۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۲۴۷۷۶
دبیر بنیاد غدیر در آذربایجان شرقی:

اعتقاد به ولایت فقیه، اعتقاد به امر غدیرخم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: مهم‌ترین مسأله در موضوع غدیرخم، رهبری امت اسلام است که در عصر غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) این امر مهم بر عهده ولی‌فقیه است.
غديرخم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولایی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع مردم بناب غدیر خم را قطعی ترین موضوع در جهان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: غدیرخم از دو منطق مهم برخوردار است که یکی موضوع بیداری اسلامی و دیگری منطق حاکمیت فرد اصلح و با اقتدار در جهان اسلام است.


وی با اشاره به آیه شریفه « اطیعو الله و اطعیو الرسول و... » خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسأله در موضوع غدیرخم، رهبری امت اسلام است که در عصر غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) این امر مهم بر عهده ولی‌فقیه است، به عبارت دیگر اعتقاد به ولایت فقیه، اعتقاد به امر غدیرخم است.


مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا افزود: پیامبر اسلام حلقه اتصال میان امت و خداوند متعال است که پس از رحلت ایشان نقطه اتصال امامان معصوم و در زمان غیبت آخرین امام شیعیان، ولی فقیه است. در حقیقت رسول اکرم(ص) در غدیر خم با معرفی حضرت علی(ع) این موضوع مهم را برای امت اسلام مطرح کرد.


‌حجت الاسلام ولایی با تأکید به اینکه نباید در مسأله غدیرخم ذره‌ای شک کرد، اظهار داشت: علامه امینی در کتاب الغدیر با استناد به روایات که بیشتر آنها هم از اهل تسنن است این موضوع را به تفصیل بیان کرده است، آن عالم بزرگوار فرموده اند که فرهنگ غدیر در هر زمان و مکانی خدشه ناپذیر و استوار است.


دبیر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی با بیان این‌که فرهنگ غدیر برای هیچ کس عذر و بهانه ای باقی نگذاشته است، گفت: موضوع غدیر با وجود همه غرض‌ورزی‌ها، تحریف‌ها و دشمنی‌ها به علت روشنی و مستند بودن آن سند همیشه زنده تاریخ و حماسه جاودانه است که پس از 14قرن به دست ما رسیده و حتی مدعیان خلافت را به نقل آن واداشته است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های اخیر داعش اظهار داشت: دنیا فهمیده که ادعای خلافت اسلامی از سوی داعش دروغ است، همان هایی که چند ماه قبل حامی این گروهک تروریستی بودند امروز برای مقابله با آن ائتلاف تشکیل می دهند و ادعای مبارزه با تروریسم دارند.


حجت الاسلام ولایی با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر جلوگیری از ظهور امام زمان(عج)، گفت: آمریکا به قدری از ظهور حضرت مهدی(عج) نگران است که تلاش دارد از هر ابزار ممکن مانند سینمای هالیوود جلوی این ظهور را بگیرد که باز به این نتیجه رسیده اند که هیچ غلطی نمی توانند بکنند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات