران می شوند.

 

در چهار روز اکران فیلم ها در جشنواره فیلم کودک و نوجوان مشهد 10 فیلم پخش می گردد که تنها دو فیلم "باغ بهشت" و "تتل و راز صندوقچه" 2 مرتبه پخش می گردند.

 

گفتنی است، مجموعه سینمایی شهید اصغر زاده واقع در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) در بوستان ملت مکان پخش فیلم های می باشد و خرید بلیت به صورت حضوری از گیشه این سینما امکان پذیر است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با دبیرخانه جشنواره و کمیته اطلاع رسانی می توانید با این ایمیل مکاتبه نمایید یا باشماره 09159094745 تماس حاصل نمایید.

 

جزئیات برگزاری کارگاه های آموزشی جشنواره فیلم کودک و نوجوان مشهد اعلام شد

 

فرزین جیرانی دبیر ستاد اجرایی نخستین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوان مشهد مقدس جزئیات برگزاری کارگاه های آموزشی این جشنواره را اعلام کرد.

 

به گفته جیرانی 13 مهر ماه 1393 کارگاه آموزشی “فیلم نامه نویسی” با حضور مهدی محمدی و فرشید تمری، 14 مهرماه کارگاه آموزشی “ساختار فیلم های تلویزیونی” با حضور حمید رضا نادری و محمد کاشی و 15 مهرماه کارگاه آموزشی “کارگردانی” با حضور جواد علیزاده و مهدی محمدی برگزار می شود.

 

جیرانی مکان برگزاری کارگاه ها را تالار عروسکی مجتمع امام رضا (ع) واقع در بوستان ملت و زمان برگزاری را از ساعت 10 الی 12 اعلام کرد.

 

وی از همه هنردوستان و علاقه مندان به سینما درخواست کرد تا در این کارگاه ها که به صورت رایگان برگزار می شود حضور یابند.

 

دوره توانمند سازی معارف مهدویت در فرهنگ سرای انتظار برگزار می شود

 

مدیر فرهنگ سرای انتظاربا اشاره به این که عناوین آموزشی برای دوره جدید توانمند سازی در فصل پاییز به زودی مشخص و آموزش های این دوره آغاز خواهد شد، گفت: جلسات توانمند سازی فرهنگ سرای انتظار با موضوع معارف مهدویت ویژه دبیران کانون های مهدویت، همیاران تخصصی و فعالان فرهنگی کانون‌های مهدویت سطح شهر مشهد است.

 

علی رضازاده افزود: در این جلسات که با همکاری بنیاد تخصصی مهدویت قم برگزار می شود، اساتید مطرح کشوری در حوزه مباحث مهدویت به بیان موضوعات مختلف در این زمینه به صورت تخصصی می پردازند.

 

وی گفت: دوره جدید جلسات توانمند سازی فرهنگ سرای انتظار با موضوع معارف مهدویت ویژه فعالان مهدوی و علاقه مندان به مباحث مهدویت طبق روال سال های قبل و بعد از مشخص شدن سرفصل های آموزشی آن به صورت هفتگی تشکیل خواهد شد.

 

رضازاده افزود: از جمله مباحثی که در جلسات توانمندسازی بیان می شود می توان به موضوعات محوری ظهور، علائم و شرایط ظهور، مهدویت، ضرورت و فواید امام غایب(عج)، امام مهدی(ع) در قرآن و روایات، رجعت، مهندسی فرهنگی و فرقه شناسی اشاره کرد.

 

مدیر فرهنگ سرای انتظاراضافه کرد: آموزش معارف مهدویت در این دوره برای حدود 500 نفر از فعالان کانون های مهدویت سطح شهر مشهد انجام می شود که این تعداد در چند بازه متفاوت از نظر زمان بندی و در گروه های مختلف از محتوای آموزشی دوره در محل فرهنگسرا بهره مند خواهند شد.

 

وی ابراز کرد: آموزش این دوره تخصصی معارف مهدویت توسط تعدادی از اساتید برجسته کشوری در حوزه مهدویت که از کارشناسان بنیاد تخصصی مهدی موعود(عج) قم هستند، انجام می شود، همچنین در پایان دوره به مخاطبان گواهینامه معتبر اهدا خواهد شد.

 

رضازاده با اشاره به این که در حال حاضر کانون های مهدویت 140 مسجد سطح شهر مشهد فعال هستند، افزود: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی تخصصی و دیگر کارگاه ها در این فرهنگ سرا، توانمندی سازی دبیران، مهدی یاوران و فعالان فرهنگی کانون های فعال مساجد در موضوعات مختلف است.

 

مدیر فرهنگ سرای انتظار با اشاره به ضرورت تببین مناسب و بهتر مصادیق کارکردهای اجتماعی فرهنگ انتظار جهت رسیدن به اهداف مورد نظر فرهنگ سرای انتظار، عنوان کرد: کانون های تخصصی انتظار واحدهایی هستند که فعالیت های مختلف مشارکت جویانه را برای تحقق جلوه اجتماعی گفتمان انتظار در جامعه انجام می دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ سرای انتظار جلسات مشورتی و هم اندیشی با حضور نخبگان عرصه مهدویت، جلسات مشورتی و اتاق فکر با حضور گروه دانشجویان، برگزاری جشنواره داستان های کوتاه مهدوی و کارگاه های نقد ادبی با حضور نویسندگان و هنرمندان رشته‌های مختلف در طول ایام سال انجام می گیرد.

