۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۲۴۳۱۹
استاندار اصفهان:

وضع عفاف و حجاب زیبنده جایگاه فرهنگی اصفهان نیست

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان با بیان این که دستگاه ها باید در مورد مسائل مربوط به حجاب و عفاف هماهنگ تر وارد عمل شوند و از موازی کاری بپرهیزند، گفت: باید به سمت ارائه راهکارهای علمی و تحقیقاتی در این خصوص حرکت کنیم.
استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، امروز در ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف، گفت: تکریم ارباب رجوع علی رغم تلاش های صورت گرفته در ادارات به خوبی صورت نگرفته و فعالیت ها به نتیجه نهایی و درست خود نرسیده است.

 

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید در این زمینه وارد عمل شوند، گفت: مدیران باید در راستای ارتقاء حقوق شهروندی در ادارات استان بکوشند.

 

استاندار اصفهان در ادامه اضافه کرد: وضع عفاف و حجاب و نیز تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی در استان اصفهان زیبنده این خطه با فرهنگ، متدین و شهیدپرور نیست و باید ارتقاء یابد.

 

زرگرپور با بیان این که مدیران و مسؤولان ادارات و دستگاه های اجرایی، به صورت مستقیم به این موضوع بپردازند، تأکید کرد: مدیران باید دو گروه هدف از جمله وضعیت فضای درون سازمانی و نیز محیط اجتماعی را بررسی و ساماندهی کنند.

 

استاندار اصفهان اظهار داشت: متأسفافه در برخورد با مسائل اجتماعی تصوری از این که اینگونه مسائل با تجزیه و تحلیل علمی حل خواهند شد وجود ندارد و هرحرکتی که صورت می گیرد شاخص و معیاری برای آن وجود ندارد که این امر سبب به نتیجه نرسیدن راهکارها خواهد شد.

 

زرگرپور با تأکید بر این که در برخورد با مسائل باید شفافیت را مد نظر قرار دهیم، افزود: خوشبختانه دولت در سیاست های جدید خود در خصوص پیشگیری از مواد مخدر به صورت اجتماعی تر و شفاف تر وارد عمل شده است.

 

وی با بیان این که دستگاه ها باید در مورد مسائل مربوط به حجاب و عفاف هماهنگ تر وارد عمل شوند و از موازی کاری بپرهیزند، افزود: باید به سمت ارائه راهکارهای علمی و تحقیقاتی در این خصوص حرکت کنیم.

 

استاندار اصفهان با تأکید بر این که با تحلیل و بررسی های دقیق باید راه حل هایی برای مسائل اجتماعی یافت، تصریح کرد: برای حرکت در مسیر بهبود اوضاع حقوق شهروندی و عفاف و حجاب نیازمند معیارها و شاخصه های صحیحی هستیم تا بر اساس آن میزان پیشرفت در این امور ارزیابی شود.

 

مدیر ارشد استان ادامه داد: ممکن است در کوتاه مدت نتوانیم به نتیجه مورد نظر دست یابیم ولی استفاده از راهکارهای علمی حتماً در بلند مدت به نتیجه خواهد رسید.

 

زرگرپور به لزوم راه اندازی میز خدمت در دستگاه های اجرایی و ادارات تأکید و اظهار داشت: تاکنون در 43 دستگاه میزخدمت راه اندازی شده است و 81 دستگاه نیز برای الکترونیکی کردن ارائه خدمات خود اقدام کرده اند.

 

وی گفت: ادارات باید از افراد کارشناس و آگاه به امور اجرایی و سازمانی برای ارائه خدمات در قالب میزخدمت استفاده کنند تا از سردرگمی مراجعان جلوگیری شود. 

 

 

زرگرپور با تأکید بر راه اندازی ستاد صیانت در ادارات و دستگاه های اجرایی استان ادامه داد: تاکنون 24 فرمانداری، 35 اداره کل و 50 درصد از شهرداری های استان، این ستاد را فعال کرده اند و 38 تیم بازرسی این ادارات را مورد بررسی قرار می دهند./939/پ203/ب

ارسال نظرات