 

رضازاده در مورد فعالیت های مختلف فرهنگ سرای انتظارعنوان کرد: از جمله ماموریت های این فرهنگ سرا ترویج کارکرد های فردی و اجتماعی انتظار مبتنی بر فرهنگ مهدویت و با رویکرد تقویت باور حضور امام مهدی(عج) در زندگی فردی و اجتماعی شهروندان، تبیین مفهوم صحیح انتظار در جامعه از طریق بهبود فضای شهری، افزایش مشارکت اجتماعی، ارتقای شاخص‌های فرهنگی و ارتقای دانش شهروندان است و در این راستا به بازشناسی و تبیین فرهنگ انتظار می پردازد.

 

یاد آور می شود، شهروندان علاقه مندان به استفاده از کلاس های آموزشی مختلفی که در این فرهنگ سرا برگزار می شود می توانند به فرهنگ سرای انتظار واقع در بولوار قرنی، قرنی 22 بولوار مجد، روبروی مجد 37 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 7232126 3 تماس حاصل کنند. 

 

ششمین جشنواره زوج خوشبخت ایرانی در مشهد برگزار می شود

 

با امضای یک تفاهم نامه سه جانبه بین فرهنگ سرای خانواده ، اداره کل ورزش و حوانان خراسان رضوی و موسسه فرهنگی هنری شکوه زندگی ششمین جشنواره زوج خوشبخت ایرانی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام مرتضی رزم آرا، مدیر فرهنگ سرای خانواده مشهد، گفت: همزمان با ایام ازدواج دو گوهر نایاب آسمان ولایت و عشق و ایمان و امضاء این تفاهم نامه همکاری، فازاجرایی ششمین جشنواره زوج خوشبخت آغاز شد.

 

وی افزود: هدف از اجرای این جشنواره را معرفی الگوی ایرانی ، اسلامی خانواده موفق ، برای زوجهایی که در سالهای ابتدایی زندگی مشترک خود قراردارند است.

 

رزم آرا ابراز کرد: امسال علاوه بر اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فرهنگسرای خانواده شهرداری مشهد و موسسه فرهنگی تخصصی شکوه زندگی نیز برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تلاش می کنند.

 

مدیر فرهنگ سرای خانواده مشهد گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی، حمایت بلند مدت از زوجهای شرکت کننده در جشنواره، برپایی نمایشگاه توانمندی های خانواده و اجرای برنامه های مفرح برای خانواده ها از اهم برنامه های این جشنواره است.

 

 وی ادامه داد: جامعه هدف این جشنواره زوجهای جوانی هستند که حد اکثر 7 سال از تاریخ ازدواجشان گذشته باشد هستند.

 

رزم آرا گفت: این جشنواره به مدت دو روز درتاریخ 24 و 25 مهر ماه در سالن شهید بهشتی مشهد و با حضور بیش از 5000 زوج موفق برگزار می شود و علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و حضور در جشنواره به سایت MASIREJAVAN.IR مراجعه کنند.

 

نوازنده اثر جاودانه نوایی نوایی درگذشت

 

 

استاد غلامعلی پورعطایی خواننده و نوازنده دوتار و اثر جاودانه و ماندگار نوایی نوایی و پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان امروز شنبه براثر بیماری سرطان درگذشت.

 

استاد پورعطایی که از اساتید پیشکسوت موسیقی مقامی بود صبح امروز شنبه 12مهر1393 در بیمارستان امام رضا (ع)  مشهد درگذشت.

 

حمید طباطبایی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد پورعطایی مدتی بود که به دلیل سرطان ریه در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری بود که متاسفانه صبح امروز جامعه هنری در سوگ این هنرمند پیشکسوت نشست.

 

وی افزود:بنا به تاکید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر این استاد موسیقی روز دوشنبه چهاردهم مهر ساعت 9 صبح از مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) واقع در پارک ملت انجام می شود.

 

طباطبایی اظهار داشت: در خصوص محل دفن استاد پورعطایی نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قطعه هنرمندان بهشت رضا(ع) می باشد اما به دلیل این که ایشان متولد و ساکن تربت جام هستند تعیین محل دفن ایشان را به خانواده مرحوم سپردیم که پس از تشییع به محل تعیین شده منتقل می شود.

 

وی این ضایعه دردناک را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت گفت.

 

استاد پورعطایی بیش از نیم قرن تلاش در عرصه موسیقی مقامی از جمله نعت و منقبت و نواهای ارزشی را برای جامعه هنری به یادگار گذاشت و سفیر فرهنگی شایسته ای برای ترویج موسیقی مقامی در خارج از مرزها بود، وی متولد سال 1320 در محمود آباد تربت جام می باشد./934/پ203/ب4

ارسال نظرات